Blindtarmsbetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.191 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2018

Anonym trådstarter

jeg er i uge 9 og jeg har det seneste døgn haft smerter øverst i maven som nu er gået ned i højre side, det er så slemt at jeg nærmest skriger så snart jeg bevæger mig, ligger jeg stille er der ingenting men så snart jeg bevæger mig en smule så begynder smerterne... 

jeg kaster ikke op men har kvalme og umiddelbart ingen feber? 

Nogen der har prøvet det og hvad synes i jeg skal gøre og hvad sker der med den lille så tidligt i graviliteten hvis det viste sig at jeg har blindtarmsbetændelse ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2018

(august)

Ring til 1813 og bliv undersøgt. 

Anmeld Citér

26. maj 2018

Camillos

Anonym skriver:

jeg er i uge 9 og jeg har det seneste døgn haft smerter øverst i maven som nu er gået ned i højre side, det er så slemt at jeg nærmest skriger så snart jeg bevæger mig, ligger jeg stille er der ingenting men så snart jeg bevæger mig en smule så begynder smerterne... 

Nogen der har prøvet det og hvad synes i jeg skal gøre og hvad sker der med den lille så tidligt i graviliteten hvis det viste sig at jeg har blindtarmsbetændelse ?

Det kan være graviditet uden for livmoderen.. Ring og bliv undersøgt. 

Anmeld Citér

26. maj 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ring for at blive undersøgt. Det kan være mange ting, men hellere blive undersøgt i tilfælde af at det kræver behandling .God bedring! 

Anmeld Citér

26. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg blevet undersøgt, og har blindtarmsbetændelse så skal operares men de siger at der intet sker med baby så det krydser vi fingre for ����

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har haft det og smerter sad hvor du beskriver. Dog fik jeg meget kraftige smertestillende, der kunne tage nogle af smerterne i 3-4 timer, men har aldrig haft så ondt udover ved min fødsel og der! De kan som sådan ikke tjekke det, men skal faktisk “operere” hvis de mistænker det.

Mine smerter var der konstant i 3 dage hvor jeg lå og skreg af smerte konstant, inden den 6 læge gad lytte til mig når jeg sagde jeg var sikker på det var blindtarmsbetændelse. Indtil da blev det ikke taget alvorligt. Da det så gjorde, var det eneste de mistænke og skulle have bekræftet inden var, at det ikke var en graviditet udenfor livmoderen. Var ikke gravid og prøvede bestemt heller ikke. Det blev bekræftet og jeg blev sendt i akut operation! Det var blindtarmsbetændelse og meget heldigt de tog affære der og ikke senere. 

Hvis det er blindtarmsbetændelse, så skal du opereres. Gravid eller ej. Det er farligt hvis den sprænger. 

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg blevet undersøgt, og har blindtarmsbetændelse så skal operares men de siger at der intet sker med baby så det krydser vi fingre for ����

Hov. Nåede ikke at se dette inden jeg skrev nedenstående. 

Btw, hvordan kunne de tjekke det? Ved mig sagde de, at man ikke kunne tjekke for det, uden at operere og så ligesom tage chancen. De vidste ikke om det var det eller ej, før de skar mig op og kom en kikkert ind?  Er der sket noget nyt man kan siden 2013? 

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Btw, hvordan kunne de tjekke det? Ved mig sagde de, at man ikke kunne tjekke for det, uden at operere og så ligesom tage chancen. De vidste ikke om det var det eller ej, før de skar mig op og kom en kikkert ind?  Er der sket noget nyt man kan siden 2013? 

De kigger på ens blodprøver og om hvor ondt du har og hvor smerten sidder, feber og opkast osv, det hyppige tegn på blindtarmsbetændelse

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik fjernet blindtarmen i ‘98, og dengang fortalte lægen mig, at det højst sandsynligt er blindtarmsbetændelse, hvis man har “slip-smerter”. Det vil sige, at det ikke gør ondt, når man trykker ind på maven, men når man slipper trykket igen, gør det til gengæld vildt ondt, da det får den betændte blindtarm til at “hoppe”. Om det altid passer, skal jeg ikke kunne sige - men i mit tilfælde var den i hvert fald god nok 

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym

De kigger på ens blodprøver og om hvor ondt du har og hvor smerten sidder, feber og opkast osv, det hyppige tegn på blindtarmsbetændelse

Som sagt så skreg jeg i 3 dage og havde ALLE symptomer på blindtarmsbetændelse. Fik aldrig taget blodprøve, men fik scanninger for at se om jeg var GUL. 

De sagde, at de var sikre på det var blindtarmsbetændelse, men kunne aldrig tage en prøve eller vide sig sikre før de førte kameraet ind. De og jeg havde selvfølgelig ret. Det var indlysende, men kunne først få svar efter operationen om vi havde gættet rigtigt. Heldigvis fik jeg ikke tre ar for ingenting ☺️ 

Puha. Husker seriøst smerterne på niveau med min vestorm jeg havde i flere timer uden et minuts pause. Bare i tre dage udover den ene gang jeg fik så stærk medicin at jeg sov 3-4 timer. Av!  Det nok heldigvis ikke alle der bliver så smerteramt og normalt, så er jeg ret hårdfør. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.