Jeg er åbenbart mega fertil. Blevet gravid før tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.368 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2018

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi har smidt pillerne. Men da der er en masse sommerfester, hvor vi ikke gider have spørgsmål konstant, så aftalte vi, at vi ville begynde efter sommer og dermed bruge kondom. 

Vi har brugt kondom HVER GANG! Men det må være sprunget. Jeg har lige taget en meget positiv graviditetstest. Jeg er omkring 4+1. Min cyklus er meget regelmæssig og testede fordi mens udeblev. 

Vi er selvfølgelig lykkelige, selvom det kom lidt før forventet. Men på samme tid er jeg bekymret og bange. Jeg har (det må være ugen efter ægløsning) drukket og røget som en skorsten, to dage i streg til noget koncert der var i vores by. 

Nu frygter jeg at have skadet barnet 

andre der har oplevet det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den at vi har smidt pillerne. Men da der er en masse sommerfester, hvor vi ikke gider have spørgsmål konstant, så aftalte vi, at vi ville begynde efter sommer og dermed bruge kondom. 

Vi har brugt kondom HVER GANG! Men det må være sprunget. Jeg har lige taget en meget positiv graviditetstest. Jeg er omkring 4+1. Min cyklus er meget regelmæssig og testede fordi mens udeblev. 

Vi er selvfølgelig lykkelige, selvom det kom lidt før forventet. Men på samme tid er jeg bekymret og bange. Jeg har (det må være ugen efter ægløsning) drukket og røget som en skorsten, to dage i streg til noget koncert der var i vores by. 

Så er vi i præcis samme båd. Jeg er bare i 3+5 i dag. Har været gravid 3 gange på hormonspiral pg vores første er lavet på sprængt kondom. Og det må være det, som også er sket her :/ 

tag det roligt vores første er lavet på samme måde og barnet er 3 i dag og normal

Anmeld Citér

16. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du kan være helt rolig. Det tager ingen skade. Det første stykke tid har den sin egen madpakke kan man sige og påvirkes ikke af hvad du indtager. Plus du er kun lige blevet gravid. Så h is du drak og røg omkring ægløsning var du slet kkke gravid der  

tillykke med det 

Anmeld Citér

16. juni 2018

Babilooo

Du kan være helt rolig. Det tager ingen skade. Det første stykke tid har den sin egen madpakke kan man sige og påvirkes ikke af hvad du indtager. Plus du er kun lige blevet gravid. Så h is du drak og røg omkring ægløsning var du slet kkke gravid der  

tillykke med det 

Nej og atter nej... et foster har ikke en magisk madpakke der kommer flyvende ind fra højre. Det man ryger, drikker tager af stoffer, farver sit hår med osv påvirker betingelserne for celledeling. Og nej der sker nok ikke noget ved at ryge som en skorsten en dag og drikke en dag. Men det er det mest sårbare tidspunkt i en babys udvikling ... og derfor er det altså forkert at forestillingen om “madpakken” får love til at leve videre. Det er en stor misforståelse... og alle med list medicinsk forstand ved dette.

ikke for at skræmme ts på nogen måde. Men det er virkelig en historie der er irriterende at høre så tit - fordi den er forkert...

man kan IKKE gør hvad man vil de første uger - det er faktisk der man skal være mest forsigtig.

ts - der sker sikkert ikke noget ved det du har gjort men abort øges markant hvis man ryger i forhold til hvis man lader være. Så er godt råd - kvit smøgerne

Anmeld Citér

16. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Nej og atter nej... et foster har ikke en magisk madpakke der kommer flyvende ind fra højre. Det man ryger, drikker tager af stoffer, farver sit hår med osv påvirker betingelserne for celledeling. Og nej der sker nok ikke noget ved at ryge som en skorsten en dag og drikke en dag. Men det er det mest sårbare tidspunkt i en babys udvikling ... og derfor er det altså forkert at forestillingen om “madpakken” får love til at leve videre. Det er en stor misforståelse... og alle med list medicinsk forstand ved dette.

ikke for at skræmme ts på nogen måde. Men det er virkelig en historie der er irriterende at høre så tit - fordi den er forkert...

man kan IKKE gør hvad man vil de første uger - det er faktisk der man skal være mest forsigtig.

ts - der sker sikkert ikke noget ved det du har gjort men abort øges markant hvis man ryger i forhold til hvis man lader være. Så er godt råd - kvit smøgerne

Jeg kvittede smøgerne på 1 sek ved sidste graviditet. Ryger ikke så meget. Men havde ikke drukket og røget sidste gang, sådan voldsomt til en fest. 

Men sagen er jo den at jeg gjorde det fordi jeg ikke skulle være gravid nu. Ergo så kunne jeg jo ikke gå mindre til den til den fest  er stoppet nu. Frygter bare de aftner har gjort skade. 

Anmeld Citér

16. juni 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Tillykke med spiren 

Sket er sket. Du kan ikke ændrer noget alligevel, så prøv at tage det roligt og lev som en gravid fremadrettet. Mange mødre før dig har røget og drukket før de vidste, at de var gravide - nogen bliver sågar ved. Sidstnævnte er selvfølgelig ikke gode eksempler .

Sandsynligheden for, at der er sket noget er lille. Snak med din læge om det evt.

Anmeld Citér

16. juni 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg kvittede smøgerne på 1 sek ved sidste graviditet. Ryger ikke så meget. Men havde ikke drukket og røget sidste gang, sådan voldsomt til en fest. 

Men sagen er jo den at jeg gjorde det fordi jeg ikke skulle være gravid nu. Ergo så kunne jeg jo ikke gå mindre til den til den fest  er stoppet nu. Frygter bare de aftner har gjort skade. 

Men jeg tror vitterligt ikke at det har gjort noget ved dit foster der er jo mange som finder ud af at de er gravide efter en eller flere nætter med tæt alkohol. 

Jeg skrev det mht madpakken fordi det er en forkert Forestilling. Og den lever netop videre hvis der sidder bare 10-20 og læser indslaget og siger det videre til andre på et senere tidspunkt osv. 

Optimalt set så lever man sundt i nogle måneder inden man bliver gravid og bliver afgiftet for så at blive gravid. Det er jo bare sjældent det som er tilfældet men man skal bare ikke tro at man kan alt de første uger. Og selvfølgelig har Du ikke taget hensyn når du ikke troede du kunne blive gravid. 

Nyd bare at du er blevet gravid bebs har det sikkert helt fint. 

Anmeld Citér

16. juni 2018

Anonym

Smølfine123 skriver:

Tak for den besked. Jeg har altid fået at vide det med madpakken og også derfor jeg skrev det. Men det gør jeg da helt sikkert ikke igen. 

Ved selvfølgelig godt man ikke skal proppe alt i kroppen i starten. Er jo ikke dum og heller ikke det jeg siger at man skal. 

Anmeld Citér

16. juni 2018

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres beskeder. De gav ro. Jeg har  ikke læst nogen skrive noget, som om jeg bare kunne blive ved de første uger. Spurgte kun med det som var sket og det ændres selvfølgelig med det samme fra testen var positiv.  Bare så nogen ikke frygtede jeg læste det sådan eller havde dårlig samvittighed. 

Jeg er ked af det skete, selvom jeg også sidst havde (hygge røget) lidt indtil positiv test. Havde bare ikke været på druk. 

Anmeld Citér

16. juni 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Tak for den besked. Jeg har altid fået at vide det med madpakken og også derfor jeg skrev det. Men det gør jeg da helt sikkert ikke igen. 

Ved selvfølgelig godt man ikke skal proppe alt i kroppen i starten. Er jo ikke dum og heller ikke det jeg siger at man skal. 

Det er en meget udbredt misforståelse... . Ved ikke helt hvor den kommer fra.

så jeg forsøger bare at mane den i jorden når jeg ser den.  

God  dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.