Baby med forstoppelse, movicol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.363 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2018

Anonym trådstarter

Godaften. 

Min datter er 8 måneder gammel. Hun har haft problemer med maven siden vi startede stille og roligt på mad da hun var 5 mdr. Hun er ammebarn. 

Først fik vi afvide af lægen hun skulle have lactolose, og det fik hun en måneds tid. Så virkede det ikke rigtig mere og hun fik igeb problemer med at komme af med det og det var meget knoldet. Så sagde lægen movicol. Vi startede ud med et brev om dagen men her fik hun lidt for løs aff. Så den seneste måned har vi været nede på 1/2 brev.

I den tid har hun haft alm Lind aff men op til 8(!!) Gange om dagen 

Nu er hun bare mega forstoppet igen lige pludselig. Lægen har sagt vi skal prøve med 1 1/2 brev de næste par dage for at se om der hjælper. Det har vi prøvet i to dage nu, og det hjælper ikke rigtigt endnu 

Hun presser og presser, men der kommer ikke noget ud. Når det er meget slemt hjælper jeg hende, ved at stimulere numsehullet, også kommer der sådan nogen små knoldede ud... 

Er der nogen som har erfaring med baby og forstoppelse? Tænker om det pludselig bliver bedre eller hvad? Jeg synes det er rigtig meget afførings middel hun får nu, og det hjælper jo ikkw

Har overvejet at høre lægen om vi kan blive henvist til børneafdelingen for at høre hvad de synes? Har hørt at andre er blevet det med samme problematikker. Er der nogen af jer hvis baby er blevet Det, og hvad siger lægerne derinde? Er det bare afførings middel til det virker eller hvad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2018

Lenchick

Får hun nok væske?

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Får hun nok væske?

Ja, det gør hun. Hun ammer stadig en del. Og drikker en del vand til måltiderne og tilbydes løbende i løbet af dagen 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Tip!

Hvad med noget så simpelt som sveske mos? Kunne det sætte gang i maven måske.. det er hvert fald naturligt! 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Abracadabra

Min unge blev så slemt forstoppet, at hun opgav fast føde i flere måneder. Så intensiverede jeg laktulosebehandlingen i en måneds tid og derefter trappede jeg hende ligeså stille ud.

Jeg ville give mere movicol. Det giver jo i øvrigt mindre luft i maven end både laktulose og sveske. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Marts17

Har en datter på 15 måneder, som har fået Movicol 1 års tid. Kan sagtens genkende det, du skriver. Lige som man tror, det er den rette dosis, går det galt igen. Jeg husker dog også, at det er blevet meget bedre siden hun var lille. Har ikke rigtigt nogle råd faktisk.. andet at fortsæt med de  1,5 brev et par dage endnu. Nogle gange når det havde været rigtig slemt med min datter, skulle der flere dage til, før der skete noget. Evt. 2 breve for at få det skubbet ordentlig i gang igen? 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym trådstarter

Marts17 skriver:

Har en datter på 15 måneder, som har fået Movicol 1 års tid. Kan sagtens genkende det, du skriver. Lige som man tror, det er den rette dosis, går det galt igen. Jeg husker dog også, at det er blevet meget bedre siden hun var lille. Har ikke rigtigt nogle råd faktisk.. andet at fortsæt med de  1,5 brev et par dage endnu. Nogle gange når det havde været rigtig slemt med min datter, skulle der flere dage til, før der skete noget. Evt. 2 breve for at få det skubbet ordentlig i gang igen? 

Tak for svar. Hvor meget movicol får din datter så nu?

Hun har fået gang i maven i dag.. men det er ret tyndt. Så ved ikke helt om hun måske stadig har en prop siddende..  Jeg forsøger med 1 1/2 brev en dag eller to endnu og ser hvordan det går. Det er bare så synd for dem når de skal kæmpe sådan med maven.. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym trådstarter

BML skriver:

Hvad med noget så simpelt som sveske mos? Kunne det sætte gang i maven måske.. det er hvert fald naturligt! 

Hun får lidt sveskemos i sin havregrød hver morgen  

Anmeld Citér

10. juni 2018

Meandu

Det tager 3 dage før movicol virker. Altså når du har reduceret mængden. Og du skal reducere mængden med tre dages mellemrum. Du må kun reducere med halv brev pr. Gang, både op og ned. Så er det også vigtigt at man blander movicolen med den angivene mængde væske. Helst vand. 

Min søn begyndte på movicol da han var 8 mdr. Han er 6 år nu. Vi er gået fra 5 brev til 1,5. Det er først nu han er klar til at vi stille og roligt trapper ned. Før endte det altid i forstoppelse. Han har så også holdt sig bevidst i mange år. 

Jeg ville helt klart få en henvisning til børnelægen  

Anmeld Citér

10. juni 2018

AlwaysAno

Min 4 prige har fået movicol siden han var helt lille. Hver gang i stopper bliver han forstoppet. Lægen siger at der ikke er andet at gøre ��‍♀️

Han får pt 1 1/2 brev voksenmovocol så det svarer til 3 breve af det til børn. ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.