Slee-Bee samlevejledning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.465 visninger
10 svar
4 synes godt om
26. maj 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har været så heldig at få hvad der ligner at være alle delene til en Slee-Bee voksipose foræret...

men den var skilt helt ad så aner intet om hvordan den skal se ud...

er jeg så heldig at der er nogen der har en samlevejledning til den?

meget gerne med billeder...

Jeg har søgt med Google, men der er ingen billeder nogen steder og beskrivelserne hjælper mig overhovedet ikke, da jeg aldrig før har prøvet en voksipose og ikke har set en i samlet stand...

Jeg er også i tvivl efter at have set billeder om det hele er der, eller om jeg faktisk har fået 1.5 voksipose med...

der er følgende:

en "hvid" stor blød dyne agtig

en sort stor blød dyne agtig med logoet på- så tænker det er ydersiden.

en sort plade med stropper

en hvid plade med stropper

jeg synes at jeg kan huske da jeg fik den at der var en sort blød ting mere som jeg ikke lige fik med... den får jeg mulighed for at kigge efter i morgen da jeg tager over til der hvor jeg fik den igen..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2018

Wampires

slet ingen med voksipose der har prøvet at den var skilt fuldkommen ad der kunne hjælpe lidt???

Anmeld Citér

27. maj 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Wampires skriver:

slet ingen med voksipose der har prøvet at den var skilt fuldkommen ad der kunne hjælpe lidt???

Altså jeg har flere gange haft skilt min voksipose fuldstændig ad, og uden problemer samlet den igen. 
Synes dog det er lidt svært at overskue ud fra det du skriver. Kan du evt vedhæfte nogle billeder af plader og dyner?

Anmeld Citér

27. maj 2018

Wampires

MummiT skriver:

Altså jeg har flere gange haft skilt min voksipose fuldstændig ad, og uden problemer samlet den igen. 
Synes dog det er lidt svært at overskue ud fra det du skriver. Kan du evt vedhæfte nogle billeder af plader og dyner?

ja jeg tager billeder når jeg lige har prøvet at kigge efter det jeg mente var sidste del :)

også svært at beskrive når man ikke har haft en før 

synes bare det virkede så super smart at have en og når jeg nu fik den foræret siger man da ikke nej :)

Anmeld Citér

27. maj 2018

MamaGulloev

Wampires skriver:

ja jeg tager billeder når jeg lige har prøvet at kigge efter det jeg mente var sidste del :)

også svært at beskrive når man ikke har haft en før 

synes bare det virkede så super smart at have en og når jeg nu fik den foræret siger man da ikke nej :)

Haha ja det kan du have ret i

Altså i min voksipose (original) havde jeg følgende ting med:

1 betræk

1 tyk vinterdyne

1 tynd sommerdyne

1 bæreplade med stropper

Dynerne var begge hvide og med snore i, til at lukke den sammen. Snorene sørgede samtidig for at dynen blev hvor den skulle inde i betrækket. 

Jeg har ikke så meget erfaring udi slee bee, men mener at huske at det er en fast dyne der ikke kan tages ud, og at man kan sætte en bæreplade i ligesom på voksi'en. Passer det mon på noget af det du har?

Anmeld Citér

27. maj 2018

Nea85

Wampires skriver:

Jeg har været så heldig at få hvad der ligner at være alle delene til en Slee-Bee voksipose foræret...

men den var skilt helt ad så aner intet om hvordan den skal se ud...

er jeg så heldig at der er nogen der har en samlevejledning til den?

meget gerne med billeder...

Jeg har søgt med Google, men der er ingen billeder nogen steder og beskrivelserne hjælper mig overhovedet ikke, da jeg aldrig før har prøvet en voksipose og ikke har set en i samlet stand...

Jeg er også i tvivl efter at have set billeder om det hele er der, eller om jeg faktisk har fået 1.5 voksipose med...

der er følgende:

en "hvid" stor blød dyne agtig

en sort stor blød dyne agtig med logoet på- så tænker det er ydersiden.

en sort plade med stropper

en hvid plade med stropper

jeg synes at jeg kan huske da jeg fik den at der var en sort blød ting mere som jeg ikke lige fik med... den får jeg mulighed for at kigge efter i morgen da jeg tager over til der hvor jeg fik den igen..

I vores SleeBee var der betræk, to dyner der kunne knappes sammen og en bæreplade med stropper i. Derudover et lille klæde til at sætte fast med velcro i hovedenden for at skåne betrækket.

I selve dynerne var der snøre i som passede til hullerne (på størrelse med små knaphuller) i. betrækket.

Jeg kan ikke lige forstå det med at der skulle være to plader med stropper, men ellers syntes jeg at det var nemt nok at samle vores..

Anmeld Citér

27. maj 2018

Wampires

Jeg må lige tage billeder i morgen når der er ordentlig lys til det..

men har opdaget at jeg faktisk har 2...

der er en voksipose og en Slee-Bee...

jeg kiggede der hvor jeg havde fået det fra og fandt den sorte "dyne" omslag til voksi...

så nu passer det med 2 bræt en til hver, 2 sorte "dyner" en til hver og så en ekstra dyne til indvendigt i en af dem...

passer med 3 "hvide" dyner til at fylde 2 sorte "poser" hvor alle hvide har sorte snore...

så er det bare med at få det delt op så det passer sammen..

jeg skriver det lige i kalenderen at jeg skal huske billeder i morgen for ellers er det væk igen når jeg står op 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Wampires

Her er billederne af delene :)

den "hvide" med sorte snore er der 3 af...

2 af de store sorte betræk, en med voksimærke og en med Slee-Bee mærke...

og så de 2 flade med et bræt i hver...

nu da jeg ved det er 2 "poser" så tror jeg godt jeg kan regne det ud...

men hvordan gør man med den ekstra dyne? altså for at få den til at sidde fast med resten?

jeg tænker det er noget med den store sorte nederst, så plade og få de der stropper igennem et sted så de sidder sammen som en sportstaskerem?

og så den ekstra ovenpå pladen eller nedenunder?

jeg tænker at pakke den ene som en til vinter med den ekstra "dyne" og den anden til nu hvor han kommer til sommer...

håber det giver mere mening nu og at nogen kan give hints til det sidste :D

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. maj 2018

MamaGulloev

Wampires skriver:

Her er billederne af delene :)

den "hvide" med sorte snore er der 3 af...

2 af de store sorte betræk, en med voksimærke og en med Slee-Bee mærke...

og så de 2 flade med et bræt i hver...

nu da jeg ved det er 2 "poser" så tror jeg godt jeg kan regne det ud...

men hvordan gør man med den ekstra dyne? altså for at få den til at sidde fast med resten?

jeg tænker det er noget med den store sorte nederst, så plade og få de der stropper igennem et sted så de sidder sammen som en sportstaskerem?

og så den ekstra ovenpå pladen eller nedenunder?

jeg tænker at pakke den ene som en til vinter med den ekstra "dyne" og den anden til nu hvor han kommer til sommer...

håber det giver mere mening nu og at nogen kan give hints til det sidste :D

Den hvide plade er til voksien. I voksien skal pladen være nedderst i betrækket, altså under dynen, med den ovale side op i hovedenden.  En voksi vinterdyne (blød og "puffy" ulddyne) er mere end rigelig hele vinteren, også når det er rigtig koldt. Min datter har ikke haft mere end strømpebukser og langærmet body på når hun har været ude og sove (jo vanter og hue), og har aldrig været kold i voksien.
En voksi sommerdyne er meget tynd i sammenligning og er lavet af enten bomuld eller silke. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Wampires

MummiT skriver:

Den hvide plade er til voksien. I voksien skal pladen være nedderst i betrækket, altså under dynen, med den ovale side op i hovedenden.  En voksi vinterdyne (blød og "puffy" ulddyne) er mere end rigelig hele vinteren, også når det er rigtig koldt. Min datter har ikke haft mere end strømpebukser og langærmet body på når hun har været ude og sove (jo vanter og hue), og har aldrig været kold i voksien.
En voksi sommerdyne er meget tynd i sammenligning og er lavet af enten bomuld eller silke. 

tusind tak :)

de 2 der er vasket lige pt er begge til Slee-Bee og er med dun/fjer... virker meget tynde i det så tror de er blevet brugt sammen for at give ekstra varme...

den sidste er i tumbler lige nu så der går lige lidt tid før jeg kan se hvad den er lavet af ;)

så i Voksi er det følgende rækkefølge:

sort betræk, bræt, "dyne"?

og så synes jeg at have fået en idé til hvordan den nok skal samles så jeg prøver mig frem der...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.