Har brug for jeres erfaringer/gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
3 svar
4 synes godt om
22. maj 2018

Blop2

vores datter bliver 4 år til august. 

Hun smed bleen i dagtimerne for ca. 5 måneder siden og det går rigtig godt, hun løber selv på potten/toilettet når hun skal tisse. Hun er næsten blefri om natten, hun få dage med våde bleer.

nå vores udfordring er, at hun kun vil lave afføring i bleen. I børnehaven vil jeg tro hun holder sig, for hun har ingen bleer der. Hun stejler og bliver meget ked af det når vi siger hun skal prøve at gøre det på potten/toilettet eller også siger hun så skal jeg ikke lave puha.

hvad pokker stiller man op? Nogen med erfaring eller gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2018

Camillos

Blop2 skriver:

Hun smed bleen i dagtimerne for ca. 5 måneder siden og det går rigtig godt, hun løber selv på potten/toilettet når hun skal tisse. Hun er næsten blefri om natten, hun få dage med våde bleer.

nå vores udfordring er, at hun kun vil lave afføring i bleen. I børnehaven vil jeg tro hun holder sig, for hun har ingen bleer der. Hun stejler og bliver meget ked af det når vi siger hun skal prøve at gøre det på potten/toilettet eller også siger hun så skal jeg ikke lave puha.

Vores datter havde samme problem... Vi begyndte at læse en historie der hedder hr. Pølle lavet af en psykolog . Den gav hende en børneforståelse af hvad der sker i kroppen. Ud over det fik hun ble på, og vi aftalte så når hun skulle lave stort skulle hun sætte sig ud på toilettet med bleen på. Vi skrev dagligt ned på en seddel og hun fik store roser for at gøre det med ble på på toilettet. Dag efter dag løsnede jeg hendes ble i hver side en lille smule når hun skulle lave pølser, efter vi havde skrevet det og lovet hinanden det på en seddel. Til sidst sad hun med åben ble på wc og hr. Pølle røg ned i toilettet og hun vinkede til ham og sagde hej hej hr pølle.  så  det blev til en fantasi leg...  det virkede super godt. 

Anmeld Citér

22. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bestikkelse med slik eller andet lækkert, var vejen frem her.

Jeg ka se du ska lave pøller, så nu kommer du lige ud på wc'et.

Når du har lavet pøller på wc'et, så får du 2 vingummier. 

Imens vi venter, så læser vi lige en lille bog.

Jayyy du har laver pøller. Det var godt nok nogle fine pøller. Nu siger vi farvel og skyller ud. Hej Hej pøller god tur ned i klorken.

De første gange, ku hun godt sidde i 30 minutter.

Efter de første 5-6 gange, gik vi ned på 1 vingummi. Og efter 5-6 mere, havde hun glemt alt om vi gummierne. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. maj 2018

100%anonym

Blop2 skriver:

Det lyder fuldstændig som min niece i den alder. Hun ville også kun lave stort i bleen. Min bror og svigerinde fik at vide at man ikke skulle presse hende. Det skulle nok komme. Og det gjorde det. Fra den ene dag til den anden bad hun selv om at komme på toilettet når hun skulle lave stort. Hun blev bleen helt som 4,5 årig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.