vil gåes i søvn - hvad med ælder søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.770 visninger
11 svar
14 synes godt om
28. maj 2018

Mao

Jer der har to - eller flere børn - hvad gør i når den lille/yngste vil gåes eller vugges i søvn i barnevognen mht den store? Når jeg er alene med den lille 2 måneder og den store på 3 år kan jeg jo ikke lige gå en tur om morgenen med barnevognen kl 7 fx for at få hende til at falde i søvn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2018

(august)

Hej

Jeg tyede til tv’et hvis ikke hun gik med. Vores store var 1,5 år da vi fik lillesøster og jeg sagsbehandler til hende at jeg stod udenfor med lillesøster og imens måtte hun se tv. Jeg kiggede ind til hende nok hvert 2 min, så hun kunne se jeg stadig var der eller lod døren stå åben så hun kunne se jeg gik frem og tilbage ude på stien foran huset. 

Ellers gik hun med, løb på løbecykel eller stod på ståbrættet også kl 7 om morgenen med nattøj under flyverdragten. 

Gjorde det samme med nr 3 da hun blev født og de andre var 3,10 og 2,5 år  

Hvis ikke hun er vågen, så sæt baby alarmen op til hende også gå lidt frem og tilbage ude, så du kan være der når hun vågner. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

koeapabshicar

Ingen ældre søskende her men jeg har brugt gåture indenfor i barnevognen meget. Måske det også er muligt for jer. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Løbecykel, ståbræt, eller tv, eller noget der du ved kan holde hende beskæftiget.

du behøver jo ikke gå langt væk, hvis I har have/gård, går Du jo bare rundt derinde, 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Tv, men gå endelig ikke for langt væk eller for længe. Min store på 3 år er blevet ked af det et par gange, fordi han ikke kunne finde mig. Selvom jeg havde sagt mange gange, at jeg var lige udenfor på vejen 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Rockertand

Mao skriver:

Jer der har to - eller flere børn - hvad gør i når den lille/yngste vil gåes eller vugges i søvn i barnevognen mht den store? Når jeg er alene med den lille 2 måneder og den store på 3 år kan jeg jo ikke lige gå en tur om morgenen med barnevognen kl 7 fx for at få hende til at falde i søvn

Lader være med at indføre den dårlige vane til at starte med. Børn er jo ikke født med krav om, at de vil køres i barnevogn, det er noget, vi lærer dem.

Selvom det tager gråd, så kan det af-læres igen, men der må du gøre op, om du vil tage kampen.

I øvrigt har jeg brugt barnevognen lige så meget indendørs, da den er genial, når man kun har 2 hænder (har dog stort hus, så der var plads til at tage den med rundt).

Anmeld Citér

28. maj 2018

Dorthe1986

Rockertand skriver:

Lader være med at indføre den dårlige vane til at starte med. Børn er jo ikke født med krav om, at de vil køres i barnevogn, det er noget, vi lærer dem.

Selvom det tager gråd, så kan det af-læres igen, men der må du gøre op, om du vil tage kampen.

I øvrigt har jeg brugt barnevognen lige så meget indendørs, da den er genial, når man kun har 2 hænder (har dog stort hus, så der var plads til at tage den med rundt).

Dårlig vane? Nej babyer fødes ikke med et krav om at blive kørt i barnevogn. De bliver født og har indtil da ligget i deres mors mave, hvor de er blevet vugget, når mor har gået rundt, vendt sig i sengen eller whatever. Så de fødes med at der er noget trygt ved at blive vugget - hvilket det at blive kørt i barnevogn eller gåes med på armen kan minde om. Børn/babyer søger det der er trygt i den nye, store verden. Og man kan ikke tale om dårlige vaner hos en lille baby på to måneder. Og ligefrem "tage kampen" - igen 2 måneder?

TS hvis jeg var dig, ville jeg gøre som de andre foreslår, enten tage den store pige med eller også gå lige uden for huset, mens hun kan se noget tv eller lignende.

Anmeld Citér

28. maj 2018

Rockertand

Dorthe1986 skriver:

Dårlig vane? Nej babyer fødes ikke med et krav om at blive kørt i barnevogn. De bliver født og har indtil da ligget i deres mors mave, hvor de er blevet vugget, når mor har gået rundt, vendt sig i sengen eller whatever. Så de fødes med at der er noget trygt ved at blive vugget - hvilket det at blive kørt i barnevogn eller gåes med på armen kan minde om. Børn/babyer søger det der er trygt i den nye, store verden. Og man kan ikke tale om dårlige vaner hos en lille baby på to måneder. Og ligefrem "tage kampen" - igen 2 måneder?

TS hvis jeg var dig, ville jeg gøre som de andre foreslår, enten tage den store pige med eller også gå lige uden for huset, mens hun kan se noget tv eller lignende.

At blive kørt rundt i barnevogn for at falde til ro er en dårlig vane, den kan erstattes af så mange andre kropsnære metoder - og aflæringen skal komme på et eller andet tidspunkt, så hvad er nemmest, efter 2 måneder eller efter 1 år?

Anmeld Citér

28. maj 2018

Fitmommyherning

Har du prøvet at vikle den lille om morgen. Så bliver baby vugget i søvn og du er stadig hos den store

Anmeld Citér

28. maj 2018

Dorthe1986

Rockertand skriver:

At blive kørt rundt i barnevogn for at falde til ro er en dårlig vane, den kan erstattes af så mange andre kropsnære metoder - og aflæringen skal komme på et eller andet tidspunkt, så hvad er nemmest, efter 2 måneder eller efter 1 år?

Min den ældste, han accepterede kun at blive kørt i sin barnevogn, enten en lang tur eller bare trille den frem og tilbage på stedet. Han ville ikke noget som helst kropsnært, når han skulle falde i søvn til middagslur.

Den mindste skal helst ligge op og ned af mig eller sin far. Hun falder ikke i søvn medmindre hun kan mærke os.

Men ham den store, der fasede det stille og roligt ud, i takt med at han netop blev større og blev mere og mere tryg ved omverdenen og på et tidspunkt er der jo ikke nogle lure. Så det skal nok komme stille og roligt uden man behøver diverse kampe  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.