‘Lille baby’

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.924 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej. Er der nogen af jer der har har ‘små’ babyer på 11 måneder. Min er 11 måneder og han vejer 7,7 og er 70 cm lang. Han kan ikke kravle men han ruller omkring og meget nysgerrig på legetøjet. Han kan heller ikke sidde selv helt endnu men kan godt sidde i spisestol og gå vogn og med puder omkring. Han kan sagtens stille sig på strakte ben i gå vognen eller hvis jeg holder ham.  Men han har ikke balance. Har haft ham til kiropraktor da han ikk kunne holde hovedet ordenligt da han var 5 måneder. derudover Har han asmtisk bronkitis som jeg har prøvet at kurere ved at tage ham til zoneterapi. Han var mega gylpe baby da han ikke fik fast føde. Men SP siger at han følger sin egen kurve selvom han ligger nederst på den. Og hun sys det er fint med hans udvikling - Bare der hele tiden sker noget nyt. Han er en glad snaksalig dreng og han sover godt og er nem at få til at falde i søvn. 

Så ville bare høre om der er andre der har små babyer der vil dele ud af deres erfaringer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej. Er der nogen af jer der har har ‘små’ babyer på 11 måneder. Min er 11 måneder og han vejer 7,7 og er 70 cm lang. Han kan ikke kravle men han ruller omkring og meget nysgerrig på legetøjet. Han kan heller ikke sidde selv helt endnu men kan godt sidde i spisestol og gå vogn og med puder omkring. Han kan sagtens stille sig på strakte ben i gå vognen eller hvis jeg holder ham.  Men han har ikke balance. Har haft ham til kiropraktor da han ikk kunne holde hovedet ordenligt da han var 5 måneder. derudover Har han asmtisk bronkitis som jeg har prøvet at kurere ved at tage ham til zoneterapi. Han var mega gylpe baby da han ikke fik fast føde. Men SP siger at han følger sin egen kurve selvom han ligger nederst på den. Og hun sys det er fint med hans udvikling - Bare der hele tiden sker noget nyt. Han er en glad snaksalig dreng og han sover godt og er nem at få til at falde i søvn. 

Så ville bare høre om der er andre der har små babyer der vil dele ud af deres erfaringer

Jep. Han er på størrelse med min dreng i den alder. Han er 3 år nu og 91 cm lang og vejer omkring 12 kg. Han er den ældste i vuggestuen. Men til gengæld og den mindste (bortset fra de helt små under 1 år) 

han var 49 cm og 3170 da han blev født. Han har altid været en lille prut 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym

Min ældste var en del syg i løbet af første leveår. Dermed var hun lille af vækst og lå ikke langt fremme, da hun var på alder med din dreng. Ved 11 måneder brugte hun str 68. 

I dag er hun en sund og frisk pige i 5.klasse, som danser ballet og klarer sig fint i skolen. Hun er nu gennemsnitlig i højde.  

Når han har været syg, er det slet ikke mærkeligt, at vækst og udvikling ikke har gået så hurtigt. Men han kan fint komme efter det efterhånden alligevel.  

Anmeld Citér

22. juni 2018

Astrid&alex

Min dreng var også lille i den alder og er stadig lille - 21 mrd: 81 cm, ca 10 kg. han er født lille: 3 kg - født over tid. Han har altid udviklet sig efter bogen grov og fin motorisk osv, så jeg opfatter ikke udvikling og størrelse som forbundet. Tænker bare han er lille af vækst, og vi lidt må se tiden an

Vi er også små: 162 og 170, så tingene hænger jo nok sammen. Men jeg er indimellem lidt bekymret for størrelse. 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Carina:-)

I ville blive sendt videre i systemet hvis der var nogen der var bekymret. 

Min har været på børneafd siden han var 5 mdr nu er han 2.5 

Ikke så meget pga vægt da den er mindre vigtig men længden.

Han er tjekket for alt Og vi går nu til kontrol hver 6 måned.

Han vejer knap 11 kg og har lige rundet de 80 cm.

Som  1 årig var det 63 cm og 6.kg. 

Så han vokser støt og de siger at fortsætter han sådan her vil han være 160 cm som voksen.

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jep. Han er på størrelse med min dreng i den alder. Han er 3 år nu og 91 cm lang og vejer omkring 12 kg. Han er den ældste i vuggestuen. Men til gengæld og den mindste (bortset fra de helt små under 1 år) 

han var 49 cm og 3170 da han blev født. Han har altid været en lille prut 

Okey hvordan var hans udvikling? Hvornår begyndte han at kravle, sidde, rejse sig op mv. Tak for svar

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min ældste var en del syg i løbet af første leveår. Dermed var hun lille af vækst og lå ikke langt fremme, da hun var på alder med din dreng. Ved 11 måneder brugte hun str 68. 

I dag er hun en sund og frisk pige i 5.klasse, som danser ballet og klarer sig fint i skolen. Hun er nu gennemsnitlig i højde.  

Når han har været syg, er det slet ikke mærkeligt, at vækst og udvikling ikke har gået så hurtigt. Men han kan fint komme efter det efterhånden alligevel.  

Okey det er rart at vide. Han er mit 3. Barn. Og min ældste søn gik op af ting ved 8 måneders alder. Det bare vildt der er så stor forskel. 

Han gylpet os vildt meget som ‘baby’ jeg skiftet hans tøj 5 gange om dagen. Jeg brugte allomin og skiftet til Nan + han begyndte at få fast føde så det hjalp en del. Men af den grund var jeg os dårlig til at ligge ham på maven som man skulle (dårlig mor samvittighed) hvilket helt sikkert os har sinket hans motorik.

Han for stadig blendet/most mad nu pga han har været så meget syg med AB så der sad meget slim hvilket resulteret i opkast ved måltiderne. Jeg sku virklig være forsigtig med at gi ham endnu en skefuld mad for hellere han havde lidt i maven end intet ����‍♀️ Og når han i forvejen er en lille fis er der vigtigt for mig at han i det mindste for mad. Selvom det ikke lige er efter bogen. 

Vi har lige været igennem AB igen for et par uger siden og han har nu fået skoldkopper �� han er lige ‘startet’ i vugger D 1 juni - eller han har nået at være der 3 gange ��

Tak for svar 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Astrid&alex skriver:

Min dreng var også lille i den alder og er stadig lille - 21 mrd: 81 cm, ca 10 kg. han er født lille: 3 kg - født over tid. Han har altid udviklet sig efter bogen grov og fin motorisk osv, så jeg opfatter ikke udvikling og størrelse som forbundet. Tænker bare han er lille af vækst, og vi lidt må se tiden an

Vi er også små: 162 og 170, så tingene hænger jo nok sammen. Men jeg er indimellem lidt bekymret for størrelse. 

Når okey han er os en lille mus. Men vi er ikke små. Jeg er 169 og min mand er 190. Min han er født 10 dage før termin og vejet 2889 og var 50 lang - men tænker bare at jo stærkere de er jo nemmere har de ved at rejse sig sidde osv����‍♀️

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

I ville blive sendt videre i systemet hvis der var nogen der var bekymret. 

Min har været på børneafd siden han var 5 mdr nu er han 2.5 

Ikke så meget pga vægt da den er mindre vigtig men længden.

Han er tjekket for alt Og vi går nu til kontrol hver 6 måned.

Han vejer knap 11 kg og har lige rundet de 80 cm.

Som  1 årig var det 63 cm og 6.kg. 

Så han vokser støt og de siger at fortsætter han sådan her vil han være 160 cm som voksen.

Ja det tænker jeg os og SP siger at så længe han følger sin kurve hans vækst passer sammen i forhold til at tage på og blive længere. Hun siger os det ville være underligt at hvis han i den alder ligepludselig hoppet flere kurve op. Det gør de jo mest når de er spæd. Eller hvis han tog meget på men ikke blev længere. 

Men i forhold til jeres, gør man ikke noget ved det når de er så små? Altså tænker medicin eller andet? Noget mælk de vokser af eller whatever..

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Okey hvordan var hans udvikling? Hvornår begyndte han at kravle, sidde, rejse sig op mv. Tak for svar

Han har været helt normal det meste af vejen.  

han trillede første gang fra ryg til mave da han var 4 mdr gammel. Han lærte egentlig aldrig at trille den anden vej. Altså fra mave til ryg. 

Stod med støtte og kravlede 9 mdr (fra han krøb til han kravlede gik der et par uger) 

Rejste sig selv op af ting da han var 12 mdr og gik da han var 13 mdr  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.