Børn med adhd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.328 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej. Jeg er lidt i syn sind. Jeg går lidt med tankerne om Mik donusdatter kan have ADHD. Jeg har fået det påtalt nu flere gange af familie hvis vi har været ude og også ved de ting De hører omkring hende. 

Jeg tænker også selv der kan være noget. Jeg har fået min kæreste med på at få en snak med en fagperson omkring udredning. 

Er der nogen der har børn med ADHD som kan fortælle hvordan i fandt ud af jeres børn havde det. H pr gamle var de og hvad skulle i igennem før diagnosen var på plads. Hvad gjorde i tænkte det kunne være Det ? Og har medicin hjulpet i.hverdagen og hvordan har det hjulpet ? 

Tak på forhånd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2018

AmirMaa

det altid lidt svær

Anmeld Citér

21. maj 2018

Mullesmith

Jeg har en søn med Svær ADHD. Det blev opdaget da han startede i skole forinden det var han bare en uopdragent dreng og vi var nogen evnesvage forældre, set fra børnehavens side. Jeg skulle selv rykke for en indstilling til PPR som er den første instans man skal igennem i skolen for at kunne komme videre i psykiatrien hvor der som oftest går et års tid fra første indstilling til diagnose. Min søn har fået medicin og det har hjulpet så meget samtidig med at han er i et special tilbud. Det er så vigtigt at børn bliver diagnosticeret så de kan få tildelt den rette støtte da intet kommer af sig selv idag. Medicinen giver roen til at kunne lære bøde fagligt og de sociale spilleregler. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej. Jeg er lidt i syn sind. Jeg går lidt med tankerne om Mik donusdatter kan have ADHD. Jeg har fået det påtalt nu flere gange af familie hvis vi har været ude og også ved de ting De hører omkring hende. 

Jeg tænker også selv der kan være noget. Jeg har fået min kæreste med på at få en snak med en fagperson omkring udredning. 

Er der nogen der har børn med ADHD som kan fortælle hvordan i fandt ud af jeres børn havde det. H pr gamle var de og hvad skulle i igennem før diagnosen var på plads. Hvad gjorde i tænkte det kunne være Det ? Og har medicin hjulpet i.hverdagen og hvordan har det hjulpet ? 

Tak på forhånd. 

Pga hvad påtænker din familie at din bonus datter har det ?. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym trådstarter

AmirMaa skriver:

det altid lidt svær

Hvad skal jeg bruge det svar til ? 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Jeg har en søn med Svær ADHD. Det blev opdaget da han startede i skole forinden det var han bare en uopdragent dreng og vi var nogen evnesvage forældre, set fra børnehavens side. Jeg skulle selv rykke for en indstilling til PPR som er den første instans man skal igennem i skolen for at kunne komme videre i psykiatrien hvor der som oftest går et års tid fra første indstilling til diagnose. Min søn har fået medicin og det har hjulpet så meget samtidig med at han er i et special tilbud. Det er så vigtigt at børn bliver diagnosticeret så de kan få tildelt den rette støtte da intet kommer af sig selv idag. Medicinen giver roen til at kunne lære bøde fagligt og de sociale spilleregler. 

Tak for dit svar �� har læst at fra der bliver sendt endig henvisning må Det kun gå 30 dage til der er en afgørelse. Hun er i systemet i forvejen så jeg håber det kan gå lidt hurtigere med at få en henvisning igennem. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Pga hvad påtænker din familie at din bonus datter har det ?. 

Hun er i systemet i forvejen så det er en del.udfordringer i forvejen. Hun et meget inpulsstyret. Hun har svært ved at se egne og andres grænser. Kan ikke holde fokus på en opgave af gangen. Bliver meget hurtigt overgearet. Og har svært ved at geare ned igen. Kan ikke sidde en en opgave fra skolen anten kort tid af gangen uden at gå helt kold. Koncentrationsbesvær. Bliver hurtigt forstyrret af andre ting end det hun er i gang med. Kan ikke holde styr på små beskeder og glemmer aftaler.  Dette er bare lidt af de ting det er i hverdagen. Jeg kan selv se tegnene også og hvis jeg læser om det er det meget Det taler for det er noget ADHD. Og jeg vil hellere gå det udredt og kunne hjælpe på anden måde end bare kæmpe en kamp i hverdagen der ikke bliver bedet. Hun er snart 10 år 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Blop2

Vores søn var 5 år da han var færdig udredt og startede et par måneder efter på medicin.

vi blev henvist gennem PPR, der gik et par måneder før vi blev indkaldt.

han har siden helt lille været meget aktiv, udreagerende, koncentrationsbesværet, taber fokus, kunne/kan ikke finde ud af sociale spilleregler, er vildt impulsstyrret og har meget svært ved at være i større forsamlinger. 

Han var vel knap nok 2 år da vores dagplejemor begyndte at nævne episoder med ham og vi fik hjælp fra tværfagligt team. Som 3 år startede han i almindelig børnehave, det gik HELT galt så der blev efter få uger søgt om et specialtilbud og vi fik plads ca. 6 måneder senere. Han kom i en børnehave med støttegruppe og her fik han det godt. Vi kom til ergo fysioterpeaut og fik lavet test af PPR og den skreg adhd. 

Han er idag 6 år gammel og skal starte i skole efter sommerferien. Starter i en indskolingsklasse med meget få børn og massere af støtte.

Anmeld Citér

22. maj 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Tak for dit svar �� har læst at fra der bliver sendt endig henvisning må Det kun gå 30 dage til der er en afgørelse. Hun er i systemet i forvejen så jeg håber det kan gå lidt hurtigere med at få en henvisning igennem. 

Okay der gik nu mere end 30 dage her. Tror ikke det er en regel med 30 dage men ved det da ikke. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

21. juni 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg ved godt, trådene er lidt ældre, men jeg vil bare sige en ting. Da jeg var i børne og ungdomspsykiatrien (altså som personale) arbejdede man ud fra, at familien fra de blev henvist skulle have en behandlingsplan indenfor 30 dage. Ikke en endelig diagnose. Planen indeholder den diagnose man mistænker og planen for udredning. Selve udredningen synes jeg det er forkert at skynde på. Ikke mindst, fordi det ikke kun handler om, hvad man ude i psykiatrien kan nå, men også hvad man kan få i stand med netværket. Ofte skal der en skoleobservation og samtale med lærere til, så det afhænger hvornår de har tid på skolen. Derudover er der både indledende samtale med familien, anamnesesamtale, og afhængig af sagen forskellige psykologiske tests, netværksmøder og løbende interne konferencer om sagen. Forhåbentlig er man interesseret i en grundig og dækkende udredning, og derfor håber jeg virkelig, at man vil have ovenstående in mente, før man tænker at slå i bordet, hvis udredningen tager mere end en måned 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.