Tage tøj på selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. juni 2018

AlwaysAno

Hej! Min søn er 2 1/2 år og skal i børnehave om 4 måneder. 

Jeg synes det er oplagt at ha. Skal til selv at øvr sig i at tage tøj og sko af og på, men han har absolut ingen motivation for dette. Jeg har prøvet at lokke og bruge belønning, og jeg har prøvet at være mere bestemt men han nægter og bliver ked af det hvis vi siger han skal og han gør det ikke... 

andre der har børn på 2 1/2 som ikke kan selv endnu? Er i tvivl om jeg bare skal sætte projektet på stand by og hjælpe ham som jeg alligevel altid ender med, eller hvad jeg skal gøre??

synes jo bare han skal kunne de ting selv når han starter i børnehave ��‍♀️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2018

100%anonym

AlwaysAno skriver:

Hej! Min søn er 2 1/2 år og skal i børnehave om 4 måneder. 

Jeg synes det er oplagt at ha. Skal til selv at øvr sig i at tage tøj og sko af og på, men han har absolut ingen motivation for dette. Jeg har prøvet at lokke og bruge belønning, og jeg har prøvet at være mere bestemt men han nægter og bliver ked af det hvis vi siger han skal og han gør det ikke... 

andre der har børn på 2 1/2 som ikke kan selv endnu? Er i tvivl om jeg bare skal sætte projektet på stand by og hjælpe ham som jeg alligevel altid ender med, eller hvad jeg skal gøre??

synes jo bare han skal kunne de ting selv når han starter i børnehave ��‍♀️

Min søn foretrækker også at man gør det for ham. Men jeg ved at han kan. For det gør han i vuggestuen. Så jeg til yder at hjælpe, men han får selv lov at prøve først. Han er 2 år og 10 mdr. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vores dreng på 2,5 har heller ingen interesse i at klæde sig af og på. Jeg prøver hver dag at motivere stille og roligt. Inddrage ham i det. Beder ham hive bukserne på, selv stikke armene ind i ærmerne og selv forsøge med strømper osv. Nogen dage er han i humør og har overskud til det. Andre dage bliver han sur og løber væk i stedet. Bare bliv ved med at prøve, men jeg ville ikke gøre det til en kamp eller noget. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

AlwaysAno

100%anonym skriver:

Min søn foretrækker også at man gør det for ham. Men jeg ved at han kan. For det gør han i vuggestuen. Så jeg til yder at hjælpe, men han får selv lov at prøve først. Han er 2 år og 10 mdr. 

Man kan jo sige at bare man ved de kan så ka. Man slappe mere af. Men Min søn kan ikke, han gør det heller ikke i dagplejen. ��

Anmeld Citér

6. juni 2018

100%anonym

AlwaysAno skriver:

Man kan jo sige at bare man ved de kan så ka. Man slappe mere af. Men Min søn kan ikke, han gør det heller ikke i dagplejen. ��

Start i det små så. Selv trække bukserne ned f.eks. Eller lyne trøjen op hvis han har sådsn en på, åben velcroen på sandalerne. Og så stå fast. Græder han og vil han ikke. Så må han beholde det på. 

Det at tage tingene på kan min søn heller ikke endnu  det er for svært at koordinerer, meb hjælper til ved at sige han skal hente sine sko og åbne dem så fødderne kan komme ned i. Vil han ikke det, jamen så får han bare ikke sko på og må sidde i klapvognen i stedet for at gå selv som han allerhelst vil  

Anmeld Citér

6. juni 2018

Bissen

Prøv at give valg som ender med samme resultat - at få tøj på i stedet for at sige du skal - så stritter barnet imod. Med min datter virkede det. 

Fx “skal du starte med strømper eller bukser?” idag? Eller hvis barnet gerne vil gøre det sammen: “hvad tager du selv på og hvad skal jeg hjælpe med? 

Så har barnet også medbestemmelse, men du får stadig det ønskede resultat  

det virker altid med min datter - selv i en alder af knap fire år  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.