Anonym skriver:
Sagen er den, at jeg blev gravid. Jeg havde influenza før testdag (har jeg hver gang op til testdag) og kort tid efter arborterede jeg.
Jeg blev gravid igen. Igen influenza.
Her efter har jeg allerede svært ved at gå (bækkenløsningen fra sidst startede ligesom bare ved dag 1. 3+4) og jeg går som en ... dame på 90.
Jeg har røv meget kvalme og jeg kaster op flere gange dagligt. Jeg kan ikke hænge sammen og ved simpelthen ikke hvordan jeg skal undgå alt det sygefravær og selvfølgelig føler man sig som en pestilens. Er kun 8 uger henne og bækkenæøsningen bliver som sidst værre og værre.
Sidst sad jeg i kørestol noget af graviditeten pga bækkenløsning.
Jeg frygter en fyring så snart jeg kommer tilbage fra barsel og ikke er gravid mere, for de ved jo nu hvor lortet jeg er til at være gravid på arbejdsmarkedet! Det gør mig så ked af det. Jeg tror bestemt ikke graviditet er en sygdom og jeg ville gøre alt for at kunne noget mere, da jeg er meget pligtopfyldende.. men .. føler bare ikke jeg kan hænge sammen.
Ved ikke hvad jeg ville med det. Havde brug for at komme ud med det. Har andre prøvet lign? Og hvad sagde jeres chef under og efter?
KRAM først af alt herfra... det er ikke sjovt når det gør ondt...
jeg kan sagtens følge dig..
jeg fandt ud af jeg var gravid i uge 9, indtil da havde jeg faktisk bare troet det var pga nyt arbejde at jeg var ekstra træt og havde stadig lidt ekstra vægt osv...
jeg var 9 uger henne da jeg havde været der i 4.5 mdr...
blev deltids sygemeldt allerede fra uge 18 af... holdte til deltid i 4 uger og blev fuldtids sygemeldt fra uge 22...
jeg fik så mange plukveer efter at have stået op i højest 1.5 time at jeg var ved at tude.. jeg kunne intet løfte da jeg havde fået af vide jeg ikke måtte løfte mere end max 6-8 kg pr. gang og alt på arbejdet starter fra 9 kg af...
følte mig virkelig også som en røv at skulle aflevere sygemeldingen.. men jeg ved også at det var det eneste rigtige at gøre... hvis jeg havde fortsat på arbejdet er jeg ikke sikker på at jeg stadig ville have været gravid i dag...
bare turen på 800 m til sønnens skole i snegletempo er i den sidste uge blevet nok til at jeg får ondt.. har ellers kunnet klare det bare jeg gik langsomt nok... men er nok nødt til at sige at dette er sidste uge jeg er med for jeg vil gerne passe på...
jeg er 37+5 i dag og har ikke været på arbejdet siden sygemelding.. jeg har slet ikke kunnet overskue det..
man får rigtig dårlig samvittighed overfor sine kollegaer.. specielt da vi stod midt i ombygning og omstrukturering af afdelingen lige da jeg blev sygemeldt..
Men husk på at det er for at beskytte noget der er meget vigtigere og større at du bliver sygemeldt... et helt nyt liv...
min fagforening har været gode til at rådgive og det samme faktisk Udbetaling Danmark som stod for sygedagpengerefusion til arbejdet.. min skole var også dejligt forstående overfor det hele..