Opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det normalt at spare så meget op om måneden i min alder ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.172 visninger
6 svar
5 synes godt om
20. juni 2018

højkbhhøj

Jeg er 40 år gammel, bor i en lejlighed i København, mine faste udgifter er på cirka 6.500 kroner om måneden, har et rådighedsbeløb til mad og fornøjelser cirka 3.000 kroner om måneden kan spare op imellem 11.000 - 14.000 kroner hver eneste måned i en opsparing.

Jeg skylder ingen penge og er ikke registreret RKI. Derudover har jeg ingen afdragsordning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2018

FruStolpe

Jeg gør ikke selv. Med familie, hus, 2 biler og en meget middel indtægt er det ikke muligt.

Men jeg har arbejdet med mange enlige som har gjort på samme måde som dig   De har jo ganske enkelt ikke de samme udgifter. 

Når det er sagt, så er jeg imponeret over at man kan bo i København for 6500 alt incl. 

Anmeld Citér

20. juni 2018

drabo

Profilbillede for drabo

ved ikke om det er normalt at spare så meget op, men det er ikke unormalt at have 20-25.000 udbetalt om måneden som 40-årig.

Og så kommer det jo an på for mange udgifter man har, hvad der kan spares op.

Synes også det er imponerende at kun at have faste udgifter for 6500.

Anmeld Citér

20. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Ved ikke om det er normalt - det tænker jeg ikke at det er. Det mest normale er vel, at man har stiftet familie som 40 årig, og derfor at flere faste udgifter.

Hvis man ikke har stiftet familie som 40 årig, så tænker jeg ikke at der er usædvanligt at kunne spare så meget op - tænker jeg på hvad jeg har udbetalt pr. mdr., så kunne jeg spare det samme op, hvis mine faste udgifter var så lave son dine

Anmeld Citér

20. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
højkbhhøj skriver:

Jeg er 40 år gammel, bor i en lejlighed i København, mine faste udgifter er på cirka 6.500 kroner om måneden, har et rådighedsbeløb til mad og fornøjelser cirka 3.000 kroner om måneden kan spare op imellem 11.000 - 14.000 kroner hver eneste måned i en opsparing.

Jeg skylder ingen penge og er ikke registreret RKI. Derudover har jeg ingen afdragsordning.

Nu har du jo minimal af udgifter så du kan tillade dig det. 

Vi kan ikke da vi har hus, bil og tre børn. Så en del udgifter. Men jeg ser hus som en investering. 

Anmeld Citér

20. juni 2018

Abracadabra

Da jeg var 25, single og ny på arbejdsmarkedet, gjorde jeg det samme - eller det var kun 10.000/måned. Men jeg boede også dyrere (og i spytteafstand til Magasin...)

Nu sparer vi jo op i huset - og bruger vores penge på børn mm.

Hvad sparer du op til? En snarlig rejse eller en større bolig? At blot sætte dem ind på en konto er ikke fornuftigt - de skal investeres. Din bankrådgiver kan formentlig hjælpe. Men på en konto bliver pengene blot mindre og mindre værd.

Jeg håber, at du får den rigtige vejledning.

Anmeld Citér

20. juni 2018

Birthdaybaby

Det er i hvert fald ikke unormalt. Jeg ville dog overveje at investere, ellers bliver dine penge bare mindre og mindre værd. 

Min mand og jeg sparer ca. 100.000 op om året, så det er lidt mindre end dig, men vi har også en lidt lavere indkomst og har hus, bil og børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.