Sygefraværssamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

564 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2018

Anonym trådstarter

Omg omg omg!!!

Er indkaldt til min første sygefraværessamtale!!!!

Er gravid og skal på barsel til oktober 

Er aldrig blevet indkaldt før.

kan jeg blive fyret?! - Hvad er reglerne - hvordan kan jeg forbedre mig bedste muligt?

omg er vildt nervøse?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2018

esioul

Anonym skriver:

Omg omg omg!!!

kan jeg blive fyret?! - Hvad er reglerne - hvordan kan jeg forbedre mig bedste muligt?

omg er vildt nervøse?

Er du sygemeldt nu eller har du meget fravær pt?

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Er du sygemeldt nu eller har du meget fravær pt?

Ikke sygmeldt nu, men de skriver jeg har haft for meget fravære. 

- Kan man blive fyret, når det er ens første samtale? - fuck så bange for det påvirker min barsel 

Anmeld Citér

27. maj 2018

Muffinmus

Anonym skriver:

Ikke sygmeldt nu, men de skriver jeg har haft for meget fravære. 

- Kan man blive fyret, når det er ens første samtale? - fuck så bange for det påvirker min barsel 

Hos os indkaldes man hvis man har et vis antal dage indenfor en bestemt periode.. Det betyder ikke fyring hos os, blot en opfølgning på om noget kan gøres anderledes  

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Omg omg omg!!!

omg er vildt nervøse?

Tror ikke du bliver fyret... De skal bare lave en trivsels undersøgelse vel og høre hvad oversagen kan være... Og hvordan de kan sikre sig at du har det bedst muligt... Sådan er det hvis det er kommunalt... 

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tror ikke du bliver fyret... De skal bare lave en trivsels undersøgelse vel og høre hvad oversagen kan være... Og hvordan de kan sikre sig at du har det bedst muligt... Sådan er det hvis det er kommunalt... 

Du har ret det er kommunalt - og der kommer en konsulent fra MSO som er i en gruppe for at nedsætte sygfrvære

så du tror det er "kun" en samtale" hvordan jeg kan blive bedre osv? 

Anmeld Citér

27. maj 2018

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Jeg har været til sådan samtale, de gik mere op i, om der var noget psykisk på arbejdspladsen .. på mit arbejde, blir man indkaldt efter 5 sygdomsperioder - hvilket kan være 5 dage, 2x5 dage, etc. Rent standard.

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym trådstarter

Ccamilla skriver:

Jeg har været til sådan samtale, de gik mere op i, om der var noget psykisk på arbejdspladsen .. på mit arbejde, blir man indkaldt efter 5 sygdomsperioder - hvilket kan være 5 dage, 2x5 dage, etc. Rent standard.

Tusind tak - er bare så bekymret jeg kunne blive fyret . - nu jeg snart skal på barsel 

håber virkelig det er det samme jeg skal 

om jeg skulle fyres vilde jeg ikke få en advarsel første

Anmeld Citér

27. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tusind tak - er bare så bekymret jeg kunne blive fyret . - nu jeg snart skal på barsel 

håber virkelig det er det samme jeg skal 

om jeg skulle fyres vilde jeg ikke få en advarsel første

Du burde kunne læse kommunens sygefraværspolitik på deres hjemmeside. Hvis du ikke stadig er i din prøveperiode, og dit fravær ikke er blevet påtalt før, burde det ikke kunne udløse en fyring. Tag evt. fat i din TR eller AMR og hør nærmere. 

Fremadrettet vil det være en god idé, at du selv holder regnskab over dine sygedage, så du ikke står helt uforberedt på en sådan indkaldelse. Optimalt selvfølgelig, at du nedbringer dit fravær, hvis det er muligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.