Bekymret for hvad fagpersoner tænker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.710 visninger
4 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg har brug for at lidte min bekymring og måske blive beroliget lidt. 

Jeg har 2 børn på hhv 2 og 4 år og begge er tilknyttet forskellige fagpersoner: 

den store fik tilknyttet fys da han var helt lille fordi han var overspændt i musklerne. Senere kom der ergo på fordi hans mundmotorik er dårlig og musklerne i og omkring munden er slappe. Det kombineret med at han har fået lagt dræb 9!!! Gange og meget af sit liv ikke har kunnet høre ordentligt, gjorde at han fik talepædagog på da han kom i børnehave. 

Nu skal han så starte i noget de kalder snakkeskole fordi han har svært ved udtalen pga hans mundmotorik. Hans ordforråd og sprogforståelse er normal men han har svært ved at forme ordene ordentligt. Ergo er på sagen, og fys er netop tilkaldt igen fordi han ofte klager over smerter i nakken fordi han der mangler muskler. 

Så er der den lille som er født med hul i hjertet, nyreproblemer, synsproblemer, høretab hypermobil og hypoton. Han fik også tidligt fys tilknyttet pga hans svage led og muskler - hun følger ham stadig. Så fik han talepædagog pga hans høretab- han er dog nu alderssvarende og har fået høreapparatet af fordi hørelsen er normal nu. Så blev der tilknyttet pædagogisk psykologisk konsulent for at vurdere om han evt har brug for en støtte i børnehaven nu han skal til at lære at bruge sin hørelse rigtigt. - hun mente han var helt normal og ikke havde brug for støtte. (Han bliver fulgt på ouh med de fysiske ting)

Han skal snart i børnehave og i den forbindelse skal vi have opstartsmøde med børnehavealderen, hans primærpædagog, dagplejemor, dagplejepædagogen, talepædagog og pædagogisk psykologisk konsulent. 

Dette møde er for at kunne forklare hans hektiske start hvor han samtidig ragede alle infektioner til sig og udviklede sig langsomt fordi han var meget syg. 

Den lille er nu vurderet alderssvarende både motorisk og sprogligt. 

Den store er langt over middel motorisk men halter sprogligt. 

HER KOMMER BEKYMRINGEN SÅ: jeg er så bekymret over at de studser over mine børns åbenbart store behov for støtte og vejledning fra forskellige instanser at de tænker at vi må være dårlige forældre og pludselig underretter os. For helt ærligt: det er da ikke normalt at børn har brug for både fys og talepædagog osv???

de har egentlig aldrig så meget som hentydet til at vi er dårlige forældre eller noget- tværtimod. De siger at vi er gode og opmærksomme forældre. Men jeg er alligevel bekymret og ville ønske mine børn kunne klare sig helt på lige fod med deres jævnaldrende for det får mig virkelig til at føle mig som en dårlig mor ����

hhvad tænker i? Er der nogen der har stået i samme situation? Er der en pædagog til stedet, hhvad ville du tænke?? 

Ser frem til at læse jeres svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2018

Anonym

Jeg er ikke direkte i samme situation, men det du beskriver med sin ældste, det er det samme med min bonusssøn. Grundet hørelsen og de evigt mange problemer med dræn, har han samme problemer og går også til forskellige terapier. Men jeg tænker bare- det kan hverken du eller vi gøre for? Det er da kun godt dine børn får en masse hjælp

Anmeld Citér

10. juni 2018

Meandu

Jeg tænker tværtimod!!! Dårlige forældre ville aldrig være så opmærksomme på sine børn. Er selv. Pæd. Og har selv et barn der har været rundt omkring. Fra forskellige sygehuse, fys, ergo, tværfaglige team, børnelæge, ørelæge, og børnepsyk. Har faktisk aldrig tænkt hvad andre tænker om mig fordi mit barn har haft nogle udfordringer andre børn ikke har. 

Synes at du ikke skal bruge din energi på de tanker. Du møder dine børn hvor de er, og skaffer dem den hjælp de har brug for - det er kun en god mor der gør det  

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym

hej jeg er selv pædagog. og sådan tænker vi (jeg ) ikke om jer. jeg synes hvor er det sejt at I har søger for jeres børn har fået den rigtigt hjælp. Vi er fagpersoner og skal se om bage tingene. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Loa

Jeg synes da bestemt det er fantastisk at der bliver tager hånd om børnene og eventuelle udfordringer. Jo tidligere jo bedre for børnene.

så jeg ville ikke være bekymret - synes bestemt det lyder som om der bliver varetaget børnenes tarv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.