Hvilket fodtøj til barn der ikke går endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
8 svar
1 synes godt om
22. maj 2018

Celine89

Min datter på 16 mdr. rejser sig op af alt og tager få skridt uden støtte - men går ikke stabilt endnu.

Nu efterlyser vuggestuen fodtøj til hende, men jeg er helt på bar bund. Hvad kan jeg købe til hende? Så vidt jeg husker må de bestemt ikke få rigtigt fodtøj før de selv kan gå.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Skindfutter med helt tynd og blød gummisål.. Jeg var rigtig glad for pompom til min datter de kan krølles helt sammen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. maj 2018

100%anonym

Min søn fik Bundgaard prewalkers da han begyndte at rejse sig op af ting og gik med støtte  

Anmeld Citér

22. maj 2018

heaven

Min søn på 16 mdr går heller ikke selvstændigt... nu hvor det er så godt vejr, går han bare i strømper, og jeg må købe nye når de er slidt i stykker... ellers han han haft et par tynde skind-futter på....

og nej, han får heller ikke sko før han kan gå�� satser på at det bliver inden han starter i skole, suk.... er sgu ved at være utålmodig

Anmeld Citér

22. maj 2018

Skouboe

Min yngste er hypermobil og vi har derfor været ved en del forskellige fagfolk omkring dette emne, og rent faktisk er det vigtigt at give dem ordentlige sko med god støtte og snører (fordi det fordeler belastningen hen over foden), allerede når de begynder at rejse sig.

Både vores børnelæge og fysioterapeut anbefalede fx sådan nogle her (jeg ved ikke hvordan disse er i bredden, vores datter brugte mest superfit, men det ser ud til at de er gået lidt væk fra snører, og de er vigtige!) : 

https://www.kids-world.dk/en-fant-begyndersko-brun-snoere-p-86911.htm  

Anmeld Citér

23. maj 2018

anonym12

Vi brugte skindfutter/strømpesokker/overtræksfutter indtil han gik stabilt. 

De har ikke brug for støtte, medmindre der er noget noget specielt i spil, såsom hypermobilitet.

Anmeld Citér

23. maj 2018

HvidSne

Bare lige for at få styr på det - hvis det er derhjemme, er det så ikke stadig bedst for barnet at være barfodet? 

Min datter er nemlig så småt begyndt at gå herhjemme, men er ikke i institution endnu. Hun har altid bare fødder.

Anmeld Citér

23. maj 2018

Soonmom

Vi bruger Bundgaard prewalker, det fungere ikke med strømper i Dp, da de har græs, så det skal være noget der kan holde fødderne tørre, og det er heller ikke sikkert at jorden er varm nok. Hjemme løber han for det meste barfodet (hvis fliserne er varme nok)

Anmeld Citér

23. maj 2018

Maria32

Hej

Det bedste er jo bare fødder. Men hvis du køber sko, så skal det bare være uden en fast sål. 

Hilsen en tidligere skobutiks-ansat

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.