Holder i børnefødselsdag med forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er alle forældre forventet at blive til en fødselsdag for børnehaven i barnets hjem?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.372 visninger
8 svar
6 synes godt om
8. juni 2018

Miti's mama

Jeg snakkede med en veninde i USA for nylig, hvor hun fortalte lidt om planlægningen til hendes 4-åriges børnefødselsdag for børnehaven. Hun fortalte at hun skulle have mad til børnene (selvfølgelig), men var hun ikke sikker på hvor mange forældre og søskende der kom og også skulle have kage... Hun spurgte mig hvordan vi gør det her, men min ældste er kun 3, så aner det ikke.

Når i inviterer til børnefødselsdag fra klassen eller børnehaven, forventes det at forældrene bliver, eller blot afleverer og henter igen? Altså hvis der er 10 børn inviteret, kan man risikere 10-20 voksne ekstra, plus små søskende? 

Da jeg var barn blev man 'bare' afleveret... men tingene ændrer sig jo.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2018

csigvard

Nu har jeg ikke født endnu, så har sjovt nok ikke nogle børn i børnehave.. Men jeg regner da med, at jeg bare vil aflevere og hente igen.. Medmindre forælderen til fødselsdagsbarnet vil have mig til at blive 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Mullemee

I Danmark er det meget almindeligt, at man afleverer sit barn og kører igen. Det er det ikke i USA, overhovedet! Der bliver forældrene gerne hele tiden, mens børnene er til fødselsdag, hvor de spiser lidt mad og drikker lidt velkomstdrink uden alkohol. Der er en kæmpe forskel.

Anmeld Citér

8. juni 2018

Babilooo

De er mere utrygge i USA. Jeg ved ikke om de forventer en kidnapning. Men jeg snakkede med en dansk mor i USA der bare havde afleveret og var på vej væk. Alle måbede ...

så det er forskelligt. Her har jeg aldrig .. som i aldrig hørt at forældre bliver

Anmeld Citér

8. juni 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Som andre skriver er der kæmpestor forskel på kulturen omkring børn i Danmark og USA. Jeg kender nogle stykker, der har boet derovre med børn i kortere eller længere tid, og flere af dem har været ved at komme galt afsted.

Det ene par afleverede deres børn til fødselsdag og kørte igen og først da de kom tilbage fandt de ud af, at mindst en forælder per barn var blevet tilbage hos alle de andre børn. En anden efterlod sit sovende barn i bilen, mens hun bare lige skulle hente et par ting i en butik. Hun blev lige prikket på skulderen af en nabo, som fortalte hende, at det faktisk er ulovligt i mange stater i USA at efterlade et barn under en vis alder uden opsyn, så hun skyndte sig tilbage i bilen.

Der har aldrig været andre forældre med, når der har været holdt fødselsdag i min datters børnehave.

Anmeld Citér

8. juni 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Da børnene var så små, inviterede vi deres gruppe i børnehaven og de kom ca 12-14 børn med to pædagoger. 

Efter børnene startede skole har vi holdt børnefødselsdag KUN for børnene og så har vi haft skrevet at forældrene kunne komme en halve time før hentetid og få en øl/glas vin eller vand. 

Sådan gør vi hos os og i vores børns klasser

Anmeld Citér

8. juni 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Du kan ikke sammenligne DK og USA på det punkt. Vores kulture er utrolig forskellige på det punkt. 

Fx får folk bøder i USA for at have deres børn sovende udenfor. Det er jo helt almindeligt i DK. 

Det er handler om tryghed og tillid til andre. I USA er de generelt mere skeptiske og det er helt normalt at forældre bliver til en børnefødselsdag og overvære barnet mens fødselsdagen er igang. 

I DK er det heeelt normalt at man aflvere barnet og henter på aftalt tidspunkt

Anmeld Citér

8. juni 2018

Ciss

Ved 4- og 5-årsfesterne var nogle forældre med, fordi deres barn havde brug for det endnu, men en del kom uden forældrer. Der var ingen søsken, og forældrene som var med spurgte på forhånd, om det var i orden, at de var med. 

Fra 6 år har der ikke været forældrer med.

Anmeld Citér

8. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som de andre også skriver, så er det kulturelle forskelle, der gør at i USA, er forældrene med, hvor i dk, der aflever vi bare ungerne, også måske er så søde at vi gir en kop kaffe og et stk kage, ved afhentningen. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.