Sengetider - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.062 visninger
10 svar
8 synes godt om
27. maj 2018

Jupiter

Vi har to piger, på 2 og 5 år. 

De deler værelse, og det er en ting vi ikke kan ændre. 

Den store bliver vækket kl. 5.30 og den lille vågner alt i mellem kl. 5 30-6.45.

Ligr nu er sengetid for dem begge mellem kl. 18-19 (kl. 20 for den store om fredagen). Den lille sover Ca 1,5-2 timer til lur.

Er det skævt i jeres ører? Vi har en periode hvor de bare ikke vil sove - ingen af dem. Og så overvejer vi naturligvis sengetider. De bruger lige nu gerne 1-2 timer på at tyranisere og holde hele huset igang, og så er klokken jo alligevel mange ��

kl. 5.30 er bare tidligt for et barn der skal være i børnehave i 8 timer, så vi synes jo at den store skal have en god lang nats søvn.

Den lille er lige blevet 2, så vi tænker selvstænsigheds fasen, men måske hun bare ikke har brug for så meget søvn?..

Kom gerne med input ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2018

Soonmom

Vores på to, er hidtil blevet lagt kl 19:00, nu har vi dog rykket den til 19:30/20:00 tiden og han bliver vækket fra lur her hjemme, og det fungerer rigtig fint og han er kun max 30 min om at falde i søvn. (Bliver lagt 19:30) I hverdagen vil Dp dog ikke vække, hvilket resultere i at han sover til 14:30/15:00 tiden og kommer i seng kl 20:00 og er mindst en time om at falde i søvn (han kæmper ikke imod, men kan blot ikke falde i søvn pga han nok ikke har brug for så meget søvn.) han vågner omkring 06 tiden om morgenen.

Anmeld Citér

27. maj 2018

God-mor

Den store bliver vækket kl. 5.30 og den lille vågner alt i mellem kl. 5 30-6.45.

Ligr nu er sengetid for dem begge mellem kl. 18-19 (kl. 20 for den store om fredagen). Den lille sover Ca 1,5-2 timer til lur.

Er det skævt i jeres ører? Vi har en periode hvor de bare ikke vil sove - ingen af dem. Og så overvejer vi naturligvis sengetider. De bruger lige nu gerne 1-2 timer på at tyranisere og holde hele huset igang, og så er klokken jo alligevel mange ��

kl. 5.30 er bare tidligt for et barn der skal være i børnehave i 8 timer, så vi synes jo at den store skal have en god lang nats søvn.

Den lille er lige blevet 2, så vi tænker selvstænsigheds fasen, men måske hun bare ikke har brug for så meget søvn?..

Kom gerne med input ��

Jeg tænker at det lyder meget fornuftigt med de sengetider. 

Mine børn på 5 og 1 kommer i seng hhv. 19.00 og 19.30. De skal op 06.30-07.00 og er 6 timer i institution som regel. Ham på 1 sover lur mellem 1-3 timer om dagen. 

I perioder er de nummere at putte end andre. Når det er meget varmt som det har været længe nu, kan de godt være længere om at falde i søvn. Måske det er det samme for dine

Anmeld Citér

27. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Jupiter skriver:

Kom gerne med input ��

Tænker at det komme meget an på hvordan den store ellers er/ har af behov. Hvis der ikke er noget, synes jeg at kl . 18.00 er tidligt at blev puttet i den alder

Anmeld Citér

27. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Jupiter skriver:

Kom gerne med input ��

Jeg kom til at tænke på, hvorfor bliver den store vækket og den lille får lov til at sove?

Hvordan er den store i løbet og i slutningen af dagen? 

Anmeld Citér

27. maj 2018

AlwaysAno

Mine er 2 og 4 år og kommer begge i seng kl 19. Den store vågner kl 6 ret præcist og den lille vågner omkring kl 7. Ingen af dem sover til middag ☺️

Anmeld Citér

27. maj 2018

Jupiter

J-star skriver:

Jeg kom til at tænke på, hvorfor bliver den store vækket og den lille får lov til at sove?

Hvordan er den store i løbet og i slutningen af dagen? 

Den store går i bh som åbner 6.30. Den lille går i dp som åbner kl. 7.

Far afleverer den store når bh åbner, så han kan nå på arbejde. Jeg vikardækker hjemmefra fra kl. 6.45-7.00 og afleverer så den lille i dp, på vej på arbejde.

Den store er okay, hun har dage hvor hun er mere træt end andre, men ellers fungerer hun fint. 

Anmeld Citér

27. maj 2018

Jupiter

Hck skriver:

Tænker at det komme meget an på hvordan den store ellers er/ har af behov. Hvis der ikke er noget, synes jeg at kl . 18.00 er tidligt at blev puttet i den alder

Det kan jeg godt se. 

Vi arbejder med at den lille bliver puttet kl 18 og den store kl 18.30-19, men dér sover den lille så ikke endnu, og så starter festen.

Tænker du at fx 19.30 for den store ville være nok? 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Jupiter skriver:

Det kan jeg godt se. 

Vi arbejder med at den lille bliver puttet kl 18 og den store kl 18.30-19, men dér sover den lille så ikke endnu, og så starter festen.

Tænker du at fx 19.30 for den store ville være nok? 

Ja, umiddelbart tænker jeg kl.19.30 er fint for den store.

Anmeld Citér

29. maj 2018

Roselil

Profilbillede for Roselil
Jupiter skriver:

Kom gerne med input ��

I 5 års alderen anbefales omkring 11 timers søvn. Det mest optimale er, at barnet vågner naturligt selv når det er udhvilet. Prøv, at eksperimenter lidt for at se hvor meget søvn der skal til for en naturlig opvågning, så har du svaret:-)

PS. Her i sommerhalvåret har både børn og voksne et lidt mindre søvnbehov end i den mørke vintertid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.