Ny regler i banken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
5 svar
7 synes godt om
13. juni 2018

Lillespire

Kan det virkelig vær rigtig at jeg skal kontakte min eksmand, som jeg nærmest ikke er på talefod med og bede Ham om at se sende legitimation på sig selv inkl med billed . For at flytte min søns kontier, til ny bank ?

som kun jeg skal indbetale på og som jeg har oprettet i nuværende bank ?

Min søn har bopæls adresse hos mig og vi har fællesforældremyndighdd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Lillespire skriver:

Kan det virkelig vær rigtig at jeg skal kontakte min eksmand, som jeg nærmest ikke er på talefod med og bede Ham om at se sende legitimation på sig selv inkl med billed . For at flytte min søns kontier, til ny bank ?

Det tænker jeg (desværre) sagtens kan være rigtigt, når du vil flytte konti som står i jeres umyndige barns navn, hvor I har fælles forældremyndighed. I virkeligheden giver det vel god mening at man ikke bare kan flytte rundt på sine børns penge uden at man som forældre er enige om det

Anmeld Citér

13. juni 2018

Anonymor

Jeg har lige skiftet bank, og han skulle ikke gøre noget, selvom vi har fælles og jeg flyttede børnenes børneopsparinger? Men vi har et godt samarbejde, så det er heller ikke et issue i vores situation, men det var i hvert fald ikke noget aktuelt.. 

Anmeld Citér

13. juni 2018

Lje

Det er vel kun ret og rimeligt, når I har fælles forældremyndighed?

Du skal jo ikke alene forvalte barnets penge. Hvis du gerne ville kunne det, kan du jo oprette en ordinær konto, kalde den Opsparing og så benytte den. Selvfølgelig alt efter hvad I har aftalt ifht., om I (måske: stadig) betaler fælles ind på en eventuel "rigtige" børneopsparing.

Vh .

Anmeld Citér

20. juni 2018

Lillespire

Lje skriver:

Det er vel kun ret og rimeligt, når I har fælles forældremyndighed?

Du skal jo ikke alene forvalte barnets penge. Hvis du gerne ville kunne det, kan du jo oprette en ordinær konto, kalde den Opsparing og så benytte den. Selvfølgelig alt efter hvad I har aftalt ifht., om I (måske: stadig) betaler fælles ind på en eventuel "rigtige" børneopsparing.

Vh .

Fordi vi har fælles forældremyndighed, har intet at gøre med en konto jeg har oprettet og låst til han fylder 21? Som kun jeg er indbetaler på , derfor min undren!

grunden til denne sikkerhed , er de nye regler . 

Anmeld Citér

20. juni 2018

Panther

Profilbillede for Panther
Lillespire skriver:

Fordi vi har fælles forældremyndighed, har intet at gøre med en konto jeg har oprettet og låst til han fylder 21? Som kun jeg er indbetaler på , derfor min undren!

grunden til denne sikkerhed , er de nye regler . 

Jo, hvis du har oprettet den i sønnens navn, så er det hans penge, hvormed både du og din eks som barnets værger disponerer over pengene.. Så er det i princippet irrelevant, at kun du indsætter penge, tænker jeg..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.