Drømmekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.104 visninger
7 svar
4 synes godt om
2. juni 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg er ved at prøve at genskabe den drømmekage min kæreste fik som barn hos sin mormor .

jeg har fundet en god opskrift, men den er stadig ikke rigtig. 

Nogle med bedsteforældre der kan spørge om de brugte noget specielt oprindeligt som måske er gået tabt til nutidens opskrift?

Han kan ikke fortælle hvad der er anderledes men den smager bare ikke rigtig endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2018

Carina:-)

Kokosmel i dejen og ikke kun på toppen.

Det gør at kagen bliver saftig og smager af mere 

Anmeld Citér

2. juni 2018

frkchili

Ved ikke om det kan hjælpe, hvis du søger opskrifter på 'drømmekage fra Brovst' i stedet for bare 'drømmekage'?

Jeg skal snart holde et lille gilde i forbindelse med at have afsluttet min uddannelse, og da jeg spurgte min mor om idéer til kager, nævnte hun 'drømmekage fra Brovst'. Havde aldrig hørt det dér 'fra Brovst' før, men det hed det åbenbart, dengang hun var barn. Hun er i øvrigt 61 år gammel 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Nu er jeg relativt ung og kender godt drømmekage fra Brovst. 

Hvis du skriver hvad du kommer i, er det måske lettere at vurdere hvad der evt. kan mangle.

Anmeld Citér

2. juni 2018

Wampires

Carina:-) skriver:

Kokosmel i dejen og ikke kun på toppen.

Det gør at kagen bliver saftig og smager af mere 

Se det havde jeg aldrig tænkt på som en mulighed.

Det skal prøves ved næste omgang.

Anmeld Citér

2. juni 2018

Wampires

frkchili skriver:

Ved ikke om det kan hjælpe, hvis du søger opskrifter på 'drømmekage fra Brovst' i stedet for bare 'drømmekage'?

Jeg skal snart holde et lille gilde i forbindelse med at have afsluttet min uddannelse, og da jeg spurgte min mor om idéer til kager, nævnte hun 'drømmekage fra Brovst'. Havde aldrig hørt det dér 'fra Brovst' før, men det hed det åbenbart, dengang hun var barn. Hun er i øvrigt 61 år gammel 

Jeg har netop i dag læst en hel artikel om hvordan den slet ikke er fra Brovst da jeg troede der stod noget oplysende om oprindelig opskrift

har søgt på både drømmekage, gammeldags drømmekage, drømmekage fra Brovst og været på nok 20 forskellige sider hvor det er den samme opskrift i forskellige mængder ;)

Anmeld Citér

2. juni 2018

Wampires

Babyklar87 skriver:

Nu er jeg relativt ung og kender godt drømmekage fra Brovst. 

Hvis du skriver hvad du kommer i, er det måske lettere at vurdere hvad der evt. kan mangle.

hehe.. god idé

graviditetshjerne med alt for meget varme 

Jeg bruger denne her:

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/19064/droemmekage

Portionen før den i dag blev faktisk okay.. men i dag gik det galt.. tror varmen gjorde mig forvirret eller ukoncentreret... irriterer mig når mine kager ikke bliver som de skal...

jeg prøvede den fra Arla som den første jeg fandt, men kunne overhovedet ikke få sukker+æg til at blive luftige på nogen måde.. hverken med fuld fart på mikser eller ganske forsigtigt... efter at søn og jeg havde taget tur med mikser i ca. 15 minutter opgav jeg det med konsistensen og gik videre... kagen var stadig flydende i midten efter 50 minutter på 200 grader og begyndt at se brændt ud i kanterne... ikke nogen succes...

Anmeld Citér

3. juni 2018

Mor til EVD

Jeg har fundet ud af, det er vigtigt mælk kommer  op og koger og smør kommes i. Og hældes varm i dejen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.