Kejsersnit -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg havde en forfærdelig første fødsel alt gik galt 

jeg gider ikke engang gå i detailer, det var forfærdeligt - Siges skal dog vores barn har det godt 

jeg er gravid igen og jeg har snakket med en, og jeg vil ha kejsersnit denne gang pga. Sikkerhed for mit ufødte barn

- Men så er mit spørgsmål hvad af komplikationer har i oplevet ved et kejsersnit?

Mange siger det er det nemme “løsning” i dont give a shit hvad random person tror, men jeg tror næppe det er den “ nemme” løsning, at blive skåret i maven og så  hivet et barn ud 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2018

Abracadabra

• Du er længere tid om at komme dig efter et kejsersnit sammenlignet med en normal fødsel. Du har flere smerter, og der går længere tid, før amningen fungerer.
  • Gennemsnitligt er du indlagt flere dage på hospitalet.
  • Der kan opstå indre blødninger, som betyder, at du skal operereres igen.
  • Der kan opstå betændelse i livmoderen eller i operationssåret, som kan føre til, at såret må åbnes igen.
  • Rygbedøvelsen, som anbefales ved de fleste kejsersnit, kan medføre en kraftig hovedpine i dagene efter operationen. Det kræver en speciel behandling.
  • Der kan i sjældne tilfælde opstå skade på din livmoder, blære eller tarm under operationen.
  • Der er sandsynligvis en lidt større risiko for blodpropper i benene, som gennem blodkarrene kan transporteres op til lungerne og i sjældne tilfælde være livstruende.
  • Efter operationen kan der komme sammenvoksninger i bughulen, som kan betyde større risiko for komplikationer, hvis du skal opereres på et senere tidspunkt.
  • Ca. én ud af 15 kvinder oplever konstant eller periodevist smerter i maven et år efter kejsersnittet.

Jeg læste herinde om en kvinde, der havde fået sammenvoksninger i livmoderen og en, der havde fået skader på æggelederne. Begge dele gjorde det svært at blive gravid igen.

Anmeld Citér

31. maj 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

• Du er længere tid om at komme dig efter et kejsersnit sammenlignet med en normal fødsel. Du har flere smerter, og der går længere tid, før amningen fungerer.
  • Gennemsnitligt er du indlagt flere dage på hospitalet.
  • Der kan opstå indre blødninger, som betyder, at du skal operereres igen.
  • Der kan opstå betændelse i livmoderen eller i operationssåret, som kan føre til, at såret må åbnes igen.
  • Rygbedøvelsen, som anbefales ved de fleste kejsersnit, kan medføre en kraftig hovedpine i dagene efter operationen. Det kræver en speciel behandling.
  • Der kan i sjældne tilfælde opstå skade på din livmoder, blære eller tarm under operationen.
  • Der er sandsynligvis en lidt større risiko for blodpropper i benene, som gennem blodkarrene kan transporteres op til lungerne og i sjældne tilfælde være livstruende.
  • Efter operationen kan der komme sammenvoksninger i bughulen, som kan betyde større risiko for komplikationer, hvis du skal opereres på et senere tidspunkt.
  • Ca. én ud af 15 kvinder oplever konstant eller periodevist smerter i maven et år efter kejsersnittet.

Jeg læste herinde om en kvinde, der havde fået sammenvoksninger i livmoderen og en, der havde fået skader på æggelederne. Begge dele gjorde det svært at blive gravid igen.

Har snakket med mange kvinder der har fået kejsersnit  med alle børn. Og de har ingen komplikationer haft.

jeg måtte syes om igen efter min fødsel og det tog mig 5 dage at komme over fødsel pga af blod mangel som ingen checket mig for, selvom jeg blødt mere end gennemsnittet 

men jo ALT har sin konsekvenser og dette kun være fedt om der ingen var, men sådan er livet ikke

mit barn stod til at død af ilt mangel jeg vil hellere ha komplikationer på mig selv end barnet 

Anmeld Citér

31. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik aks første gang pga svangerskabsforgiftning, som udviklede sig til hellp.

Jeg var ret dopet de første par dage, pga hellp'en.

Jeg har ingen problemer haft efter mit ks, udover at mit maveskind var extra følsomt i et par år efter, når det var koldt, så mærkede jeg ik noget til det!.

Jeg var først oppe og gå dagen efter. Igen pga hellp'en og ik pga ks. 

Mælken løb fint til på 3 dagen, hvilket jo er helt normalt.

Jeg var helt tilbage i top form efter 14, hvor jeg ku alt det jeg plejer.

Ingen problemer med såret. Fik faktisk fjernet klips indenfor den første uge, fordi nogle faldt ud og såret helede så flot.

Anden gang fødte jeg normalt. Fik en styrt blødning, som krævede lidt voldsom indsats for at stoppe, Hvilket betød at jeg havde mange smerter, blodmangel og et understel der gjorde mere end alm ondt 

Jeg havde mange flere gener efter min alm fødsel, end efter mit aks! Vh Stine 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Anonym

Jeg havde som dig en forfærdelig første fødsel og endte i den depri. Havde ingen følelser for min datter i næsten 4 måneder. Gjorde hende heldigvis ikke noget og passede hende som jeg skulle, men det var rent mekanisk. Psykolog har selv kommet frem til at det med al sandsynlighed skyldes den dårlige fødsel og JM der kaldte mig en dårlig mor fordi jeg kom til at give slip med den ene hånd på min datter der lå på min mave mens jeg blev syet et sted de ikke kunne bedøve. 

Anden gang fik jeg KS. 

Jeg var indlagt 2 dage. Jeg kunne ikke selv rejse mig op i 3 uger ( mine mavemuskler var total væk )

jeg fik en mindre infektion i såret og måtte på pencilin. 

Genoptrænningen tog godt og vel 6 måneder ( trænede dog ikke det vilde blot lidt hver sag når baby tillod det) 

trods alt dette fortryder jeg ikke. Jeg havde ikke en depri og nød min baby fra dag 1. Her tredje gang har jeg sammen med læge aftalt at jeg skal have KS igen. Og jeg er bare total lettet. Nu kan jeg nyde min graviditet. 

Ks er ikke den nemme løsning og bestemt ikke den rigtige løsning for alle, men for mig er det alle komplikationerne værd. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Helloo

Ved 1 ud af 3 af mine ks fik jeg betændelse i arret. Jeg kunne i 2 døgn ikke holde min nyfødte da det gjorde alt for ondt.

Ved 1 ud af mine 3 ks røg bebs på bro for at få ilt. Hans lunger var ikke helt klar på at komme ud. Der blev vi et døgn.

Jeg har nemmere ved at komme ud af sengen efter 2 ks. Så vi kom hjem efter 2 døgn ved 3 ks.

Ellers synes jeg general at ks har været en god og ikke mindst fantastisk oplevelse. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Sommerbarnet

Jeg er glad for at jeg fik akut kejsersnit, da det havde endt fatalt for min søn hvis vi havde fortsat en vaginal fødsel. 

Jeg var oppe og gå efter 6 timer. Havde da lidt ondt de første 3 dage, og måtte tage lidt morfin for at holde smerten ud. Jeg skal i 6 uger efter have blodfortyndende, og det er pretty much det. 

Jo det niver da lidt i underlivet i ny og næ, og træls at jeg ikke kan bære barnevognen ned selv endnu, men det er så små ting. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Babilooo

Jeg har haft to perfekte pks. 

Jeg var oppe og gå efter 5 timer og mine sønner fik fin mælk helt fra start

jeg havde ikke specielt ondt bortset fra nogle smerter første dag. Jeg havde sex og var i Tivoli med barnevogn på 5. Dagen. 

Jeg kunne sagtens gå rundt og også bære mime børn og skifte og amme. 

Så ikke nogen svær løsning her overhoved men derimod to super oplevelser og et ikke ødelagt understel. 

Mit ar er en lige streg i bikinilinjen.. ser ok ud.

Anmeld Citér

1. juni 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg havde en forfærdelig første fødsel alt gik galt 

jeg gider ikke engang gå i detailer, det var forfærdeligt - Siges skal dog vores barn har det godt 

jeg er gravid igen og jeg har snakket med en, og jeg vil ha kejsersnit denne gang pga. Sikkerhed for mit ufødte barn

- Men så er mit spørgsmål hvad af komplikationer har i oplevet ved et kejsersnit?

Mange siger det er det nemme “løsning” i dont give a shit hvad random person tror, men jeg tror næppe det er den “ nemme” løsning, at blive skåret i maven og så  hivet et barn ud 

Well jeg fik kejsersnit 1. Gang da jeg ventede enæggede tvillinger. Det var den nemme løsning men havde ikke noget valg da der var livstruende farer ved almindelig fødsel. Jeg har født en gang almindeligt efterfølgende og hvor vil jeg foretrække almindelig fødsel fremfor kejsersnit. Jeg havde så vanvittigt ondt under kejsersnittet og efterfølgende, kunne dårligt nok komme ud af sengen og var psykisk total ødelagt af oplevelsen. Ved alm fødsel gil jeg nærmest smertefrit fra fødelejet med min søn i armene og havde ikke samme smerter overhovedet i ugerne efter som ved kejsersnittet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.