Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2018

Anonym trådstarter

Vores dreng på 15 måneder sover ekstremt godt om natten og skal kun hve sutten en enkelt gang imellem. Meeen han er begyndt at stå op kl. 5! Han bliver puttet og sover omkring 1930-2000 så han sover kun mellem 9-10 timer. Vi er også stoppet med formiddagslur og til middag sover han kun 1,5-2,5 time. Dvs. Han nogle dage kun sover 10,5 timer i døgnet... Aner ikke hvad der sker han plejer at sove fra 19 til mellem 6 og 7 men den sidste månede er det bare blevet sværer at putte og han står tidligere op. . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2018

NRO

Præcis det samme skete hos os. Vores søn har altid sovet mange timer i døgnet til han blev 15 måneder. Han bliver 2,5 til juli, og det er det samme. Han bliver puttet således at han gerne sover kl. 19.30, og vågner igen mellem 6 og 7. Men indtil han var lidt over halvandet stod han helst op mellem 5 og 6 og de første 10 måneder af hans liv var det tit mellem 4-5. Han var dog maks vågen halvanden time af gangen det første halve år. (Vi troede at han havde et godt sovehjerte, trods de mange opvågninger, men nej ) Min mand og jeg gik i seng kl. 19 stort set hver dag det første halve år, da han oven i det, typisk vækkede mig hver halve time. Tit oftere end det. Han sover mellem 1,5 og 2,5 time til middag. Nogle dage springer han luren over. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Bliver der lyst på værelset der, eller har I mørklægning?

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym trådstarter

NRO skriver:

Præcis det samme skete hos os. Vores søn har altid sovet mange timer i døgnet til han blev 15 måneder. Han bliver 2,5 til juli, og det er det samme. Han bliver puttet således at han gerne sover kl. 19.30, og vågner igen mellem 6 og 7. Men indtil han var lidt over halvandet stod han helst op mellem 5 og 6 og de første 10 måneder af hans liv var det tit mellem 4-5. Han var dog maks vågen halvanden time af gangen det første halve år. (Vi troede at han havde et godt sovehjerte, trods de mange opvågninger, men nej ) Min mand og jeg gik i seng kl. 19 stort set hver dag det første halve år, da han oven i det, typisk vækkede mig hver halve time. Tit oftere end det. Han sover mellem 1,5 og 2,5 time til middag. Nogle dage springer han luren over. 

Puha der er lang tid til at han bliver 1,5. Håber det snart går over

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Bliver der lyst på værelset der, eller har I mørklægning?

Ja det har vi men det kommer lys ind i siderne

Anmeld Citér

16. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vores dreng på 15 måneder sover ekstremt godt om natten og skal kun hve sutten en enkelt gang imellem. Meeen han er begyndt at stå op kl. 5! Han bliver puttet og sover omkring 1930-2000 så han sover kun mellem 9-10 timer. Vi er også stoppet med formiddagslur og til middag sover han kun 1,5-2,5 time. Dvs. Han nogle dage kun sover 10,5 timer i døgnet... Aner ikke hvad der sker han plejer at sove fra 19 til mellem 6 og 7 men den sidste månede er det bare blevet sværer at putte og han står tidligere op. . 

Sådan har det været med mine drenge også. Det fortsatte til de startede i børnehaven. 

Nu har vi en på snart 6 måneder. Han sover fra 19/20 til et sted mellem 6-7. Men er den sidste uge begyndt at vågne kl 5 - jeg kan godt få ham til at sove videre til kl 6. Men tænker ikke det vare ved. Der går sikkert ikke længe så er hans nye 'stå op tid' kl. 5

jeg kender flere der har børn som vågner klokken 5. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja det har vi men det kommer lys ind i siderne

Kan du lukke det til med malertape? 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Kan du lukke det til med malertape? 

Det ved jeg ikke lige hvordan jeg skulle gøre. Vi har rullegardin og det går ikke helt ud til væggen, så der er cirka 1 cm i hver side

Anmeld Citér

16. maj 2018

Babilooo

Tja ... kan nok ikke give et positivt svar

min yngste har sovet igennem fra 3 mmd. Dvs fra han bliver lagt til ca 5.

han vågner stadigvæk omkring kl 5 og bliver 9 snart . Han kommer i seng omkring 20.00

nogle børn er bare A mennesker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.