Hejsa
Jeg har en dreng på næsten 2 år, da han var knapt 1 år fik han fysioterapeut på, da han var meget bagud med motorikken....
Hun vurderede ham til at være hypermobil og har lav muskeltonus, efter 1 år træning kan han nu komme op og stå på benene, men efter han er kommet op på dem, kan fysioterapeuten og os selv se at hans fodstilling er helt forkert, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det er ligesom om han står ømme på indersiden af foden....
Han skal til tjek på sygehuset om ca 1,5uge og i den forbindelse har fys skrevet et notat, hvor hun forklare hvad hun har observeret og hun anbefaler at vores dreng henvises til en ortopæd kirurg hun skriver "ved fuld vægtbæring på begge ben bøjer han let i knæerne, medial malleol er ikke synlig og lateral malleol er dækket af akillesenen" jeg forstår ikke selv det fagsprog, men kan være nogen herinde gør.....
Hvis nogen herinde har prøvet det samme, vil jeg meget gerne høre hvilken betydning det har haft for jeres børn, hvordan behandler man det m.m.
Anmeld
Citér