Børn og farvel til kæledyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.030 visninger
6 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2018

Anonym trådstarter

Vores dejlige hund må desværre lægges til at sove hun er kun lige blevet 6år. Hun har en hudsygdom der nu har ramt hendes mund hvilket gør hun ikke længere kan spise uden smerter. Vi har valgt at idag er dagen, hun er glad og i godt humør, vi har været på stranden og leget med pind her til morgen. Har tid til aflivning kl 12.

Vores børn på 7 og 4 år har vidst længe det stod slemt til med hende, og vi har snakket med dem før at når det blev for meget for vores hende skal hun have fred.

Men hvordan kan vi få børnene bedst igennem det her? Jeg ved at de vil blive utroligt ulykkelige, ligesom deres far og jeg også er. Beslutningen tog deres far og jeg her til morgen da vores hund ikke kunne spise sit kødben. Børnene var blevet kørt afsted til skole og børnehave, hvilet betyder hun er lagt til at sove når de kommer hjem senere.

Jeg har tænkt på at lægge hende i sit tæppe i skyggen under hendes yndlings træ, hvor pigerne kan få lov at sige farvel til hende når de kommer hjem, inden hun bliver lagt i jorden.

Men hvad så efter. Jeg ved jeg slev vil være helt ødelagt af sorg, men hvordan gør vi det nemmest for børnene at komme videre?

Puha det det hårdeste jeg længe har skrevet herinde, men håber der sidder nogle med råd til at få børn igennem sorgen over at miste deres kæledyr og bedste ven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Snak åbent om savnet og fortæl at man gerne må være glad selvom man savner. 

Jeg synes det lyder som en god måde at gøre det på.

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Snak åbent om savnet og fortæl at man gerne må være glad selvom man savner. 

Jeg synes det lyder som en god måde at gøre det på.

Ja det vil vi også gøre. Men frygter den mindste på 4 ikke vil kunne forstå det helt, hvor meget forstår en på 4 omkring død og sorg ?

Jeg/vi vil gerne at det så skånsomt som muligt. 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Camillos

Anonym skriver:

Vores dejlige hund må desværre lægges til at sove hun er kun lige blevet 6år. Hun har en hudsygdom der nu har ramt hendes mund hvilket gør hun ikke længere kan spise uden smerter. Vi har valgt at idag er dagen, hun er glad og i godt humør, vi har været på stranden og leget med pind her til morgen. Har tid til aflivning kl 12.

Vores børn på 7 og 4 år har vidst længe det stod slemt til med hende, og vi har snakket med dem før at når det blev for meget for vores hende skal hun have fred.

Men hvordan kan vi få børnene bedst igennem det her? Jeg ved at de vil blive utroligt ulykkelige, ligesom deres far og jeg også er. Beslutningen tog deres far og jeg her til morgen da vores hund ikke kunne spise sit kødben. Børnene var blevet kørt afsted til skole og børnehave, hvilet betyder hun er lagt til at sove når de kommer hjem senere.

Jeg har tænkt på at lægge hende i sit tæppe i skyggen under hendes yndlings træ, hvor pigerne kan få lov at sige farvel til hende når de kommer hjem, inden hun bliver lagt i jorden.

Men hvad så efter. Jeg ved jeg slev vil være helt ødelagt af sorg, men hvordan gør vi det nemmest for børnene at komme videre?

Puha det det hårdeste jeg længe har skrevet herinde, men håber der sidder nogle med råd til at få børn igennem sorgen over at miste deres kæledyr og bedste ven. 

Puha sidder her og fælder en tåre.. Der er næsten ikke noget der er mere frygligt. I skal give plads til i må græde børn som voksne.... Snakke gode tider med jeres elskede hund igennem. Det er helt okay at vise følelser og at i elsker jeres hund og det er svært er ikke forkert at vise. På den måde viser i jeres børn en ubetinget kærlighed til vovse og børnene får lov at se at gråd er okay... Snak med børnene om hunde himlen.  De vil være kede af det..  Og snakke om hunden, men giv dem plads børn kan takle meget. Det lyder som en god ide at tage hunden med hjem så i kan tage afsked og børnene kan se hun er død. Jeg kondolerer på jeres vegne og føler meget med jer alle sammen. 

Anmeld Citér

8. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi fik en af vores katte aflivet da Vores store var  næsten 6 år og den lille 2 år.

Vi har svøbt ham i et tæppe og lagt ham i en stor æske.

Da den store kom hjem fra skole, fortalte jeg at jeg havde triste nyheder, hvorefter hun selv spurte om Bent missen var død? 

Jeg sagde at ja det var han desværre, hvorefter hun selv meget klogt sagde, "det er ok mor, han var jo også gammel og han har haft et godt liv"

Armmen jeg var lige ved at tude, da hun var så stor og fornuftig!

Vi gravede sammen et hul i haven. Hun fandt en stor flot sten, hvor hun skrev Bent mis, og sammen plukkede vi blomster.

Så begravede vi ham, lage sten og blomster på plads også snakkede vi om alle de sjove ting, vi ku huske om ham.

Den lille på 2 var flere gange henne lige og pakke ham ud af tæppet, fordi hun syntes det var skørt han bare lå helt stille.

Nu er de snart 10 og 6 år, og de snakker stadig om ham, men på en hyggelig måde. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Vi var igennem det at sige farvel til en familiehund for et par år siden, og man kommer igennem det, og det bliver bedre, men det tager tid!

Hvis det var mig der var jer, og I havde muligheden, så ville jeg hente mine børn fra skole lige når aflivningen var sket, så de kan følge så meget med i processen som muligt.

Vi havde givet vores børn fri fra skolen den dag vi skulle tage afsked med vores, og de ventede hjemme med mine svigerforældre indtil vi kom tilbage. Vores blev begravet i haven, og de var med at ligge hunden pænt til rette, og fylde hullet igen.

Vi savner stadig vores første hund, selvom vi har haft en anden i over 1 år. Børnene græder ikke længere pga. af savnet, men det gjorde de indimellem det første års tid. 

Anmeld Citér

8. juni 2018

2babygirls

Anonym skriver:

God ide med at de kan sige farvel. Vords kattekilling blev kørt ned ude foran vores hus en fredag eftermiddag, så derfor kunne vi sammen begrave hende i haven, og græde sammen. Vores piger er 5 & 7år. Dagen efter købte vi en blomst Og plantede på gravstedet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.