Stress og reaktioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.622 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2018

Anonym trådstarter

Jer, der har været sygemeldt med stress på et tidligere tidspunkt. 

Hvordan oplever i at reagere når i presset i længere tid og har kollegaer som er gået ned med stress. Som i gjore da i blev stresset eller helt anderledes? Jeg har nogle reaktioner som jeg slet ikke kan kende mig selv i fra min normale adfærd og heller ikke fra min tidligere stress adfærd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2018

Anonym

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du spørger om. 

Jeg var sygemeldt med stress i foråret 16 og er desværre blevet ramt igen nu 2018. Synes jeg fik de samme symptomer som gør og flere til. Jeg prøvede at ignorere det og arbejde videre men det blev ved og blev værre og måtte til sidst sygemelde mig igen. 

Spørg hvis du vil vide mere. 

Kh. M

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du spørger om. 

Jeg var sygemeldt med stress i foråret 16 og er desværre blevet ramt igen nu 2018. Synes jeg fik de samme symptomer som gør og flere til. Jeg prøvede at ignorere det og arbejde videre men det blev ved og blev værre og måtte til sidst sygemelde mig igen. 

Spørg hvis du vil vide mere. 

Kh. M

Min sygemelding er af ældre dato (2013) og havde en lille hilsen i start 16, som et coaching forløb redet af. Var ikke sygemeldt, hverken helt eller delvist.

Der var jeg meget ked af og syntes jeg ikke kunne finde ud af noget, nået intet. Første gang havde jeg også tildens med høj puls, hjertebanken og smerter ved hjertet inden jeg fik stoppet op. Anden gang fik jeg kun hjertebanken og svage psykisk symptomer.

Denne gang ingen fysisk symptomer og psykiske symptomer er helt anderledes. Jeg er sur og brokker mig ofte. Min lunte er kort, men det er næsten kun på arbejde. 

Det er det mon slet ikke stress men noget andet, når ændringerne er så markante. Men hvad skulle det være hvis det ikke er stress ��

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min sygemelding er af ældre dato (2013) og havde en lille hilsen i start 16, som et coaching forløb redet af. Var ikke sygemeldt, hverken helt eller delvist.

Der var jeg meget ked af og syntes jeg ikke kunne finde ud af noget, nået intet. Første gang havde jeg også tildens med høj puls, hjertebanken og smerter ved hjertet inden jeg fik stoppet op. Anden gang fik jeg kun hjertebanken og svage psykisk symptomer.

Denne gang ingen fysisk symptomer og psykiske symptomer er helt anderledes. Jeg er sur og brokker mig ofte. Min lunte er kort, men det er næsten kun på arbejde. 

Det er det mon slet ikke stress men noget andet, når ændringerne er så markante. Men hvad skulle det være hvis det ikke er stress ��

Afsted til lægen med dig. Hvis du kan tage det inden det bliver alt for slemt så er det helt klart det du skal. Det er så hårdt med stress. Bedste ønsker herfra. 

Kh. M

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg tænker jeg prøver at ringe og tale med min læge. 

Hvorfor er det så pokkers svært at ringe når det er sindet istedet for noget fysisk 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym

Kunne det ikke også være noget der slet ikke er en psykisk sygdom?

Tænker de færreste går gennem livet uden op og nedture. 

Jeg mener bare, at alt vel ikke nødvendigvis kan løses ved lægen? 

Dit arbejde kan trætte dig/gøre dig utilfreds? Noget på hjemmefronten? Noget ved dig selv?

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kunne det ikke også være noget der slet ikke er en psykisk sygdom?

Tænker de færreste går gennem livet uden op og nedture. 

Jeg mener bare, at alt vel ikke nødvendigvis kan løses ved lægen? 

Dit arbejde kan trætte dig/gøre dig utilfreds? Noget på hjemmefronten? Noget ved dig selv?

Selvfølgelig behøves det ikke at være psykisk sygdom men en almindelig op og nedtur i livet plejer ikke at ende ud i officielt møde hos chefen med referat i personale mappen.

Og som sagt så reagere jeg normalt indad i kriser med skyldfølelse, selvbebrejdelser o.s.v  men nu er det bare surhed, brok og irritabilitet. Det undre mig at mit reaktions mønster har ændret sig i nærmest modsatte retning. 

Men ja jeg er ikke synderligt glad for mit job og har en del kollegaer som er rejst eller fået nye stillinger på stedet. Så der nok også et problematisk arbejdsmiljø. 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Selvfølgelig behøves det ikke at være psykisk sygdom men en almindelig op og nedtur i livet plejer ikke at ende ud i officielt møde hos chefen med referat i personale mappen.

Og som sagt så reagere jeg normalt indad i kriser med skyldfølelse, selvbebrejdelser o.s.v  men nu er det bare surhed, brok og irritabilitet. Det undre mig at mit reaktions mønster har ændret sig i nærmest modsatte retning. 

Men ja jeg er ikke synderligt glad for mit job og har en del kollegaer som er rejst eller fået nye stillinger på stedet. Så der nok også et problematisk arbejdsmiljø. 

Kunne godt lyde som om det er luftforandring på jobfronten du trænger til...

Anmeld Citér

15. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker jeg prøver at ringe og tale med min læge. 

Hvorfor er det så pokkers svært at ringe når det er sindet istedet for noget fysisk 

Tror det er fordi det er lidt ihåndgribelig. Jeg har i hvertfald haft svært ved at sætte ord på hvorfor jeg var angst, hvad det var der trickede mig fordi det ofte var noget ubetydelig for dem som ikke har angst. 

Bedste ønsker herfra. 

Kh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.