2. gangs, frygter svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg udviklede svangerskabsforgiftning i første graviditet. Jeg oplevede symptomer fra 38+0, men blodprøver bekræftede først på 39+0, få timer inden jeg fødte.

Hvad kan jeg så forvente af min nuværende graviditet? Med forbehold for at alle forløb er forskellige. 

Hvad har i andre haft af erfaringer? Min frygt er at det indtræder tidligere i denne graviditet. 

Jeg ved godt jeg skal snakke med læger og jordemoder om alt dette, men dertil er vi ikke nået endnu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2018

Soonmom

Hvorfor frygter du det ? - det er ret sjællendt at det kommer tidligt i forløbet også når det var så sent sidst

jeg havde svær ssf ved den første.

jeg havde (meget)vand i kroppen, protein i urinen og blodtrykket lå til den høje side.

det blev opdaget ved jordmordtjek, da jeg intet havde mærket til det, andet end vand i kroppen.

min blodprøver var så helt skæve og jeg blev sat i gang næste dag. - intet mærket og havde en fantastisk fødsel. (Fødte 36+1)

anden gang, havde jeg prikker for øjnene og hovedpine, og ringede derfor ind (det havde jeg fået at vide at jeg skulle, da jeg havde det første gang). Denne gang, normal blodtryk, ingen vand i kroppen, dog skæve blodprøver. - her mærkede jeg det altså kun, men ssf var kun mild, men da jeg var gået over tid valgte de at sætte min i gang og jeg fødte 40+1 igen helt ukompliceret forløb, fantastisk fødsel og ja prikker for øjnene, men ikke noget vildt smertefuldt

Anmeld Citér

22. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang, fik jeg konstateret ssf ved jordmor tjek i uge 32. Blev indlagt, og blev tjekket i hovede og r.. 

Nåede lige at ramme uge 34, inden de ku konstatere at min ssf, havde udviklet sig til hellp, og fik aks.

Anden gang gik jeg til tjek hver 4 uge i starten og sener hver 14 dag, så de ku fange det tidligt, hvis det sku komme igen.

Det gjorde det heldigvis ik, og fødte ved igangsættelse med ballonkateter 40+1.

Så ro på og nyd din graviditet. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.