Har brug for en god psykolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2018

Anonym trådstarter

Tror jeg både vil have evt. anbefaling, men også lige få lidt luft med mit indlæg.. Jeg har været stresset i nogle måneder, og da det blev virkelig slemt, bestilte jeg tid hos lægen og følte jeg var nået grænsen for hvad jeg kunne klare. Men så skete der det, at jeg pludselig fik mulighed for en praktikplads et sted jeg gerne ville indenfor, og efterfølgende fik jeg løntilskuds stilling. Det er et felt der er noget andet end min uddannelse, og jeg vil så gerne have det lykkes. Så jeg havde ikke tid til sygemelding eller lignende, og kom først til lægen i sidste uge, hvor problematikken nu er blevet til depression. Jeg er så uendelig træt hele tiden, fysisk ikke mindst, falder om når jeg kommer hjem. Min datter og jeg savner hinanden en del, for jeg er for træt til andet end at ligge ned eller sove.. ja, og være begrænset ellers af alt det her. Min læge har lavet en henvisning til psykolog til noget kognitiv terapi. Jeg glæder mig til det, men det virker også ret uoverskueligt at finde en god psykolog. Er der mon nogen herinde der har gode erfaringer med psykologer i Kbh - området? Tak for I ville læse det her. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2018

Tommelise

Jeg kan ikke anbefale en bestemt, da jeg ikke bor i hovedstadsområdet, men du kan finde kognitive terapeuter på sakt.dk - indtast postnr. eller by.

Jeg håber, du finder en rigtig god terapeut - måske er der nogen herinde, der har erfaringer med en bestemt.

Anmeld Citér

18. juni 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg kan ikke anbefale en bestemt, da jeg ikke bor i hovedstadsområdet, men du kan finde kognitive terapeuter på sakt.dk - indtast postnr. eller by.

Jeg håber, du finder en rigtig god terapeut - måske er der nogen herinde, der har erfaringer med en bestemt.

Mange tak for dit svar, det kigger jeg på.

Anmeld Citér

18. juni 2018

Abracadabra

Uden at jeg kender dig, vil jeg lige minde om, at alene dét at starte på en ny arbejdsplads er meget trættende. Jeg har I hvert fald døjet med stor træthed alle de gange, jeg har skiftet arbejdsplads - og især lige efter barsel, hvilket måske kan sammenlignes med at komme fra arbejdsløshed.

Anmeld Citér

18. juni 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Uden at jeg kender dig, vil jeg lige minde om, at alene dét at starte på en ny arbejdsplads er meget trættende. Jeg har I hvert fald døjet med stor træthed alle de gange, jeg har skiftet arbejdsplads - og især lige efter barsel, hvilket måske kan sammenlignes med at komme fra arbejdsløshed.

Du har helt ret, det har også været min erfaring før. Det med træthed er bare desværre kun et enkelt symptom, ud af en kombination af flere ting. Det er også derfor min læge mente det var relevant at tale om depression og lave henvisningen. Synes det var lidt svært at acceptere, at det er der vi bevæger os hen mod, men er også klar over, at det er sket nogle ændringer i mit hoved, ved ikke at have reageret tidligere. Stressen kulminerede for mig i et par uheldige episoder ude blandt mennesker, hvilket jeg ikke havde drømt om før. Det nye job var lige i dagene efter, og det har knækket noget. For som du siger, er det jo ekstra pres for os alle at starte et nyt sted. Og jeg kom fra speciale-skrivning og et par måneders arbejdsløsheds system. Det blev for meget...

Anmeld Citér

18. juni 2018

Anonymor

Jeg kender ikke til psykologer i KBH, men hvis du benytter psykologeridanmark.dk, kan du udvide søgekriterierne og udvælge på den måde. Så kan du måske finde en psykolog, der arbejder både med stress og depression. Det er nok meget relevant, da du startede med stress. 

I forhold til anbefalinger fra andre, er det heller ikke sikkert, du kan bruge det til så meget. Langt hen af vejen handler det om kemi, og at en Anden har god eller dårlig kemi med en psykolog, betyder jo ikke, at du har. Jeg kan dog virkelig anbefale dig, at du efter et par besøg mærker godt efter, hvordan du har det med psykologen. Mange videnskabelige studier viser, at styrken af den terapeutiske alliance (altså relationen mellem klient og psykolog, kemi, grad af tillid osv) betyder ekstremt meget for den succes, man oplever med terapien.

Held og lykke 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Jeg kender ikke til psykologer i KBH, men hvis du benytter psykologeridanmark.dk, kan du udvide søgekriterierne og udvælge på den måde. Så kan du måske finde en psykolog, der arbejder både med stress og depression. Det er nok meget relevant, da du startede med stress. 

I forhold til anbefalinger fra andre, er det heller ikke sikkert, du kan bruge det til så meget. Langt hen af vejen handler det om kemi, og at en Anden har god eller dårlig kemi med en psykolog, betyder jo ikke, at du har. Jeg kan dog virkelig anbefale dig, at du efter et par besøg mærker godt efter, hvordan du har det med psykologen. Mange videnskabelige studier viser, at styrken af den terapeutiske alliance (altså relationen mellem klient og psykolog, kemi, grad af tillid osv) betyder ekstremt meget for den succes, man oplever med terapien.

Held og lykke 

Mange tak for dit svar. Jeg vil kigge der. Og ja, må nok prøve mig frem, og huske at mærke efter om der er kemi, og ikke være bange for at skifte hvis det slet ikke fungerer.

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym

Kære anonym, 

Har du prøvet metakognitiv terapi? Jeg havde det PRÆCIST på samme måde som dig, indtil jeg selv opsøgte en psykolog gennem en henvisning fra min læge. Jeg havde en af kvinderne hos Cektos.dk. De er bare super dygtige og søde - det er ikke spor farligt. Jeg følge virkelig at jeg kunne åbne mig efter et par gange og samtidigt var det bare en befrielse at kunne komme af med alt det jeg gik rundt og bar på. 

Du kan læse mere her:  https://cektos.dk/metakognitiv-terapi/

Held og lykke fremover !! Forbliv stærk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.