Kan baby blive køresyg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.278 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en søn, der HADER at køre bil. Hver eneste gang ender han i gråd og er dybt ulykkelig. Altså det starter ud med mild gråd, og det tager til. Til sidst hulker han og hoster fordi det er så slemt. 

Jeg har hver gang holdt ind til siden, taget Ham ud osvmen det starter når man kører igen. Det er ligegyldigt om han får iPad, legetøj, sut mælk vand Whatever.

Man kan godt dæmpe det hvis man sidder bagi med ham, og "underholde", men hvis det ikk lige er en 15 min køretur er det svært at holde hans humør oppe.

Først troede vi det var autostolen, så vi invistetede 4500 i en besafe hvor han sidder mega godt. Men det hjalp ikke. Vi har os prøvet forudvendt stol, men det gør ingen forskel.

Jeg har undret mig om han kan blive køresyge? Om det er derfor han ikk kan fordrage det? Er der andre der har børn der HADER at køre bil?

Han er 9 mdr by the way

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2018

Peter Glad

Jeg havde samme problem med mit barn da hun var lille og fandt dette gode råd, jeg vil give videre.

Link fjernet af moderator

Du kan faktisk træne dit barn til at blive mindre køresyg.

Det er en god ide at at lave sansemotorisk træning, som for eksempel svingture, kolbøtter og gyngeture, dagligt, for så kender dit barns hjerne bedre bevægelserne bedre.

Go weekend

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg havde samme problem med mit barn da hun var lille og fandt dette gode råd, jeg vil give videre.

Det er en god ide at at lave sansemotorisk træning, som for eksempel svingture, kolbøtter og gyngeture, dagligt, for så kender dit barns hjerne bedre bevægelserne bedre.

Go weekend

Tusind tak. Det vil jeg prøve

Anmeld Citér

9. juni 2018

migxher

Jeg havde samme problem med mit barn da hun var lille og fandt dette gode råd, jeg vil give videre

Go weekend

What she said.

Træning af vestibulærsansen er godt.

En dårlig vestibulærsans kan give køresyge blandt andet. 

Jeg lider selv af det og bliver generelt svimmel af de mindste ting, gynger, forlystelser osv. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Skouboe

Vi brugte også Sea-bands til begge vores piger, fra de var helt små. De hjalp rigtigt meget.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Babilooo

Man kan investere i en snurretop (stor rød snurretop typisk) hvor man kan give snurreturer i. Det hjalp her.

men endnu vigtigere så hjælper det på udvikling af sprog, da sprog og motorik åbenbart hænger sammen...

Anmeld Citér

10. juni 2018

Babilooo

https://www.presencosport.dk/tummelumsken.html

det skal være en med flad bund. 

Jeg har selv en jeg overvejer at sælge, da mine drenge er blevet for stor. Der er også en del af dem brugte på den blå avis. Husk at feje lige der hvor du skal køre med den. .. små sten og sand bliver jo kørt rundt og kan slide på lak (hvis du har parket osv). Du skal snurre meget hurtigere og kraftigere end du tror. Jeg var meget forsigtig i starten. Bare kig på barnet om det er ok.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.