Barn på snart 3 år, sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.062 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. juni 2018

Krudtugler

Som skrevet er min dreng snart 3 år, han kan siger lidt sætninger, og ord. Men nu viser det sig at han skal ha talepædagog på, 

Ord, som han har sagt og siger, 

Mor

Far

Jeg drikker

Jeg spiser

Mig skal tis

Jeg er sød

Mig ha is 

Og lidt flere ord, små sætninger...

Andre med børn der snart bliver 3, eller er lidt over 3 år, 

Hvad kan de sige, er lidt nysgerrig, min søn er en del bagud med hans sprøgelige.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2018

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Jeg ville tage imod tilbud om talepædagog og få tjekket ørene. 

Vi har en på 2,5 som taler fuldstændigt flydende. Det er lange sætninger, kompliceret og nuanceret ordvalg. Der er ikke rigtig noget hun ikke kan sige. Jeg vil mene det svarer til en 4-5 årig. Motorisk også top. Så har vi en på 4,5 som gentagne gange har fået dræn, uden stor succes. Da han var 3 var det som du beskriver. Meget begrænset hvad der blev sagt. Det hele haltede totalt bagefter. Motorisk ligeså- formentlig fordi han har følelsen af konstant at gå rundt i en boble.. pga manglende hørelse pga væske i ørene. Min egen erfaring er at der findes en årsag. 

Anmeld Citér

13. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min datter er 3,5 og har talt så man kunne have rigtige samtaler i over et år. 

Min nevø bliver 3 om 2 mdr og han siger ikke ret meget. Og det han siger, kan kun forældrene forstå. Men så vidt jeg ved er der ikke noget ekstra fokus på ham, så jeg går udfra begge dele er normalt  

Anmeld Citér

13. juni 2018

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Vi har en på 3 år og 3 mdr og han snakker flydende. Han kan sige alt og han siger ordene rigtigt. Og det har han gjort længe. Da vores datter var 3 ku man kun forstå hva hun sagde hvis man kendte hende, hun er 6 år nu og kan stadig ikke sige T og D. 

Anmeld Citér

13. juni 2018

migxher

Profilbillede for migxher

Min dreng på 3 år siger nogenlunde det samme han skal i forløb hos talepædagog efter sommerferien. 

Få tjekket ørene, vores dreng har bøvlet med væske på ørene denne vinter. Det kan godt påvirke sproget 

Anmeld Citér

13. juni 2018

AlwaysAno

Jeg har en på 2 1/2. Han kan sige nærmest alt. Han snakker i sætninger på 5-6 ord og Og kan svare på spørgsmål. Han er også begyndt at bøje ordene/ flertal, ental osv. Han snakker ikke rent, altså har svært ved s og f men det er vist normalt for alderen. 

Han har været ret hæmmet Af et uopdaget høretab til han var halvandet men han er kommer rimelig efter det synes jeg. 

Anmeld Citér

13. juni 2018

Michfich

Profilbillede for Michfich
Elsker min lille ny familie

Min dreng på 3 år og 3 måneder har haft et stort ordforråd og kunnet have samtaler i et år  han kan sige nærmest alt, tror jeg, og bytter kun lidt rundt på ordstilling og siger “ores” istedet for “vores” men ellers kan han sige det meste 

Anmeld Citér

13. juni 2018

L-mor

Krudtugler skriver:

Som skrevet er min dreng snart 3 år, han kan siger lidt sætninger, og ord. Men nu viser det sig at han skal ha talepædagog på, 

Mor

Far

Jeg drikker

Jeg spiser

Mig skal tis

Jeg er sød

Mig ha is 

Hvad kan de sige, er lidt nysgerrig, min søn er en del bagud med hans sprøgelige.. 

Min søn har talt flydende siden han var to med længe sætninger og et stort ordforråd. Jeg ville også få tjekket hørelse og tage imod tilbud om talepædagog, hvis jeg var dig.

Anmeld Citér

13. juni 2018

LSS

Profilbillede for LSS
Krudtugler skriver:

Mor

Far

Jeg drikker

Jeg spiser

Mig skal tis

Jeg er sød

Mig ha is 

Min på næsten 3 siger langt fra så meget som din. Altså han kan en del ord, men ingen sætninger overhovedet. Her er der ikke nævnt talepædagog. 

Anmeld Citér

13. juni 2018

300515

Min datter er lige blevet 3. Hun har i lang tid talt rigtig godt. Taler hele tiden og med lange sætninger og forklaringer. Et eksempel: hun leger med dukker: “Nårh, baby. Har du slået dig? Faldt du ned? Jeg skal nok trøste dig. Jeg finder lige et plaster til dig - det hjælper på din av av. Mor, baby skal bruge et plaster, for hun faldt ned og slog sit knæ. Prøv at se mor, det bløder. Vil du ikke finde et plaster?” Sagt ud i en køre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.