Kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni 2018

csigvard

Vi har lige i dag været til MD i Odense på OUH, hvor vi fik af vide, at vi venter en dejlig sund og rask lille pige ..
Men vi fik kun vægten af vide.. Jordmoderen sagde, at de ikke kunne måle længden til den her scanning, for "hun kunne jo ikke rette benene på barnet ud, så hun kunne ikke måle", men nu skriver min søster, at hendes to kollegaer, der er ligeså langt som mig, har fået målt længden på deres børn..
Så det undrer mig lidt.. Er det forskelligt fra sted til sted eller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2018

Birthdaybaby

På samme måde som vægten, er længden en beregning. Ofte giver længden bare ikke mening, da barnet jo netop ikke kan rettes ud til den længde. 

Længden beregnes vha længden på lårbensknoglen. 

Anmeld Citér

11. juni 2018

csigvard

Birthdaybaby skriver:

På samme måde som vægten, er længden en beregning. Ofte giver længden bare ikke mening, da barnet jo netop ikke kan rettes ud til den længde. 

Længden beregnes vha længden på lårbensknoglen. 

Så det er mere normalt, at de bruger vægten for at finde ud af, om baby følger normalkurven?

Og hun kiggede på lårbensknoglen, men hun beregnede ikke længden på selve barnet.. Eller sagde det i hvert fald ikke..

Jeg troede bare, at det var helt normalt at beregne længden også??

Anmeld Citér

11. juni 2018

Birthdaybaby

Ja. Vægten beregnes ud fra en beregning af mavens omkreds OG lårbensknoglens længde. 

Anmeld Citér

11. juni 2018

Anonym

csigvard skriver:

Så det er mere normalt, at de bruger vægten for at finde ud af, om baby følger normalkurven?

Og hun kiggede på lårbensknoglen, men hun beregnede ikke længden på selve barnet.. Eller sagde det i hvert fald ikke..

Jeg troede bare, at det var helt normalt at beregne længden også??

Vægten er den vigtigste og det er den der bruges til om barnet følger kurven som den skal men Det er noget fis med at baby ikke kan rettes ud. Der måles fra hoved til hale når man måler længden også lårbensknoglen fortæller længden på benene. 

Anmeld Citér

11. juni 2018

csigvard

Birthdaybaby skriver:

Ja. Vægten beregnes ud fra en beregning af mavens omkreds OG lårbensknoglens længde. 

Ok mange tak for opklaringen

Anmeld Citér

11. juni 2018

csigvard

Anonym skriver:

Vægten er den vigtigste og det er den der bruges til om barnet følger kurven som den skal men Det er noget fis med at baby ikke kan rettes ud. Der måles fra hoved til hale når man måler længden også lårbensknoglen fortæller længden på benene. 

Ja jeg undrede mig også en del over den udtalelse, for alle andre får målt deres barn i det her stadie.. Men okay så længe de bare kan se det på vægten

Anmeld Citér

11. juni 2018

Anonym

csigvard skriver:

Ja jeg undrede mig også en del over den udtalelse, for alle andre får målt deres barn i det her stadie.. Men okay så længe de bare kan se det på vægten

Det kan de. Vægten er klart den vigtigste. 

Men hvis det bekymre dig ikke at vide længden kan du jo altid tage til en privat klinik og blive scannet  

Anmeld Citér

11. juni 2018

Bananaalice

Jeg husker ikke vi fik målt længden ved MD, og det er ærlgit også ligegyldigt, jeg fulgte de der gennemsnit fra appen preglife eller bøgerne.. Så længe vægten er god..

Anmeld Citér

11. juni 2018

Rtjm05

csigvard skriver:

Vi har lige i dag været til MD i Odense på OUH, hvor vi fik af vide, at vi venter en dejlig sund og rask lille pige ..
Men vi fik kun vægten af vide.. Jordmoderen sagde, at de ikke kunne måle længden til den her scanning, for "hun kunne jo ikke rette benene på barnet ud, så hun kunne ikke måle", men nu skriver min søster, at hendes to kollegaer, der er ligeså langt som mig, har fået målt længden på deres børn..
Så det undrer mig lidt.. Er det forskelligt fra sted til sted eller?

Jeg ingen af de 3 gange jeg har fået lavet en md scanning fået længden på baby afvide, det har været på ouh alle gange, det kan være det bare er deres procedure ikke at måle længde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.