procecssen med sæddonor (som par)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.868 visninger
7 svar
2 synes godt om
11. juni 2018

Anonym trådstarter

Kære alle

Jeg ved ikke om denne burde stå under barnløshedsbehandling eller i denne kategori men nu prøver jeg.

Vi har igennem længere tid forsøgt at få et barn uden held. Vi er færdige med vores udredning og konklusionen er at vores eneste mulighed er brug af sæddonor. 

Min mand er mere afklaret end mig i forhold til brug af donor. Jeg synes det er svært.

For at hjælpe mig tror jeg at det er rart for mig at kende al praktikken omkring sådan en proces. 

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig med at beskrive det? Jeg synes ikke jeg får ret meget ud af at google

Med venlig hilsen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2018

Anonym trådstarter

Er der virkelig ingen der kan/vil bidrage med deres erfaringer? :-(

Anmeld Citér

12. juni 2018

kirstenlist

Hej!

Du kan låne bogen 'Far, mor og donorbarn' på dit lokale bibliotek. Bogen kommer rundt i mange af krogene i processen med at bruge donor.

Alt det bedste til jer.

Anmeld Citér

13. juni 2018

Anonym trådstarter

kirstenlist skriver:

Hej!

Du kan låne bogen 'Far, mor og donorbarn' på dit lokale bibliotek. Bogen kommer rundt i mange af krogene i processen med at bruge donor.

Alt det bedste til jer.

Tak for tippet Kirsten!

Anmeld Citér

15. juni 2018

Scwicky

Min mand og jeg har været igennem processen.

Vores søn blev 2 år i mandags :-)

Vi gik til læge i april 2015 efter at have prøvet i et års tid.

I august blev det konstateret at min mand ikke producerer sædceller.

Vi fik et login til sædbanken fra sygehuset, hvor vi kunne vælge om vi ville have anonym eller ikke-anonym.

Vi valgte anonym donor med udvidet profil. Det vil sige vi kan læse alt muligt om donorens familie og familiesygdomme. Donoren har også skrevet et brev om hvorfor han vil være donor og hvad han laver til dagligt, og beskrivelse af hans udseende.

Vi valgte en donor der lignede min mand mest muligt.

Jeg blev insemineret i september og i starten af oktober testede jeg positiv :-)

Anmeld Citér

15. juni 2018

Anonym trådstarter

Scwicky skriver:

Min mand og jeg har været igennem processen.

Vores søn blev 2 år i mandags :-)

Vi gik til læge i april 2015 efter at have prøvet i et års tid.

I august blev det konstateret at min mand ikke producerer sædceller.

Vi fik et login til sædbanken fra sygehuset, hvor vi kunne vælge om vi ville have anonym eller ikke-anonym.

Vi valgte anonym donor med udvidet profil. Det vil sige vi kan læse alt muligt om donorens familie og familiesygdomme. Donoren har også skrevet et brev om hvorfor han vil være donor og hvad han laver til dagligt, og beskrivelse af hans udseende.

Vi valgte en donor der lignede min mand mest muligt.

Jeg blev insemineret i september og i starten af oktober testede jeg positiv :-)

Tillykke med jeres søns fødselsdag!!

Det lyder til at jeres proces er gået meget stærkt fra I fik konstateret azoospermi!? Vi har ellers fået at vide at der godt kan være en del ventetid...

Jeg synes valget mellem anonym/ikke anonym doner er utroligt svært. Min mand er helt klart tilhænger af anonym og det er også min umiddelbare tanke. Jeg synes bare man hører så meget der trækker i ikke-anonym retningen. Omvendt så kan man selvfølgelig argumentere for at der med den udvidede profil er så mange flere oplysninger om donor at det måske dækker de behov der måtte opstå hos barnet...

Åh det er ikke nemt for mig.

Tak fordi du ville dele din historie!

Anmeld Citér

15. juni 2018

Tommelise

Jeg har ingen erfaring, men jeg ville uden tvivl vælge en ikke-anonym donor. Det bør være barnets beslutning, om det ønsker at vide, hvem dets ophav er. Den mulighed synes jeg ikke, man skal fratage sit barn. Det drejer sig om noget så vigtigt som barnets genetiske ophav.

For nogle måneder siden så jeg et interview med et donorbarn, og hun mente, at det burde være forbudt med ikke-anonyme donorer.

Donorbørn er lige så forskellige som alle andre børn, og derfor kan man ikke på forhånd vide, hvad barnet ønsker.

Anmeld Citér

10. oktober 2018

dittececilie

Hej

Jeg følger lige med på denne 

Min kæreste og jeg står med største sandsynlighed også og skal gøre brug af en sæddonor.

Han er som hos dig også mere afklaret med det end mig.

Vh. Cecilie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.