Perlevoks-kyndige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.065 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2018

Sitrani

Hej alle!

jeg har nu prøvet at vokse mine ben med varm perle-voks 3-4 gange, men kan simpelthen ikke få det til at virke optimalt!

her er min fremgangsmåde:

Hårene på mine ben er ca. 4 mm lange

Jeg går i bad, exfoliere huden med en hamphandske, og lader derefter huden tørre helt.

Jeg kommer lidt babypudder på benene, så jeg undgår at mine ben bliver fugtige af varmen. Jeg kommer mere babypudder på hen ad vejen, hvis der er behov.

Jeg lader voksen varme helt igennem på højeste temperatur og skruer derefter ned på lidt under middel varme, opnår voksen er tyktflydende og kan “snoes” om spatlen, påfører jeg voksen med hårenes groretning.

Jeg lader voksen blive kold og hiver herefter voksen af i en hurtig opadgående bevægelse mod hårenes groretning.

sådan fortsætter jeg på hele underbenet.

Problemet er så, at jeg kan mærke en masse små stikkende hår lige bagefter. Dvs. jeg får ikke glatte hårfrie ben, og kan derfor vokse igen ugen efter, og det er jo ikke fidusen! 

Er der nogen, der har succes med varm perlevoks, som kan fortælle hvordan det bare virker for jer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2018

Abracadabra

Det lyder altså rigtigt nok... voks giver jo netop ikke helt glatte ben - det tager de lidt længere hår. Helt korte hår skal jo blive længere, så voksen kan fange dem. Den eneste måde at få helt, helt glatte ben på er med skraber.

Anmeld Citér

2. juni 2018

Sitrani

Abracadabra skriver:

Det lyder altså rigtigt nok... voks giver jo netop ikke helt glatte ben - det tager de lidt længere hår. Helt korte hår skal jo blive længere, så voksen kan fange dem. Den eneste måde at få helt, helt glatte ben på er med skraber.

Er du sikker på det???

Jeg oplever ofte at det virker på min overlæbe og under armene - der er der ingen problemer... For det meste har jeg læst at voks kan fjerne helt ned til 2 mm lange hår...

Anmeld Citér

3. juni 2018

Bibi 1234

Jeg oplever ogsåat de stikker lige efter behandling. Men efter få timer er det glat..

Jeg synes tilgengæld det er svært at få alle hår væk...

Anmeld Citér

3. juni 2018

Abracadabra

Sitrani skriver:

Er du sikker på det???

Jeg oplever ofte at det virker på min overlæbe og under armene - der er der ingen problemer... For det meste har jeg læst at voks kan fjerne helt ned til 2 mm lange hår...

Men 1 mm lange hår stikker jo også. Endda mere end 4 cm lange (bløde) hår.

Det ER jo ulempen ved at vokse, altså at man aldrig er helt glat. Man er jo hver gang nødt til at vente til hårene er lange nok til voksen.

Anmeld Citér

3. juni 2018

Sitrani

Bibi 1234 skriver:

Jeg oplever ogsåat de stikker lige efter behandling. Men efter få timer er det glat..

Jeg synes tilgengæld det er svært at få alle hår væk...

Det er mega svært.... jeg synes ikke det bliver glat efter er par timer.... det bliver bare ved me at stikke, næsten som hvis jeg havde barberet mig og der så var gået et par dage Ret irriterende - pointen er jo netop at man skal undgå at fjerne hår så ofte... hmm....

Anmeld Citér

3. juni 2018

Fitmommyherning

Voks blødgør hårene

Anmeld Citér

3. juni 2018

Boble123

Jeg har forstået på min kostmetolog at hver hårsæk på benet indeholder 3 hår. De gror ikke samtidig og ikke i samme tempo, så derfor kan man opleve, at der stadig er bitte små hår tilbage. 

Man skulle dog kunne mindske hårvæksten markant ved at fortsætte med at bruge voks og holde sig fra skrabere.  

Anmeld Citér

4. juni 2018

Calvin12

Ingen grund til at skrue max op.

lad den hellere varme på middel niveau - ofte der termometeret skal stå når man arbejder med det.  (Afhængig af varmeapparat).

voksen skal påføres MOD hårenes groretning og du skal prøve at komme godt ind under hårene.

når du hiver voksen af, skal dette igen gøres mod hårenes groretning.

(det er kun med strips voks man påfører med hårene).

mht de vokser hurtigt ud. Anvender du ikke den korrekte metode, kan du knække hårene så de vokser ud som ved en barbering. 

Hårene har også forskellige vækstfaser, så det vil være en god ide at lade hårene gro ud i ca 3-4 uger før du vokser igen, på den måde vil du til sidst få dem i samme fase ☺️

Anmeld Citér

5. juni 2018

Sitrani

Abracadabra skriver:

Men 1 mm lange hår stikker jo også. Endda mere end 4 cm lange (bløde) hår.

Det ER jo ulempen ved at vokse, altså at man aldrig er helt glat. Man er jo hver gang nødt til at vente til hårene er lange nok til voksen.

Ja... men når man lige har vokset, så skulle man gerne have glatte ben, da man hiver hårene ud ved roden- derfor er det også at foretrække, fordi der går op til 3 uger inden hårene overhovedet vokser ud igen... først derefter har hårsækken dannet hår og det vil vokse derfra...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.