Ferie dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej.

Super pinligt, men er SOSU for kommunen, hvor kan jeg se hvor meget ferie jeg har optjent? 

Har kigget og kigget igennem mine lønsedler, Lønspecifikation, Saldoopgørelse og Arbejdstidsopgørelser, men der står intet

Borger.dk står jeg har 1 dag til gode, men har været ansat i 1 år, på 34 timer, så det passer ikke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2018

Lje

Anonym skriver:

Hej.

Super pinligt, men er SOSU for kommunen, hvor kan jeg se hvor meget ferie jeg har optjent? 

Har kigget og kigget igennem mine lønsedler, Lønspecifikation, Saldoopgørelse og Arbejdstidsopgørelser, men der står intet

Borger.dk står jeg har 1 dag til gode, men har været ansat i 1 år, på 34 timer, så det passer ikke 

Der er altså intet pinligt over at spørge om hjælp hos jeres økonomi-afdeling ifht. aflæsning af lønseddel. Eller hos din fagforening. Begge vil kunne hjælpe dig. Og det er da federe lige at få hjælp og så være 100 meter-mester i din egen lønseddel end at fastholde dig selv i uvidenhed. Så spørg endelig dem, der har specifik kendskab til netop din type lønseddel.

Men det står sikkert for neden/på bagsiden med antal feriedage.

Feriedage hos nuværende arbejdsgiver afregnes (vist) aldrig (eller  kun sjældent) via Feriekonto (som er det, du kan se på borger.dk). Så mon ikke det er ferie optjent i tidligere ansættelse. Du kan, på borger.dk, se, hvem der har indbetalt feriepengene. 

Vh.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det står højst sandsynligt nederst på din lønseddel

Anmeld Citér

11. juni 2018

300515

Hvis du har været ansat et helt ferieår (1/5-30/4), så har du optjent 6 ugers ferie med løn. Det skulle dog gerne fremgå af din lønseddel, hvor mange dage/timer du har tilbage. Kan du ikke umiddelbart finde det, så hør dit lønkontor eller en kollega, hvor du kan finde det.

Du kan læse mere om reglerne for ferie her:

https://www.foa.dk/~/media/afdelinger/nordsjaelland/pdf-filer/loenogansaettelse/ferierettigheder%20pdf.pdf

Anmeld Citér

11. juni 2018

FrkGranger

300515 skriver:

Hvis du har været ansat et helt ferieår (1/5-30/4), så har du optjent 6 ugers ferie med løn. Det skulle dog gerne fremgå af din lønseddel, hvor mange dage/timer du har tilbage. Kan du ikke umiddelbart finde det, så hør dit lønkontor eller en kollega, hvor du kan finde det.

Du kan læse mere om reglerne for ferie her:

https://www.foa.dk/~/media/afdelinger/nordsjaelland/pdf-filer/loenogansaettelse/ferierettigheder%20pdf.pdf

Det passer så ikke..

Ferie optjenes i perioden 1/1-31/12 og er så det du skal bruge året efter i perioden 1/5-30/4..

Anmeld Citér

11. juni 2018

300515

FrkGranger skriver:

Det passer så ikke..

Ferie optjenes i perioden 1/1-31/12 og er så det du skal bruge året efter i perioden 1/5-30/4..

Hov ja. Det gik vist lidt hurtigt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.