Rådighedsbeløb ved huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.197 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej. 

Hvor meget siger jeres bank jeres rådighedsbeløb skal være på, i forbindelse med huskøb? 

her snakker vi 1 voksen og 1 barn. 

Min bank siger 10.000, til trods for, at min bankrådgiver kan se, jeg lever for mellem 6-8.000. Min lejlighed er forholdsvis dyr, så jeg vil 1000 gange hellere “betale til mig selv”, end et boligselskab. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2018

Mortilmajbørn

Vi har netop købt hus i år. Vi er to voksne og to børn, og her anbefalede banken et rådighedsbeløb på mindst 15.000 kr. Fordelt med 5.000 kr. pr voksen og 2.500 kr. pr. barn. 

Anmeld Citér

24. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej. 

Hvor meget siger jeres bank jeres rådighedsbeløb skal være på, i forbindelse med huskøb? 

her snakker vi 1 voksen og 1 barn. 

Min bank siger 10.000, til trods for, at min bankrådgiver kan se, jeg lever for mellem 6-8.000. Min lejlighed er forholdsvis dyr, så jeg vil 1000 gange hellere “betale til mig selv”, end et boligselskab. 

Jeg fik af vide 5-6000kr til mig selv. 

Anmeld Citér

24. maj 2018

drabo

Profilbillede for drabo

det lyder som et meget normalt rådighedsbeløb din bank opererer med.

Du skal tænke på at når man bliver ejer, så kommer der flere uforudsete udgifter til f.eks. vedligeholdelse og ting som går i stykker, hvor du nu bare kan ringe til udlejer.

Tror også bankerne er mere forsigtige omkring enlige, da din økonomi alt andet lige er mere sårbar, da du er eneforsøger.

Men måske de er til at tale med, men reglerne omkring udlån til boligkøb er blevet mere restrivtive de sidste år.

Anmeld Citér

25. maj 2018

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Tal med flere banker inden du accepterer et nej. Vi fik nej til at bygge selv ved første bank men ja ved alle andre banker. Paradoksalt nok endte vi ved første bank igen ved 3. Bankskifte under husbyggeriet. Der er stor forskel på bankerne og på de enkelte rådgivere.

De skal selvfølgelig følge reglerne der blev strammet ved årsskiftet men ville alligevel prøve en anden bank. Vores erfaring er at Djurslands Bank ville låne os flest penge (de vurderede desværre vores hus alt for lavt men det er en anden snak)

Anmeld Citér

25. maj 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg er enlig med et barn og har hus. Jeg fik afvide af Nordea at jeg minimum skal have 7500 i rådighedsbeløb. 5000 pr voksen og 2500 pr barn

Anmeld Citér

25. maj 2018

Bellabum

Jeg mener at banken krævede 12.000 ish da vi købte hus for 1,5 år siden for 2 voksne og 1 barn. 

Vores rådgiver kunne dog også se at vi plejede at bruge Max 5000 kr., men de havde jo deres regler (var så ikke et problem og mener vores rådighedsbeløb reelt er på ca. 20.000 nu, og vidst 17.000 da vi købte) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.