Hindeløsning når man kun er 2 cm åben ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.892 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej de damer. 

Det er sådan at jeg er ikke i nærheden af termin overhoved. Jeg er kun 38+4 Idag så der kan nå at ske en masse inden jeg når min termin. Men igår til jordmoder snakkede jeg med hende fordi min krop er gået i fødsel on-OFF siden fredag. Det har givet for højt blodtryk og lidt hurtigt hjerterytme hos lillebror hvilket de sagde var normalt. Men mit bekymrede moder hjerte kunne alligevel ikke lade vær med at tænke at det ikke var så godt  

så snakkede vi om at når jeg kommer næste gang er jeg 40+2 også spurgte jeg om hun ville lave en hindeløsning på mig hvis det kan lade sig gøre (jeg ved jeg ikke har nogen livmoderhals tilbage og jeg er 2 cm åben og slimproppen gik i mandags) også siger hun nej  ikke før jeg er over 41+. 

Nu må i ikke misforstå mig - jeg er all-in på naturlig igangsættelse og at følge læger/jordmodernes anvisninger osv. Men det er sku hårdt når kroppen går igang i nogle timer og stopper igen og det gør ondt at sidde nu hvor jeg er åben  

så derfor ville jeg høre jer - jeg kan se der er en jordmoder i nærheden af hvor jeg bor som gerne vil give mig en hindeløsning. Jeg har læst anmeldelser om hende på nettet og hun skulle vist være helt fantastisk. Dog koster det 800 kr at få hende hjem til mig. Sååååå ... jeg vil høre om hvor sikkert det virker de der hindeløsninger ? For 800 kr er mange penge at smide ud hvis det bare er noget opreklameret stads  

hvad tænker i ? Hvad har i af erfaring ? 

Hilsen en ikke utålmodig gravid men en træt gravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2018

1518

Jeg fik hindeløsning, da jeg jeg var 40+0 og 3 cm åben med uregelmæssige veer siden aftenen i forvejen. 3 1/2 time senere havde jeg født.

Anmeld Citér

24. maj 2018

Anonym trådstarter

1518 skriver:

Jeg fik hindeløsning, da jeg jeg var 40+0 og 3 cm åben med uregelmæssige veer siden aftenen i forvejen. 3 1/2 time senere havde jeg født.

Det lyder da godt og sikke en hurtig fødsel  men fedt det virkede

Anmeld Citér

24. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej de damer. 

Det er sådan at jeg er ikke i nærheden af termin overhoved. Jeg er kun 38+4 Idag så der kan nå at ske en masse inden jeg når min termin. Men igår til jordmoder snakkede jeg med hende fordi min krop er gået i fødsel on-OFF siden fredag. Det har givet for højt blodtryk og lidt hurtigt hjerterytme hos lillebror hvilket de sagde var normalt. Men mit bekymrede moder hjerte kunne alligevel ikke lade vær med at tænke at det ikke var så godt  

så snakkede vi om at når jeg kommer næste gang er jeg 40+2 også spurgte jeg om hun ville lave en hindeløsning på mig hvis det kan lade sig gøre (jeg ved jeg ikke har nogen livmoderhals tilbage og jeg er 2 cm åben og slimproppen gik i mandags) også siger hun nej  ikke før jeg er over 41+. 

Nu må i ikke misforstå mig - jeg er all-in på naturlig igangsættelse og at følge læger/jordmodernes anvisninger osv. Men det er sku hårdt når kroppen går igang i nogle timer og stopper igen og det gør ondt at sidde nu hvor jeg er åben  

så derfor ville jeg høre jer - jeg kan se der er en jordmoder i nærheden af hvor jeg bor som gerne vil give mig en hindeløsning. Jeg har læst anmeldelser om hende på nettet og hun skulle vist være helt fantastisk. Dog koster det 800 kr at få hende hjem til mig. Sååååå ... jeg vil høre om hvor sikkert det virker de der hindeløsninger ? For 800 kr er mange penge at smide ud hvis det bare er noget opreklameret stads  

hvad tænker i ? Hvad har i af erfaring ? 

Hilsen en ikke utålmodig gravid men en træt gravid 

Jeg fik hindeløsning da jeg var 39 uger henne og fødte 40+1 så for mig hjalp det ikke. På terminsdagen fik jeg istedet fødselsmodnende zoneterapi. Jeg var på daværende tidspunkt meget tæt på fødsel. Jeg var 1,5 cm. Åben ingen livmoderhals og havde regelmæssige plukveer. 24 timer efter jeg gik ud af døren ved zoneterapeuten var min datter ude kan kun anbefale det! 

Anmeld Citér

24. maj 2018

Anonym

Av manner.. Jeg er 38+4 og står i næsten samme  Problematik som dig . Det er pisse hårdt.... Altså jeg fik første gang løsnet hinder af 3 omgange hos min jordemor før min fødsel gik igang... Jeg var så 2 cm åben og heller ingen livmoderhals. Du er sikker på når du er så åben og fødeklar at du har hinder der kan løsnes, da jeg var forbi fødegangen fordi jeg troede det var nu, sagde hun 2 fingre åben, en lille stump livmoderhals tilbage men meget modne og bløde hinder, som ikke kunne løsnes mere... 

synes da du skal prøve, ellers så vent lige at se tiden an en uge mere.. Mon ikke det snart er vores tur til at være mødre?. 

Har selv ligget med veer 3 nætter i træk af 3-6 timers varighed hvor det er gået i stå igen.. Så ved virkelig hvordan du har det.

Anmeld Citér

24. maj 2018

Soonmom

Jeg fik hindeløsning og der gik 5 dage, så det ved man jo ikke om var pga den eller om det var sket alligevel.

Jeg ville aldrig give 800 kr for noget der måske virker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.