Spørgsmål om vandafgang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.570 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2018

Anonym trådstarter

Kan vandet gå selvom man stadig har livmoderhals og ikke har åbnet sig? 

Eller skal den være udslettet?

det samme gælder veer. Kan de pludselig godt komme? Mere så jeg er forberedt på om det pludselig kan ske. Min dreng ligger nemlig i uk så skal ligge mig ned. Er i uge 37 men stadig med et par cm livmoderhals og forholdsvis lukket livmoder. Hun kunne dog lige få en finger ind igår.. altså jordmoderen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2018

Bissen

Ja til begge dele  

det er dog sjældent at vande går som det første. Og veerne vil nok komme stille og roligt. 

Skal du have sædefødsel? Har selv en god en af slagsen bag mig. 

Anmeld Citér

14. juni 2018

Anonym trådstarter

Bissen skriver:

Ja til begge dele  

det er dog sjældent at vande går som det første. Og veerne vil nok komme stille og roligt. 

Skal du have sædefødsel? Har selv en god en af slagsen bag mig. 

Okay det er rart nok at være forberedt HVIS nu.. 

Nej ingen sædefødsel, har fået en tid til KS som selvfølgelig ikke bliver nødvendig hvis han fortsat bliver med hovedet ned. Han er skønnet ret stor og jeg betragtes egentlig som førstegangs selvom jeg fødte i uge 21 sidste år men mit bækken er for lille til sædefødsel lige som det ser ud nu. 

Anmeld Citér

14. juni 2018

Bissen

Anonym skriver:

Okay det er rart nok at være forberedt HVIS nu.. 

Nej ingen sædefødsel, har fået en tid til KS som selvfølgelig ikke bliver nødvendig hvis han fortsat bliver med hovedet ned. Han er skønnet ret stor og jeg betragtes egentlig som førstegangs selvom jeg fødte i uge 21 sidste år men mit bækken er for lille til sædefødsel lige som det ser ud nu. 

Okay, forstod det som om, at han lå i uk nu men held og lykke med det hele - håber han bliver liggende med hovedet nedad så ��

Anmeld Citér

14. juni 2018

Anonym trådstarter

Bissen skriver:

Okay, forstod det som om, at han lå i uk nu men held og lykke med det hele - håber han bliver liggende med hovedet nedad så ��

Nej ikke lige idag i uge 35 lå han i hovedstilling, 6 dage senere i uk. En uge senere i hovedstilling og idag heldigvis stadig hovedstilling. Men han ligger højt. Og er en spilopmager! Sååååe... det er en 50/50 

nu er jeg forberedt på lidt af hvert kan ske. Jeg prøver at have det hele nogenlunde klar i tilfælde af at jeg pludselig skal smide mig på gulvet. Så nu må vi se hvordan han ender med at komme ud 

Anmeld Citér

14. juni 2018

Bb2015

Jeg ved ikke med livmoderhals osv, men mit vand var begyndt at sive og da jeg var til undersøgelse sagde hun at jeg var 1 cm åben - havde dog heller ikke fået veer endnu efter 48 timers vandafgang. 

Anmeld Citér

14. juni 2018

Stivdie

Mit vand gik i 36+6 anden gang, og der var jeg 1 cm udvidet og havde stadig lidt livmoderhals tilbage. Den lille lå så højt, at de syntes jeg skulle lægge mig for ikke at risikere at af klemme navlestrengen. Jeg var dog indlagt med ssf alligevel, så havde en jordemoder ved min side hele vejen. 

Anmeld Citér

14. juni 2018

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Mit vand gik i 36+6 anden gang, og der var jeg 1 cm udvidet og havde stadig lidt livmoderhals tilbage. Den lille lå så højt, at de syntes jeg skulle lægge mig for ikke at risikere at af klemme navlestrengen. Jeg var dog indlagt med ssf alligevel, så havde en jordemoder ved min side hele vejen. 

Okay det er rart nok lige at være forberedt selvom hun siger jeg stadig har livmoderhals tilbage osv. 

Så man ligesom har i baghovedet at man ved vandet kan gå alligevel uden varsel. Især når man skal ligge sig ned. 

Anmeld Citér

14. juni 2018

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Lige min personlige erfaring.
Min første fødsels

Jeg var til vendingsforsøg i uge 35+?, et par dage efter kl 02.40 gik mit vand ... Vi ringede til FG.. der sendte en ambulance. vi ankom til herlev kl 4.. og fik begyndende veer kl 6.xx
vi kommer på fødestuen, JM er sikker på at der ikke kommer til at ske noget før efter frokost og vagtskifte...
jeg fik pressetrang kl 11. og 11.27 kom min lille datter - født med numsen først i uge 36 

så ja, vandet kan godt gå først. 

Anmeld Citér

14. juni 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg var lukket som en østers og en smule livermoderhals tilbage fredag middag. lørdag morgen kl 5 gik vandet så Ja det kan sagtens ske

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.