Soleksem - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.898 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2018

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Jeg har fået soleksem på min ene arm og det klør helt sindssygt!

På apoteket anbefalede de en creme (mildison lipid 1%), men den hjælper overhovedet ikke.

Er der nogen, der ligger inde med et godt råd til hvad det kan hjælpe på kløen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Xylocain gel/salve er lokalbedøvende. Det er rigtig godt!!  Fåes også på apoteket

Anmeld Citér

11. maj 2018

hvj

Har ingen råd til kløen da jeg købte noget i Bulgarien og den anden gang i Thailand og har ingen ide om hvad det var  men for at undgå det, kan jeg anbefale solcreme med faktor 50 der er olie baseret og begynde at hærde huden allerede om foråret så er der ikke de store problemer, jeg har i hvert fald ikke mærket noget til eksemen endnu, men har dog også kun været i Danmark hvor jeg aldrig har haft problemet 

Anmeld Citér

11. maj 2018

biniek

Jeg har brugt kolde klude på området der klør og ellers har jeg købt dyr og gos nivea solkrem.

har ikke haft det siden ��

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Jeg har haft god erfaring med at smøre honning på. Ja, det fedter lidt og man skal nok ikke gå rundt udenfor med det, men når man alligevel bare er der hjemme, så et godt lag på og lad det sidde og have tid til at arbejde med huden.

honning er antiinflamatorisk og bliver mange steder i verden brugt mod brandskader.

Anmeld Citér

12. maj 2018

Ann_27/11

Jeg drøjer også med soleksem i år Og her hjælper enten hydrokortision, alnok eller inotyol imod kløen 

Anmeld Citér

13. maj 2018

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Tak for jeres svar

Det som virkede bedst var alnok. Det var virkelig befriende at kløen blev dæmpet!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.