Lavt stofskifte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. maj 2018

Mullesmith

Nogen der har det? Og hvad var symptomerne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2018

Loa

Mig  

Enoooooooorm stor træthed. Jeg faldt i søvn i bussen og i skolen under min uddannelse.. 

Og så havde jeg en del problemer med forstoppelse samtidig. Havde dog aldrig kædet de to ting sammen, for regnede med det bare var noget vitamin mangel...

Anmeld Citér

19. maj 2018

Mullesmith

Loa skriver:

Mig  

Enoooooooorm stor træthed. Jeg faldt i søvn i bussen og i skolen under min uddannelse.. 

Og så havde jeg en del problemer med forstoppelse samtidig. Havde dog aldrig kædet de to ting sammen, for regnede med det bare var noget vitamin mangel...

Okay, jeg er også bare så træt, kan sove hele tiden. Igår på vej på arbejde til aftenvagt var jeg så træt jeg næsten ikke kunne køre bil. Jeg har tit hævet ankel led og mine negle flækker, jeg har kraftig menstruation og jeg er derudover overvægtig og kan bare ikke tabe de skide kilo, men har iøvrigt ingen appetit. Desuden har mange af familiemedlemmerne stofskifteproblem på min fars side 15 stk faktisk, så jeg er nu blevet bekymret over om det er det jeg døjer med. Jeg lide også af hård mave men ikke direkte forstoppelse. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Loa

Mullesmith skriver:

Okay, jeg er også bare så træt, kan sove hele tiden. Igår på vej på arbejde til aftenvagt var jeg så træt jeg næsten ikke kunne køre bil. Jeg har tit hævet ankel led og mine negle flækker, jeg har kraftig menstruation og jeg er derudover overvægtig og kan bare ikke tabe de skide kilo, men har iøvrigt ingen appetit. Desuden har mange af familiemedlemmerne stofskifteproblem på min fars side 15 stk faktisk, så jeg er nu blevet bekymret over om det er det jeg døjer med. Jeg lide også af hård mave men ikke direkte forstoppelse. 

Det er da bare til lægen og få taget en blodprøve så. Det kunne da meget vel være det..

Jeg havde så, heldigvis, ikke så mange symptomer, der er jo tonsvis af symptomer og følgebivirkninger...

Anmeld Citér

19. maj 2018

Fitmommyherning

Jeg har.

enorm træthed

kuldskær

ku fryse i 30grader

tunnelsyn

glemmer hurtigt

hæver op/meget vand i kroppen

Kan ikke tåle alkohol

hovedpine

kragtig mens

mælk i brysterne selvom blodprøverne siger modsat

taber hår

blev hæs ved træthed/ved det mindste

Anmeld Citér

19. maj 2018

Molka

Lavt stofskifte er tit arveligt - i hvert fald den autoimmune slags, så det lyder da virkelig relevant lige at få det tjekket.

Til lægen, blodprøve, svar dagen efter. Lavt stofskifte er i langt de fleste tilfælde ret let at behandle med fuldstændig uskadelig medicin, så der er virkelig ingen grund til at gå rundt med det uden at få det undersøgt. Og heller ikke til at være bekymret

Anmeld Citér

20. maj 2018

Fitmommyherning

Molka skriver:

Lavt stofskifte er tit arveligt - i hvert fald den autoimmune slags, så det lyder da virkelig relevant lige at få det tjekket.

Til lægen, blodprøve, svar dagen efter. Lavt stofskifte er i langt de fleste tilfælde ret let at behandle med fuldstændig uskadelig medicin, så der er virkelig ingen grund til at gå rundt med det uden at få det undersøgt. Og heller ikke til at være bekymret

Det er godt nok ikke mange som bliver velreguleret på den medicin, som må kæmpe en kamp. Men man får det bedre ja

Anmeld Citér

20. maj 2018

sandramor

Jeg har lavt stofskifte og hashimotos. Det lyder som om du har mange af symptomerne.... bed lægen om en blodprøve for stofskifte.... men være forberedt på det kan blive lidt af en kamp  praktiserende læger ved ikke så meget om stofskiftet....

Anmeld Citér

20. maj 2018

Mullesmith

Fitmommyherning skriver:

Jeg har.

enorm træthed

kuldskær

ku fryse i 30grader

tunnelsyn

glemmer hurtigt

hæver op/meget vand i kroppen

Kan ikke tåle alkohol

hovedpine

kragtig mens

mælk i brysterne selvom blodprøverne siger modsat

taber hår

blev hæs ved træthed/ved det mindste

Ej hvor er det underligt du siger det med alkohol, jeg har i flere år ikke kunne tåle at drikke, får ondt i maven og skal altid kaste op ved bare få genstande. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Mullesmith

Molka skriver:

Jeg har fået en tid nu til at få det tjekket. Jeg håber det kan give en forklaring på alle mine symptomer, for jeg er uforstående overfor hvorfor jeg har dem. Især det med vægten har i flere år været en gåde for mig, da jeg bare altid har troet at jeg spiste for meget, hvilket jeg ved hjælp af madlog kan se tydeligt at jeg ikke gør, men stadig tager på eller forbliver på samme vægt. Jeg tænker også over det med trætheden, som er enormt generende hver dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.