Mens smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.654 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Hejsa

Håber nogle af jer kan hjælpe. Jeg har jo altid fået af vide at plukveer ikke gør ondt, men kan være ubehagelige.

Så tænker jeg godt nok, at hvem bestemmer grænsen mellem ubehageligt og ondt?

Jeg går ind i 35. uge i morgen og jeg er begyndt at få menstruationslignende smerter on and off. Efter 15. min mærker jeg ikke noget resten af dagen.

Det skal lige siges at jeg har haft smerter under menstruationen som altid var ledsaget at smerter der strålede ned i benene, opkast og diare og et par gange har jeg fået synsforstyrrelser og været ved at besvime.

Så disse menstruationssmerter er nok mere normale for de er helt sikkert til at holde ud, men jeg vil nu stadig betegne dem som smerter og ikke bare som lidt ubehag.

Min veninde som har født to børn fortalte at hendes plukveer også havde gjort ondt, men er der nogen af jer der kender til det eller lyder det helt fremmedt?

Jeg er testet negativ for blærebetændelse så det er ikke det.

Håber på nogle kloge hoveder derude.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Nybagt mor

Tror det er meget individuelt, på nogen vil det gøre ondt - på andre ikke.

Jeg har selv nærmest ikke mærket plukveer endnu(og har 1,5 uge tilbage til termnin...), det der kan komme tættest på ved mig, er når maven spændes ud, så maveskindet bliver stramt. Gør dog ikke ondt.

Havde omvendt en svigerinde, som slet ikke kan forstå at jeg ikke er sikker på hvordan plukveer mærkes, da hun mærkede sine tydeligt!

Så der er stor forskel så vidt jeg kan forstå ihvertfald

Anmeld

14. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Tak for svar.

Jeg skal nok ikke bekymre mig så meget over at jeg synes det gør ondt. Jeg har trods altid syntes sammentrækninger i livmoderen var noget af det værste der fandtes. Hehe..

Jeg overvejer lidt om jeg dør i barselsseng.

Anmeld

14. oktober 2009

Nybagt mor

Hi - jamen så vent du bare til kommer nærmere fødslen, så skal jeg da lige love for at alle bekymringerne dukker op ang. smerter. (Ihvertfald hos mig..)

Har ellers været lidt happy go lucky - men den følelse er da pist væk nu det er så tæt på.

Måske det kommer til at føles 10 gange så slemt på mig, fordi jeg ikke er vant til smerter dernedefra - mens du jo på det tidspunkt vil være halv garvet

Anmeld

14. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har faktisk også hele tiden været total cool og det skulle da nok gå. Efter i dag er jeg begyndt at overveje hvor cool jeg egentlig er når det kommer til stykket. Hehe.. Men overleve gør man jo nok, og det er vel det vigtigste. Siger jeg nu. 6 uger inden jeg skriger efter at blive aflivet. Grin..

Hm.. Gad vide om du har ret i at man kan forberede sig lidt ved at få en daglig dosis god smerte.

Anmeld

14. oktober 2009

Mira0911

RGN skriver:

Hejsa

Håber nogle af jer kan hjælpe. Jeg har jo altid fået af vide at plukveer ikke gør ondt, men kan være ubehagelige.

Så tænker jeg godt nok, at hvem bestemmer grænsen mellem ubehageligt og ondt?

Jeg går ind i 35. uge i morgen og jeg er begyndt at få menstruationslignende smerter on and off. Efter 15. min mærker jeg ikke noget resten af dagen.

Det skal lige siges at jeg har haft smerter under menstruationen som altid var ledsaget at smerter der strålede ned i benene, opkast og diare og et par gange har jeg fået synsforstyrrelser og været ved at besvime.

Så disse menstruationssmerter er nok mere normale for de er helt sikkert til at holde ud, men jeg vil nu stadig betegne dem som smerter og ikke bare som lidt ubehag.

Min veninde som har født to børn fortalte at hendes plukveer også havde gjort ondt, men er der nogen af jer der kender til det eller lyder det helt fremmedt?

Jeg er testet negativ for blærebetændelse så det er ikke det.

Håber på nogle kloge hoveder derude.

Jeg vil mene det er kun DIG, som kan vurdere om det gør ondt eller er ubehageligt..

Der er så tilgengæld læger, sygeplejerske osv, som kan finde på at sige til en, "Så ondt gør det da heller ikke, og du er ikke ved at dø"

Anmeld

14. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Ja, det skal man aldrig sige til en der er i smerter. Så er man sikker på at blive upopulær i hvert fald. Jeg blev bare så meget i tvivl fordi min jordemoder sagde det ikke gjorde ondt, og så begynder man at spekulere på om man er ekstrem pivet eller om der er noget galt med en.

Anmeld

14. oktober 2009

Nybagt mor

Nej - jeg tror bestemt ikke du er pivet, kender til flere der bestemt ikke har syntes at plukveer var sjove.

Jeg fik også at vide at man normalt tog en 12-15 kg på - er selv oppe på + 20 kg nu, uden at jeg har grov spist mig igennem graviditeten. Så alt er vist relativt...

Og ja - hvis min smerte teori holder, så vil jeg meget gerne snart have nogle rigtig onde plukveer...

Anmeld

14. oktober 2009

Mira0911

RGN skriver:

Ja, det skal man aldrig sige til en der er i smerter. Så er man sikker på at blive upopulær i hvert fald. Jeg blev bare så meget i tvivl fordi min jordemoder sagde det ikke gjorde ondt, og så begynder man at spekulere på om man er ekstrem pivet eller om der er noget galt med en.

Man må godt være pivet når man er gravid...

Anmeld

14. oktober 2009

Nybagt mor

Dutte84 skriver:

Man må godt være pivet når man er gravid...

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.