Erfaring med tidlig scanning 6+6

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.773 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. maj 2018

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg lige har fundet ud af jeg er gravid 

Jeg har allerede nu en del kvalme men ikke noget der ikke er til at overskue.

Men jeg skal når jeg er 7+0 på 4 dages camping for at fejre min mors 50 års fødselsdag med min familie. Min mand, min mor, far, søster og hendes kæreste. 

Jeg er i tvivl om jeg vil kunne skjule graviditeten, altså kvalmen og trætheden i 4 dage.

Jeg vil så gerne fortælle dem det men ville helst gerne have set hjerteblink inden.

Spørgsmål

1. turde i få en scanning allerede 6+6. Og så måske få dårlig nyhed og skulle være 4 dage på camping efterfølgende ?

2. Ville i vente til efter weekenden og så fortælle dem det efter en senere scanning.

3. Sige det til dem uden at have fået en scanning

Min mor har længe glædet sig til børnebørn og vil så gerne overraske hende på hendes 50 års fødselsdag. ( dog med strenge ordre på at det bliver helt tæt på familien så tidligt)

Hvad er jeres erfaringer med tidlig scanning?

Håber i vil tage jer tid til at læse mit opslag og komme med alle jeres erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2018

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Anonym skriver:

Sagen er den at jeg lige har fundet ud af jeg er gravid 

Jeg har allerede nu en del kvalme men ikke noget der ikke er til at overskue.

Men jeg skal når jeg er 7+0 på 4 dages camping for at fejre min mors 50 års fødselsdag med min familie. Min mand, min mor, far, søster og hendes kæreste. 

Jeg er i tvivl om jeg vil kunne skjule graviditeten, altså kvalmen og trætheden i 4 dage.

Jeg vil så gerne fortælle dem det men ville helst gerne have set hjerteblink inden.

Spørgsmål

1. turde i få en scanning allerede 6+6. Og så måske få dårlig nyhed og skulle være 4 dage på camping efterfølgende ?

2. Ville i vente til efter weekenden og så fortælle dem det efter en senere scanning.

3. Sige det til dem uden at have fået en scanning

Min mor har længe glædet sig til børnebørn og vil så gerne overraske hende på hendes 50 års fødselsdag. ( dog med strenge ordre på at det bliver helt tæt på familien så tidligt)

Hvad er jeres erfaringer med tidlig scanning?

Håber i vil tage jer tid til at læse mit opslag og komme med alle jeres erfaringer 

Jeg ville personligt vente til efter weekenden og så fortælle dem det efter en senere scanning.

Anmeld Citér

28. maj 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Du kan se hjerte blink fra 6+0 

Og jeg ville personligt fortælle det da det er meget rart at have familiens støtte vis man nu skulle være uheldig og miste . 

Har selv mistet 2 gange den ene gang viste familien det det gjorder de ikke anden gang. 

Og vis du har brug for tryghed ville jeg få en scanning det fik jeg  selv 6+0 hjerte blink og fik en af mine smukke piger ud af det 

Anmeld Citér

28. maj 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Fortæl det da! 

Jeg har aldrig forstået hemmelighedskrammeriet. Jeg har tre børn og har imellem dem aborteret 4. Min familie og venners støtte var uundværlig alle gangene. For man bliver da mega ked, hvis ikke det lykkedes. Og må folk ikke godt vide det? 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Du kan se hjerte blink fra 6+0 

Og jeg ville personligt fortælle det da det er meget rart at have familiens støtte vis man nu skulle være uheldig og miste . 

Har selv mistet 2 gange den ene gang viste familien det det gjorder de ikke anden gang. 

Og vis du har brug for tryghed ville jeg få en scanning det fik jeg  selv 6+0 hjerte blink og fik en af mine smukke piger ud af det 

Det er bare så uvirkeligt alt sammen. At 2 streger på en test er nok. Føler jeg har behov for at se det hjerte slag. Og er helt overbevist om at jeg vil til en scanning. Men om jeg tør lige inden 4 dages ferie med familien. Tænker bare hvis det enten er dårligt svar eller ingen svar endnu så bliver det en lang weekend. Men samtidig vil jeg så gerne fortælle familien om det. Men ville bare gerne selv have set hjerte blink først. Så virker det måske ikke så uvirkeligt. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Fortæl det da! 

Jeg har aldrig forstået hemmelighedskrammeriet. Jeg har tre børn og har imellem dem aborteret 4. Min familie og venners støtte var uundværlig alle gangene. For man bliver da mega ked, hvis ikke det lykkedes. Og må folk ikke godt vide det? 

Jeg vil som sådan heller ikke holde det hemmeligt. Det er bare så uvirkeligt. Og vil gerne have den scanning. Men ved ikke om jeg tør hvis det er dårligt svar og man så skal ødelægge fødselsdags stemningen på det. Om man så i stedet bare skulle sige det til dem uden at have scanningen først. Det føles bare stadig så intimt imellem mig og min mand. Jeg føler også bare der er en stor chance for det ikke bliver til noget.

Anmeld Citér

28. maj 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Jeg vil som sådan heller ikke holde det hemmeligt. Det er bare så uvirkeligt. Og vil gerne have den scanning. Men ved ikke om jeg tør hvis det er dårligt svar og man så skal ødelægge fødselsdags stemningen på det. Om man så i stedet bare skulle sige det til dem uden at have scanningen først. Det føles bare stadig så intimt imellem mig og min mand. Jeg føler også bare der er en stor chance for det ikke bliver til noget.

Hvis du får en dårlig scanning. Så kan du måske vente med, at sige det til efter?  Men sig det da! Hvis DI føler for det - når du er 7 uger henne, er den der da :-) jeg tror på det! 

Anmeld Citér

13. juni 2018

Anonym trådstarter

Lige en update.

Vi fortalte vores forældre det i søndags. De blev alle glade. Og glæder sig til deres første barnebarn i februar.

Jeg var til scanning i dag og så en lille spire med et godt og stærkt hjerteslag. En fin blommesæk og en god hule med fostervand. Så scanning damen sagde alt så godt ud !

Tilføjer et billede. Ikke at det viser meget. Men tænker det er rart for dem der måske snart skal til scanning. Så kan man se hvad man kan forvente.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.