Rød numse med sår. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.509 visninger
13 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2018

Anonym trådstarter

Min datter på 14 dage har fået en vild rød numse. Det er som om der er sår på. 

Hvad skal jeg bruge? 

Kan det være bleerne?

Har brugt forskellige mærker bleer. Dem man får i baby pakkerne fra bla Rema Lidl osv.

Kan jeg sætte billede ind her???

Hun laver afføring virkelig ofte i løbet af dagen. Det er helt flydende. Og skifter selvfølgelig når afføring er lavet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Riv et eller flere forvaskede, gamle bomuldslagner i stykker. Kog dem i en gryde, vrid dem derefter hårdt op og læg dem til afkøling ved stuetemperatur. Vask hænderne, og læg en våd klud på barnets rene, tørre numse, inden du giver det ble på igen. Skift klud ved hvert bleskift, indtil det hudløse parti er helet op.

Så er det vigtigt at forebygge, jeg smurte mine med vaseline ved hvert bleskift, og så vaskede jeg kun numsen når de havde lavet stort.

Anmeld Citér

11. maj 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Inityol creme har altid været vidundermidlet her

Anmeld Citér

11. maj 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

som overstående...

Hvad vasker du med??? for guds skyld ikke vådservietter. Du kan bruge vat nu her indtil numsen er helet fint op igen

Anmeld Citér

11. maj 2018

Anonym trådstarter

jjuhl skriver:

som overstående...

Hvad vasker du med??? for guds skyld ikke vådservietter. Du kan bruge vat nu her indtil numsen er helet fint op igen

Bruger skumvaske klude med alm vand.

Har brugt vådservietter enkelte gange når vi har været ude. Og så de forskellige bleer. Hun laver helt vandet afføring og det er næsten hele tiden. 

Er der nogle bleer der kan chikanere mere end andre? Hun har ligget med bar numse i blødt håndklæde hele aftenen. Og hver gang hun har haft afføring så vask og nyt håndklæde. 

Jeg vil prøve næste gang med vat.  Men svært når hun har den helt vandede afføring. 

Tak for svar !

Anmeld Citér

11. maj 2018

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Inityol creme har altid været vidundermidlet her

Okay. Det vil jeg købe imorgen. Tak for svar!!

Anmeld Citér

11. maj 2018

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Riv et eller flere forvaskede, gamle bomuldslagner i stykker. Kog dem i en gryde, vrid dem derefter hårdt op og læg dem til afkøling ved stuetemperatur. Vask hænderne, og læg en våd klud på barnets rene, tørre numse, inden du giver det ble på igen. Skift klud ved hvert bleskift, indtil det hudløse parti er helet op.

Så er det vigtigt at forebygge, jeg smurte mine med vaseline ved hvert bleskift, og så vaskede jeg kun numsen når de havde lavet stort.

Tak for svar! Jeg vil give det et forsøg og håbe det hjælper !!

Anmeld Citér

11. maj 2018

Bb2015

Min datter havde også meget vandet afføring hele tiden i starten og fik numse som du beskriver. Gør som en anden siger - klip et gammelt stykke stof i små stykker, kog det og brug dem når de er afkølede på det gældende område. Det er underligt men et vidundermiddel - vi gjorde det samme med vores søn da han havde rød numse. Derudover bruger vi Madsens babysalve til numsen når den er lidt rød og vat til at vaske af med. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

11. maj 2018

FruSteffensen

Det er afføringen og ikke bleerne der ætser huden, og skumkludene gør intet godt for hendes hud, så godt du skifter til vat nu. Vi havde samme problem de første 2 måneder af vores søns liv - han havde afføring 8 til 10 gange i døgnet, og vores sundhedsplejerske sagde at den første afføring ætser meget mere end den rigtige "lort" der kommer senere.

Der er ikke andet at gøre end at skifte ble så meget som muligt, vaske med vand og bruge vat til det, lufte numsen i fri luft hver dag og så bruge de beskrevne kogtvandsklude når der går hul på huden.

Zinksalve er godt til at forebygge røde nu ser som følge af våde tisbleer. Det har ingen særlig evne ifht heling af sår. Inotylsalve forsøgte vi med, men det virkede ærlig talt som om det sved når det kom på, så det droppede vi igen. Kogtvandsklude var en god hjælp.

Anmeld Citér

11. maj 2018

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

Det er afføringen og ikke bleerne der ætser huden, og skumkludene gør intet godt for hendes hud, så godt du skifter til vat nu. Vi havde samme problem de første 2 måneder af vores søns liv - han havde afføring 8 til 10 gange i døgnet, og vores sundhedsplejerske sagde at den første afføring ætser meget mere end den rigtige "lort" der kommer senere.

Der er ikke andet at gøre end at skifte ble så meget som muligt, vaske med vand og bruge vat til det, lufte numsen i fri luft hver dag og så bruge de beskrevne kogtvandsklude når der går hul på huden.

Zinksalve er godt til at forebygge røde nu ser som følge af våde tisbleer. Det har ingen særlig evne ifht heling af sår. Inotylsalve forsøgte vi med, men det virkede ærlig talt som om det sved når det kom på, så det droppede vi igen. Kogtvandsklude var en god hjælp.

Okay. Tak for svar! Og tak for råd! Vil gøre. Er det var rondeller der bliver beskrevet i beskeden og i de andre beskeder ??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.