Beholde sin læge når man flytter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.110 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg skal muligvis flytte til en anden kommune, 17 km fra hvor jeg bor nu. I den forbindelse ønsker jeg at beholde min læge.

Er det mon muligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

citat af afgørelse fra 2016:

En borger, der flytter til en anden kommune, skal derimod efter lovgivningen stadig foretage nyt valg af læge. I så fald kan man kun beholde sin hidtidige læge, hvis lægen har åbent for patienttilgang.

Så det er alt efter om din nuværende læge har tilgang af patienter...

og så accepterer du også ved at bo over 15 km væk at du ikke kan få hjemmebesøg af lægen... står inde på sundhed.dk...

Anmeld Citér

30. maj 2018

Bellabum

Jeg beholdte min læge da jeg flyttede, men var nu mest proforma da jeg flyttede til Frankrig i 4 mdr, men der underskrev de på en seddel/blanket om at de gerne fortsat ville være min læge som jeg skulle sende til noget kommune (Tror at det var tilflytningskommunen). Jeg flyttede min adresse fra København til vores sommerhus, så havde den stadig i DK.

Min læge sagde også lidt smilende at jeg ikke skulle forvente hjemmebesøg :p Men ja i Frankrig var det jo næppe muligt hehe. 

Anmeld Citér

30. maj 2018

Bellabum

Her har du reglerne, så afhænger af nogle forskellige ting, men er ikke kommunegrænsen men 15 km i afstand som er afgørende. 

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/information-til-praksis/syddanmark/almen-praksis/administration/valg-af-laege-laegeskift/regler-for-valg-af-laege-laegeskift/

Anmeld Citér

30. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg skal muligvis flytte til en anden kommune, 17 km fra hvor jeg bor nu. I den forbindelse ønsker jeg at beholde min læge.

Er det mon muligt?

Jeg har fået lov at beholde min læge, selvom de havde lukket for tilgang, idet jeg har haft en længere sygdomshistorie, hvor jeg frygter en ny læge ikke vil have tid til at sætte dig ind i. Der er 25 km til min læge. Jeg fik bare af vide jeg skulle være forberedt på, at de med stor sandsynlighed ikke ville komme på hjemmebesøg, hvilket jeg er afklaret med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.