Pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

414 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. juni 2018

Anonym trådstarter

Min søn er begyndt at vise interesse for potten (2 år og 9 mdr). Han har gennem de sidste par uger siddet på den i lang tid af gangen mens han har noget legetøj eller ser fjernsyn. 

Men der sker ikke noget i den. Så snart han får ble på så tisser han med det samme og siger “tisse på potten”. 

Nogen gode råd til hvordan man lærer ham at tisse i potten og ikke efter?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Min søn er begyndt at vise interesse for potten (2 år og 9 mdr). Han har gennem de sidste par uger siddet på den i lang tid af gangen mens han har noget legetøj eller ser fjernsyn. 

Men der sker ikke noget i den. Så snart han får ble på så tisser han med det samme og siger “tisse på potten”. 

Nogen gode råd til hvordan man lærer ham at tisse i potten og ikke efter?  

Hvad med at lade ham sidde med ble på, på potten?

Så han forbinder selve det med at sidde på potten med at tisse? - Så kan han få bleen af når han er lidt mere vant til at tisse mens han sidder der.

Anmeld Citér

1. juni 2018

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Hvad med at lade ham sidde med ble på, på potten?

Så han forbinder selve det med at sidde på potten med at tisse? - Så kan han få bleen af når han er lidt mere vant til at tisse mens han sidder der.

Jamen han har intet i mod at sidde uden ble på potten. Og han kommer også selv og siger tisse på potten og så snart bleen kommer af kan jeg mærke han lige har tisset. Så han forstår sammenhængen. Jeg ved bare ikke hvordan man lærer ham at vente til bleen er kommer af og omvendt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.