Virksomhedspraktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2018

Anonym trådstarter

Efter en længere periode med sygdom/depression, følger virkninger herfra og nu rekreation - er jeg så småt ved at være klar til fremtiden.

Jeg har efter eget valg, talt med en coach ,da jeg er nødsaget til at skifte erhverv. 

Sammen har vi lagt en plan, for langsom opstart og en jobkonsulent har simpelthen fundet drømmepraktikken.

Jeg skal snart starte op og er blevet bedt om at overveje hvor mange timer jeg påtænker her i starten.

Og jeg aner det virkelig ikke!! Hvad er naturligt? Hvad er andre startet op med? Jeg er forsat sygemeldt og tanken med virksomhedspraktikken er at se om jeg kan arbejde mig op i timer og hvad jeg kan magte efter alt den sygdom. Jeg har en del følger derfra, men iflg min psykolog, så kommer der sikkert langsomt en bedring over tid.

Jeg er så klar til det her- og mit "gamle" jeg tænker, jeg kan sagtens klare 25 timer med det samme, jeg vil jo nødigt virke som om jeg ikke vil det/ikke gider. 

Men når jeg tænker efter ved jeg også, at det IKKE er en god opstart. Men hvad er normalt? Hvor mange timer er I andre startet op med? Åhhh jeg glæder mig så meget og håber virkelig at dette kan hjælpe mig videre i mit liv.

Og hvordan er det lige med ferie under sygdom/virksomhedspraktik? Pga min sygdom skal vi ikke på ferie eller andet i år, men vi får et praktisk problem i forhold til pasning af børnene. Min mand kan tage 1 uges ferie - og så mangler vi dækning i de 2 andre uger hvor SFO har lukket. Må jeg holde ferie der? Vi skal simpelthen  have det her til at gå op....Det er så VIGTIGT!

Håber der sidder nogle kloge hoveder herinde.

På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Efter en længere periode med sygdom/depression, følger virkninger herfra og nu rekreation - er jeg så småt ved at være klar til fremtiden.

Jeg har efter eget valg, talt med en coach ,da jeg er nødsaget til at skifte erhverv. 

Sammen har vi lagt en plan, for langsom opstart og en jobkonsulent har simpelthen fundet drømmepraktikken.

Jeg skal snart starte op og er blevet bedt om at overveje hvor mange timer jeg påtænker her i starten.

Og jeg aner det virkelig ikke!! Hvad er naturligt? Hvad er andre startet op med? Jeg er forsat sygemeldt og tanken med virksomhedspraktikken er at se om jeg kan arbejde mig op i timer og hvad jeg kan magte efter alt den sygdom. Jeg har en del følger derfra, men iflg min psykolog, så kommer der sikkert langsomt en bedring over tid.

Jeg er så klar til det her- og mit "gamle" jeg tænker, jeg kan sagtens klare 25 timer med det samme, jeg vil jo nødigt virke som om jeg ikke vil det/ikke gider. 

Men når jeg tænker efter ved jeg også, at det IKKE er en god opstart. Men hvad er normalt? Hvor mange timer er I andre startet op med? Åhhh jeg glæder mig så meget og håber virkelig at dette kan hjælpe mig videre i mit liv.

Og hvordan er det lige med ferie under sygdom/virksomhedspraktik? Pga min sygdom skal vi ikke på ferie eller andet i år, men vi får et praktisk problem i forhold til pasning af børnene. Min mand kan tage 1 uges ferie - og så mangler vi dækning i de 2 andre uger hvor SFO har lukket. Må jeg holde ferie der? Vi skal simpelthen  have det her til at gå op....Det er så VIGTIGT!

På forhånd tak.

Tillykke med drømmepraktikken. Jeg håber den er alt det du mangler  

Jeg ved ikke noget om ferie og sygdom, desværre. 

men jeg vil anbefale dig ikke at lægge for hårdt ud. 

Prøv med måske 9 timer den første uge (fordelt på 3 dage). Vurder det om fredagen om det var godt eller skidt, og øg ugen efter eller sæt lidt ned hvis det er det der er behovet. Øg langsomt så du mærker efter hvad du kan holde til. Det er en stor omvæltning at starte igen. 

Anmeld Citér

27. maj 2018

sandramor

Altså vi plejer når vi etablere virksomhedspraktik (Jeg sidder som socialrådgiver på jobcenteret) at starte ud med 10 timer ugentlig fordelt over 4 dage så du har en ugentlig fridag til lige at restituere i... og så køre der et par uger og så øge langsomt... Du vil opleve en enorm træthed  i at skulle starte op igen

Anmeld Citér

27. maj 2018

Anonym

Jeg arbejder som virksomhedskonsulent til dagligt. Jeg plejer at anbefale 9 timer, fordelt på, mandag, onsdag og fredag de første 14 dage. Der er rigtig mange nye indtryk, mennesker, opgave og hele den del med at skulle afsted til noget kan være enorm energikrævende. Efter 14 dage, har jeg gode erfaringer med man så kan sætte en ekstra dag på, eller en time mere de 3 dage eller hvad man nu lyster yderligere 14 dage - og derefter plejer vi så at drøfte løbende hvad der giver mening, og er passende. 25 timer ugentlig ville jeg aldrig anbefale efter den type sygemelding. Held og lykke i din praktik 

Anmeld Citér

27. maj 2018

Ena

Anonym skriver:

På forhånd tak.

Jeg fik lov til at tilrettelægge timer og dage efter, hvad der passede ind i mit familieliv. Dengang var min mand fuldtidsmusiker, hvorfor han altid var væk fredag til søndag aften og jeg var alene med tre små børn. Så mandag holdt jeg fri til at samle energi til de tre dage i praktik, og fredag til at samle energi til weekenden. Jeg startede med 2,5 t. pr. dag, så jeg kunne nå hjem og hvile lidt inden børnene skulle hentes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.