Arbejde nat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej...

Min mand har fået nat-arbejde og det er super fedt! I hverdagen passer det fint lige PT. 

Men jeg vil gerne hører jeres erfaringer ift. til familielivet i weekenden? Enten hvis det er jer mødre, eller det er jeres mænd der har den lidt modsatte rytme. 
Hvordan påvirker det jer? Kan i stadig lave noget om formiddagen, eller skal alt helst foregå om eftermiddagen for at alle kan være med?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2018

Anonym

Da jeg var lille arbejdede min mor nat. Og hun skulle sove fra hun kom hjem til ca 15 de dage hun arbejdede og til ca 12 på skiftedagen.

jeg har arbejdet nat og min mand arbejdede også nat på et tidspunkt. 

Det er ultra vigtigt at få sovet efter sådan en vagt så mit bud ville være at aktiviteter så vidt muligt skal ske om eftermiddagen. Self kan man ved særlige lejligheder sove mindre/ senere men det skal være sjældent ellers går kroppen ned på det 

Anmeld Citér

3. juni 2018

nille

Profilbillede for nille

Min mand arbejder fast nat og har næsten altid gjort det. I hverdagene kommer han hjem fra job ca 7.30 og er vågen til vi andre tager afsted, han står op ca 15.15. I weekends holder han sig vågen om natten  og går i seng ved 4 tiden, s sover han til ca kl 14, medmindre vi har aftaler, så står han op og får knapt så meget søvn. 

Formiddagene er derfor mine sammen med ungerne, og det fungerer super fint for os.

Anmeld Citér

3. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tror det er meget forskelligt, hvor meget søvn man har brug for. 

Da jeg arbejde nat, havde jeg fri kl 7.30-8. Og var hjemme ca 30 min sener. Børstede tænder og gik i seng. Plejede at sove til omkring kl 12-13 stykker.

Plejede så at sove et par timer om aftnen, hvis det ku passe ind i planen. Vh Stine 

Anmeld Citér

3. juni 2018

migxher

Min kæreste arbejder nat denne weekend. Han er på arbejde fra 19-7. Han sover gerne til kl 16 ca. Så det er ikke meget han kan deltage i på en weekend som denne mig og ungerne tager gerne ud og besøger familie mm mens han sover. Så er vi bare hjemme kl 18 så han kan få bilen på arbejde. 

Imorgen  har han så fri. Han kommer hjem kl ca 7:30 imorgen tidlig og sover så til ca kl 13, står op og går så gerne i seng senest kl 21  

De dage hvor han har nattevagt fra 23-7 der sover han som regel også til kl 15-16 stykker. 

Han har som regel 3 nattevagter i streg og så fri 3 dage også.

Hans arbejdstider er dog skiftende så det skifter hvor tit han har nattevagt. Men han har tit fridage og det er så fordelen ved hans skiftende arbejdstider.

Anmeld Citér

4. juni 2018

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej...

Min mand har fået nat-arbejde og det er super fedt! I hverdagen passer det fint lige PT. 

Men jeg vil gerne hører jeres erfaringer ift. til familielivet i weekenden? Enten hvis det er jer mødre, eller det er jeres mænd der har den lidt modsatte rytme. 
Hvordan påvirker det jer? Kan i stadig lave noget om formiddagen, eller skal alt helst foregå om eftermiddagen for at alle kan være med?

Min mor arbejder nat og har gjort det i mange år - jeg har en lillebror på 12 med ADHD og autisme. 

Hun går på weekend fredag morgen kl. 06.50, hun har sovet om formiddagen og lidt om aftenen om torsdagen, og tager så et par timer fredag formiddag. 

Derefter køre hendes weekend ligesom andre med dagsjob. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.