Læge eller sygeplejerske eller nogen med erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. juni 2018

Anonymor

Nu er det virkelig ikke fordi det haster eller er vigtigt, for skal til læge mandag og have svar, det er bare ren og skær nysgerrighed. 

Jeg har fået taget en ordentlig røvfuld blodprøver og kan på sundhed.dk sige, at jern er for lavt (skal ligge mellem 11-35 og mit er 8). Mit hæmoglobinindhold er også for lavt (det skal være mindst 1.70 og mit er 1.66). Derudover er der en værdi der hedder gamma-Glutamyltransferase der er for lav, og kan læse mig frem til den kan vise lave værdier ved anæmi.

Men til gengæld er mit ferritin niveau inden for normalen, om end i den noget lave ende. Tranferrin som typisk er højt ved anæmi er også inden for normalt, men tæt på grænse (er 38 må være Max 41).

Men! Selve min blodprocent, altså hæmoglobin er normal (det tal jeg skrev længere oppe, hæmoglobinindhold, er noget andet end selve blodprocenten som jeg forstår det).

Derfor tænker jeg på, om jernmanglen kan være skyld i min træthed, svimmelhed, hjertebanken og koncentrationsbesvær, når min blodprocent stadig er normal, og der stadig er jern i mine jerndepoter (jf at mit ferritin niveau er 25 og må ligge mellem 15-120)?

Håber der er nogen der ved noget - ellers venter jeg til mandag. Blev blot nysgerrig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.