Loa skriver:
Jeg tænker, hvis du skal bruge argumenter for at overbevise ham, tænker jeg også at du skal overveje dine argumenter for hvorfor han skal "overbevises" om endnu et eller to børn.
Hvorfor ønsker du brændende 1-2 mere?
Jeg kan godt forstå det med at ville have overskuddet til børnene, helt klart.
Prøv at se de positive ting ved "kun" to børn. Hvis en af jer er alene med dem, så har i altid en hånd til hver 
De bliver snart store og selvhjulpne og man kan lave mange flere ting med dem.
Økonomisk er der råd til flere rejser og oplevelser med to børn end fire...
Med til historien hører også, at han fra starten ønskede fire (!) børn, hvor jeg egentlig tænkte lad os tage det som det kommer. Og nu er vi så der, hvor skuden vender... Jeg synes, det er lidt svært at acceptere.
Lige det økonomiske aspekt synes jeg ikke holder for os. Hvis ikke vi kan få flere end to børn, kan jeg ikke se, hvem der ellers har råd... Vi har begge udsigt til rimeligt høje lønninger og stort set ingen arbejdsløshed. Vi sidder i et hus med pladsen til i hvert fald endnu et barn, og bilen er også stor nok
Men overskuddet og tiden er selvfølgelig to argumenter der er svære at skyde ned. For selvfølgelig tager tre børn mere af ens tid end to. Men jeg er sikker på det er al besværet værd!
Jeg tror ikke, jeg kommer til at acceptere det før alderen bestemmer det for os.
Det hjælper da at se på de positive ting ved “kun” to børn, men der er også gode ting ved flere
Ville ønske vi bare kunne blive enige