Feriepenge under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej 

jeg skriver da jeg lige er blevet gravid og har feriepenge til rådighed. Jeg har dem indtil næste år april og er pt sygemeldt og får dagpenge aå vil ikke få dem udbetalt nu da det bliver modregnet og jeg skal på barsel i januar måned og har ikke mulighed for at holde ferie. Kan jeg få pengene udbetalt under barsel uden modregning eller hvordan fungere det? 

Tak for svar  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2018

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Jeg fik mine udbetalt for sidste år. havde 4 dage tilbage, og da jeg blev sygemeldt før de skulle være brugt og derved ikke kunne bruge dem så fik jeg dem udbetalt pga sygdom. jeg var på dagpenge inden da, og lige nu stadig sygmeldt indtil den 28 hvor jeg går på barsel den 29. Jeg har barsel helt frem til efter næste ferieår så går da ud fra jeg næste år når året er slut kan få dem udbetalt, da jeg jo ikke har kunnet holde ferie. 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym trådstarter

Men ved du noget om man så bliver modregnet af sine barselspenge ellers kan man få pengene oveni? Lidt træls når man ikke kan holde ferie og skal på barsel og heller ikke kan holde ferie der og feriepengene så bare går til grunde:/ 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym trådstarter

SANIE89 skriver:

Jeg fik mine udbetalt for sidste år. havde 4 dage tilbage, og da jeg blev sygemeldt før de skulle være brugt og derved ikke kunne bruge dem så fik jeg dem udbetalt pga sygdom. jeg var på dagpenge inden da, og lige nu stadig sygmeldt indtil den 28 hvor jeg går på barsel den 29. Jeg har barsel helt frem til efter næste ferieår så går da ud fra jeg næste år når året er slut kan få dem udbetalt, da jeg jo ikke har kunnet holde ferie. 

Men ved du noget om man så bliver modregnet af sine barselspenge ellers kan man få pengene oveni? Lidt træls når man ikke kan holde ferie og skal på barsel og heller ikke kan holde ferie der og feriepengene så bare går til grunde:/ 

Anmeld Citér

19. juni 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Hej 

jeg skriver da jeg lige er blevet gravid og har feriepenge til rådighed. Jeg har dem indtil næste år april og er pt sygemeldt og får dagpenge aå vil ikke få dem udbetalt nu da det bliver modregnet og jeg skal på barsel i januar måned og har ikke mulighed for at holde ferie. Kan jeg få pengene udbetalt under barsel uden modregning eller hvordan fungere det? 

Tak for svar  

Nej du vil ikke blive modregnet i barselsdagpenge, da sygdom og barsel, er feriehændring. 

Du skal bare ansøge næste år i april.

Anmeld Citér

19. juni 2018

moar34

Anonym skriver:

Hej 

Tak for svar  

Jeg fik mine udbetalt under min barsel. Men kunne kun få de 3 uger af hovedeferien udbetalt. Resten af min ferie holdte jeg i forlængelse med min barsel 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Camilla <3

Du kan få udbetalt din hovedferie, uden at blive modregnet. Hvis det er ferie der skal afholdes i år, kan du søge til september. Datoen skulle gerne stå på borger. :-) 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym trådstarter

Camilla <3 skriver:

Du kan få udbetalt din hovedferie, uden at blive modregnet. Hvis det er ferie der skal afholdes i år, kan du søge til september. Datoen skulle gerne stå på borger. :-) 

Altså den udløber til næste år april men jeg fik den her i marts måned? Og jeg er på dagpenge nu og skal først på barsel januar 2019 så hvis jeg nu ønsker pengene der bliver det så trukket fra mine barselspenge? 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Nej du vil ikke blive modregnet i barselsdagpenge, da sygdom og barsel, er feriehændring. 

Du skal bare ansøge næste år i april.

Tænker jeg også nu hvor jeg ikke kan rejse og heller ikke næste år. Men jeg er på dagpenge nu og er sygemeldt men først er op barsel til januar så overvejer at ønske dem der så håber ikke det bliver modregnet:/ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.