Røvfuld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Fået - ikke givet. 

Men har set det massere af gange, det er ikke sjovt at være vidne til, men man kan ikke gøre noget ved det. 

Hvis du taler om at du har set det i dagens Danmark, så jo. Du kan politianmelde det. Det er ULOVLIGT i Danmark at slå på børn. Både andres og egne. 

I øvrigt ville jeg ikke, som voksent menneske kunne se på den slags uden at gribe ind. Vil forældrene blive stiktosset over indblanding? Ja da! Men hvis det kunne spare det stakkels barn for bare én enkelt gang vold, ville det være dét værd og så ville jeg anmelde dem på stedet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2018

Stivdie

Jeg har fået en enkelt gang af min storebror, da jeg var 2-3 år og han var 6-8 år, fordi jeg sprang op og bed ham i brystkassen og hang i huden på ham med hele min vægt. Han havde behov for en fysisk reaktion, så min mor gav ham lov til at give mig et smæk. Jeg elsker både min mor og bror højt i dag 

Jeg har aldrig - og kommer aldrig til at slå mine børn. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har fået en del smæk som barn. Vi var 4 søskende der jævnligt var lidt for kreative. Har et tæt forhold med mine forældre stadig i dag. Og jeg har også givet. Jeg fangede min ældste i 3 mdr gamle babys vugge, hvor hun maste en pude over den lilles hoved. Hun gør tingene ekstra meget hvis hun ved hun ikke må, så der fik hun en endefuld.

Hvor gammel var den ældste? 

Jeg kunne aldrig finde på at slå mine børn og jeg mener det er så forkert at gøre! 

Derudover tænker jeg at barnet lære at vold er ok, hvilket det aldrig er. Jeg ville selv have grebet det meget anderledes an, selvom det selvfølgelig er voldsomt at h*n har prøvet at kvæle sin mindre søskende. 

Men tænker du selv at dit barn lærer hvad man må oh ikke må af vold? Eller hvorfor gjorde du det? Det er ikke dømmende ment men ren "nysgerrighed" på din holdning til det.

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym

Har aldrig og kommer aldrig til at slå mine børn. Er aldrig blevet slået af mine forældre, men engang i SFO fik jeg en regelret røvfuld af en “pædagog” (ældre dame fra lokalsamfundet som fik lov at komme og hjælpe til i SFO indimellem) hvor jeg foran alle de andre børn som sad og spiste budding med jordbærsovs, blev lagt over hendes knæ og slået bagi, hårdt og mere end en gang. Grunden: jeg brød og bryder mig ikke om budding og ville ikke spise den, lavede ikke ballade eller noget sad bare stille uden at spise. Jeg fortalte det aldrig til mine forældre, jeg var chokeret og skammede mig fordi det netop blev gjort foran alle de andre, som også bare sad og måbede. Jeg husker det som det var i går, en ret voldsom oplevelse faktisk. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Rosa-Sophia

Jeg kan huske, at jeg fik en endefuld som barn, fordi jeg bed min bror så der gik hul. Jeg kan også huske, at han fik en endefuld for at tisse på gulvet i provokation, da han var 5 år. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvor gammel var den ældste? 

Jeg kunne aldrig finde på at slå mine børn og jeg mener det er så forkert at gøre! 

Derudover tænker jeg at barnet lære at vold er ok, hvilket det aldrig er. Jeg ville selv have grebet det meget anderledes an, selvom det selvfølgelig er voldsomt at h*n har prøvet at kvæle sin mindre søskende. 

Men tænker du selv at dit barn lærer hvad man må oh ikke må af vold? Eller hvorfor gjorde du det? Det er ikke dømmende ment men ren "nysgerrighed" på din holdning til det.

Hun var 2.5. Hun ville vågne tidligt hver morgen og lave alle de ting hun vidste hun ikke måtte... Jeg vidste at hun ville gøre det igen, så jeg var nødt til at skræmme hende tilstrækkeligt til at hun ikke ville gøre det igen. Det er bestemt ikke noget jeg mener man skal, men her var det nødvendigt, for hendes lillebrors sikkerhed. Kan du forestille dig at du finder ud af at du myrdede din egen lillebror som baby? Vil meget hellere leve med at hun fik en endefuld, end det. 

Der gik flere uger inden jeg sov ordenligt igen, for jeg ved hvor lidt respekt hun har for et nej, men det virkede.

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Hvis du taler om at du har set det i dagens Danmark, så jo. Du kan politianmelde det. Det er ULOVLIGT i Danmark at slå på børn. Både andres og egne. 

I øvrigt ville jeg ikke, som voksent menneske kunne se på den slags uden at gribe ind. Vil forældrene blive stiktosset over indblanding? Ja da! Men hvis det kunne spare det stakkels barn for bare én enkelt gang vold, ville det være dét værd og så ville jeg anmelde dem på stedet. 

Så er det godt det ikke er i DANMARK 

Du får absolut intet ud af at blande dig, det er ikke ulovligt at slå sine børn her. 

Jeg manglede den sidste del af min besked og kan absolut ikke se hvorfor du skriver sådan til mig. 

SPØRG i stedet for at ANTAGE 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Så er det godt det ikke er i DANMARK 

Du får absolut intet ud af at blande dig, det er ikke ulovligt at slå sine børn her. 

Jeg manglede den sidste del af min besked og kan absolut ikke se hvorfor du skriver sådan til mig. 

SPØRG i stedet for at ANTAGE 

Hvad er det jeg antager?  Jeg skriver blot at det er ulovligt i dk og derfor ER der noget at stille op hvis man er vidne til det. Og så indskyder jeg hvad jeg selv ville stille op i situationen.

At du ikke bor i dk skænker jeg ikke en eneste tanke når du ikke nævner det, her på et dansk-skrivende dansk forum.. du behøver ikke føle dig angrebet overhovedet.. for det er ikke ment sådan. Det var udelukkende ment som oplysning fordi jeg troede du talte om dk.. havde du skrevet "der er desværre bare intet at stille op her hos os" eller lign, havde jeg kunne regne ud at vi nok var ude af dk  

danskere er frygtelig konfliktsky, så det ville ikke undre mig hvis en herboende udtalte at de ikke ville gribe ind "for hvad kan man gøre?".. hvilket er en uhyggelig holdning i et land hvor der rent faktisk er love og regler.  

Anmeld Citér

22. maj 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Hvad er det jeg antager?  Jeg skriver blot at det er ulovligt i dk og derfor ER der noget at stille op hvis man er vidne til det. Og så indskyder jeg hvad jeg selv ville stille op i situationen.

At du ikke bor i dk skænker jeg ikke en eneste tanke når du ikke nævner det, her på et dansk-skrivende dansk forum.. du behøver ikke føle dig angrebet overhovedet.. for det er ikke ment sådan. Det var udelukkende ment som oplysning fordi jeg troede du talte om dk.. havde du skrevet "der er desværre bare intet at stille op her hos os" eller lign, havde jeg kunne regne ud at vi nok var ude af dk  

danskere er frygtelig konfliktsky, så det ville ikke undre mig hvis en herboende udtalte at de ikke ville gribe ind "for hvad kan man gøre?".. hvilket er en uhyggelig holdning i et land hvor der rent faktisk er love og regler.  

Anmeld Citér

22. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Stop nu. Jeg ville da også gå ud fra, det var Danmark, du skrev om, og hun skriver pænt og ordentligt til dig, endda indledningvis “Hvis det er i dagens Danmark”. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.