Bristning... Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.545 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg fødte min anden søn her for 4 1/2 uge siden. Min første dreng blev desværre taget ud ved akut kejsersnit, så med ham nåede jeg aldrig så langt. Jeg fik, i forbindelse med fødslen, en stor andengradsbristning, samt to store bristninger dybt oppe i skeden. Jeg måtte desværre syes af en fødselslæge i over en time. Alt, undtagen bristningen i mellemkødet, er helet rigtig pænt, og dem mærker jeg ikke rigtig til mere. Dog generer mit mellemkød mig rigtig meget. Det er meget hårdt, ømt og bulet der hvor det er blevet syet sammen, og især lige ved skedeindgangen er jeg stadig meget øm. Faktisk bløder jeg fra bristningen, der hvor jeg stadig er ret øm, hver gang jeg har skullet af med nr. 2 (hvilket desværre også stadig er ret smertefuldt). Jeg bløder ellers slet ikke mere efter fødslen, og har ikke gjort det i en uges tid. Det skal lige siges at jeg på ingen måder har hård mave eller noget, så jeg forstår virkelig ikke at det skal gøre så ondt. Er det virkelig normalt så længe efter? Bristningen blev tjekket efter af en jordemoder 2 dage efter fødslen, men ellers har jeg ikke lige haft nogen til at kigge på den, fordi at jeg der fik at vide at alt så rigtig fint ud. Det er et lidt sensitivt emne for mig... Frygter lidt at jeg aldrig kommer til at fungere helt normalt dernede igen, og min mand og jeg savner efterhånden at kunne være lidt intime sammen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fødte min anden søn her for 4 1/2 uge siden. Min første dreng blev desværre taget ud ved akut kejsersnit, så med ham nåede jeg aldrig så langt. Jeg fik, i forbindelse med fødslen, en stor andengradsbristning, samt to store bristninger dybt oppe i skeden. Jeg måtte desværre syes af en fødselslæge i over en time. Alt, undtagen bristningen i mellemkødet, er helet rigtig pænt, og dem mærker jeg ikke rigtig til mere. Dog generer mit mellemkød mig rigtig meget. Det er meget hårdt, ømt og bulet der hvor det er blevet syet sammen, og især lige ved skedeindgangen er jeg stadig meget øm. Faktisk bløder jeg fra bristningen, der hvor jeg stadig er ret øm, hver gang jeg har skullet af med nr. 2 (hvilket desværre også stadig er ret smertefuldt). Jeg bløder ellers slet ikke mere efter fødslen, og har ikke gjort det i en uges tid. Det skal lige siges at jeg på ingen måder har hård mave eller noget, så jeg forstår virkelig ikke at det skal gøre så ondt. Er det virkelig normalt så længe efter? Bristningen blev tjekket efter af en jordemoder 2 dage efter fødslen, men ellers har jeg ikke lige haft nogen til at kigge på den, fordi at jeg der fik at vide at alt så rigtig fint ud. Det er et lidt sensitivt emne for mig... Frygter lidt at jeg aldrig kommer til at fungere helt normalt dernede igen, og min mand og jeg savner efterhånden at kunne være lidt intime sammen.

Det bliver bedre med tiden  

Få din læge til at tjekke det ved dit 6 ugers tjek (er det ikke ved 6 uger)

Jeg bristede selv med en 3.grads brist ved første barn for over 8 år siden Jeg mærkede intet til det efter 2 mdr. og nu kan man ikke rigtigt hverken se eller mærke det. 

Jeg fik ikke en eneste rift ved fødsel nr 2 6 år senere btw. 

Anmeld Citér

4. juni 2018

Miti's mama

Det er desværre ret normalt. Jeg havde en grim bristning ved min min første og den tog 3 mdr inden jeg ikke mærkede til den mere. 

Anmeld Citér

4. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde samme problem som dig, med at jeg blødte hver gang jeg skulle lave nr. 2. Det tog mig 3 mdr om at hele netop pga det hele tiden sprang op. Jeg fik af vide man ikke kunne rette det før det var helet, da man var nød til at klippe det op igen(hvilket jeg aldrig har haft ''yst' til at få gjort igen pga. Frygt for at skulle det hele igennem igen). Jeg står og skal føde igen til december og netop denne problemstilling er min største frygt for fødslen 

Anmeld Citér

4. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde samme problem som dig, med at jeg blødte hver gang jeg skulle lave nr. 2. Det tog mig 3 mdr om at hele netop pga det hele tiden sprang op. Jeg fik af vide man ikke kunne rette det før det var helet, da man var nød til at klippe det op igen(hvilket jeg aldrig har haft ''yst' til at få gjort igen pga. Frygt for at skulle det hele igennem igen). Jeg står og skal føde igen til december og netop denne problemstilling er min største frygt for fødslen 

Der er ingen garantier her i verden... Men jeg bristede meget ved første fødsel og havde ikke en skramme ved nr 2

Anmeld Citér

4. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Der er ingen garantier her i verden... Men jeg bristede meget ved første fødsel og havde ikke en skramme ved nr 2

Jeg satser også på det går bedre næste gang hvis jeg får lov at føde.

Anmeld Citér

4. juni 2018

Pikku Myy

Anonym skriver:

Det er normalt, men ikke noget du nødvendigvis skal tie væk. For mit vedkommende skyldtes det at en lille del af "vrangen" var kommet til at stikke ud. Det blev fjernet nemt og uden et egentligt indgreb.

Med hensyn til at være øm, så var jeg også øm længe. Hvis jeg var dig, ville jeg give det tid. I skal nok nå at have masser af god sex, men det kan være en proces at komme i gang igen, så jeg tænker at det er vigtigt at du hvert fald ikke har smerter. Jeg vil næsten beskrive at starte op igen, som de allerførste gange man har sex. Det var som om jeg skulle lære min skede at kende igen. Den føltes på en eller anden måde anderledes - ny. Men det skal man ikke lade sig slå ud af. I længden er sex blevet meget bedre efter jeg har født. Jeg har fået en helt anden kontakt med min vagina :-D

For at sige det kort: Afsted til lægen, så du kan finde ud af om det er noget, der skal gøres noget ved. Din tid lige nu er for vigtig til at bruge på at bekymre dig om noget, der måske kan fikses i et snuptag

Anmeld Citér

4. juni 2018

Anonym

hej 

Puha føler med dig. 

Jeg fødte barn nr 2 for 5 uger siden og jeg fik en anden grads bristning. Jeg måtte syes længe og havde de vildeste smerter osv osv æv. 

Nu har jeg ingen smerter mere men jeg føler mig ikke normal dernede mere. Jeg bløder ikke mere men jeg bløder lidt ved wc besøg med afføring, jeg er i tvivl om det er fra bristning eller hvad det er. Eller om det rent faktisk er en hæmoride mega øv.. Jeg tør dårligt nok kigge med et spejl. Når jeg skal til 8 ugers tjek hos egen læge får jeg hende til at kigge på det. 

Jeg har grædt meget over det her vagina fis. Min kæreste og jeg savner også at være intime, men vi laver alt andet end sex. Jeg er slet ikkr klar til sex, tanken om at skulle have noget op der nede får mig til at skrige. Jeg synes det er forfærdeligt. 

Jeg ønsker et barn nr.3 men skal fanme ikkr føde igen. Min tisse mis er helt ødelagt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.