Lukning af fødeafdeling på Glostrup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.514 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

Tulle28

Er der nogen af jer der har hørt om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

Mist

Tulle28 skriver:

Er der nogen af jer der har hørt om det?

Jeg skal føde på Glostrup Sygehus d. 17. dec. og jeg har intet hørt om at de lukker.. Og var ved lægen på sygehuset igår og han snakkede ikke noget om det og han er fødselslæge på fødegangen. Så det er da nyt for mig..

Men det kan da være det først er til næste år måske. Ved det ikke..

Anmeld

15. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

det har været besluttet længe... der er en masse af fødeafdelinger på hospitalerne i region H der skal lukke, desværre (inkl. gentofte, hvor min mor er). De skal allesammen slåes sammen på de andre hospitaler, når de nye afdelinger er bygget (der skal jo være plads til flere fødsler end der er nu). Så vidt jeg husker, skal Glostrups fødsler rykkes til Herlev, men vil ikke hænges op på det

Indtil videre er planerne blevet udskudt mange gange, da de ikke har fået bygget mor-barn afdelingerne færdigt.

Anmeld

15. oktober 2009

Tulle28

Okay... Ja for der står ikke noget på Glostrup Hospital's hjemmeside, så det undrede mig lidt.

Anmeld

16. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, jeg hørte allerede om det i marts, da jeg selv skulle føde - men hvornår ved jeg ikke.

Anmeld

17. oktober 2009

Heidi.

Da jeg fødte på Glostrup sidst, som var August 2006, var den nye fødeafd lige åbnet derude. Og der var der snak om at den skulle flytte til Herlev. Men nu ved de ikke hvad der sker. Jeg kender en der er jordemoder på Glostrup, og hun siger at det stadig er uvist, da der er rigtig mange fødende. Og det bliver svært at klare det på erlev og Hvidovre.

Anmeld

25. oktober 2009

LIZO

fra den 1 januar 2010 er glostrup fødeafdeling lukket.. den bliver rykket sammen med herlev.  de er i gang på herlev med at bygge flere fødestuer så der er plads.  det står vist noget om det på herlev hjemmeside.

meninger er så at der skal bygges et lille mini sygehus ved siden af herlev sygehus. med føde afdeling og børneafdeling. men der går jo år før de er færdige med det..

jeg skal føde på herlev herinde for ret længe..  har snakket en del med min jm om det.. og de er vist rimlig presset over det.. for så meget plads er der hellere ikke der ude.. forstå ikke hvorfor de ikke venter til det nye er helt klart...

Anmeld

25. oktober 2009

Tut

Det er rigtigt!

Jeg skal føde på Herlev her om 4-6 uger.

Glostrup lukker og flytter til Herlev. Ligeledes flytter neonetal (staves) til herlev.

Min jordemoder informerede vores jordemodergruppe sidste gang (i 32. uge) om at pr. 1/1-2010 var glostrup's fødeafdeling lukket og alle fødende flyttet til herlev. Desværre kan Herlev ikke nå at bygge flere stuer til d. 1/1, så 1. gangs fødende bliver som udgangspunkt sendt hjem efter 24 timer, og 2. gangs fødende bliver som udgangspunkt sendt hjem efter 4-6 timer.

Jeg er glad for at jeg er 2. gang fødende, i jeg var i forvejen fast besluttet på at tage hjem få timer efter fødslen (hvis alt går godt), så det rør ikke mig så meget. Men jeg kunne mærke på de 1. gangs fødende der er i min jordemodergruppe at de blev lidt stresset over det.

Anmeld

25. oktober 2009

forår

Jeg skal også føde på Herlev og er 1. gangsfødende...og ja jeg må sige at jeg er ret presset over situationen. Jeg skal til jordmor i morgen og skal helt klart lige at sludret lidt med hende om det.

Jeg er heller ikke helt med hvad der så sker med Herlev´s ammepolitik, for det kan de jo så på ingen måde leve op til tænker jeg..!!??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.