Hvad betaler i for 3 børn i daginstitution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.219 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2018

Anonym trådstarter

Som overskriften antyder er jeg nysgerrig for at høre hvad i betaler for 3 børn i dagstitution? Vi overvejer er 3’er men er ikke helt sikre på om hi skal eller ej, det er jo lige pludselig meget med 2 børn i vuggestue og 1 i bh, hvad gør i andre for at prioritere dette kan lade sig gøre?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2018

Anonym

Hvis man ikke kan få tilskud,men skal betale det hele selv,betaler man fuld pris for den dyreste,og halv pris for de efterfølgende pladser.

Anmeld Citér

10. maj 2018

Anonym

Som overskriften antyder er jeg nysgerrig for at høre hvad i betaler for 3 børn i dagstitution? Vi overvejer er 3’er men er ikke helt sikre på om hi skal eller ej, det er jo lige pludselig meget med 2 børn i vuggestue og 1 i bh, hvad gør i andre for at prioritere dette kan lade sig gøre?  

Privatskole i Jylland, 4 børn - men det gør ingen forskel, da 3. og 4. barn er gratis.

Fuld pris for dyreste plads, halv pris for nr 2, så prisen for alle 4 børn er 4600 kr månedligt.

Den falder dog til august, da den yngste går fra vuggestueplads til børnehaveplads. Vuggestue, børnehave og skole er samme sted og afregnes samlet.

Derudover er de max 15 børn i klasserne med 2 lærere - synes ikke, at det kan blive meget bedre.

Anmeld Citér

10. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

vi betaler ca. 6100 for en vuggestue, en børnehave og en sfo plads. 

Anmeld Citér

10. maj 2018

FruStolpe

I vores vuggestue/børnehave ville priserne være.

3600 vuggestue

2160 vuggestue inkl tilskud

1800 børnehave inkl tilskud 

Så 7560 for to vuggestuebørn og 1 i børnehaven. 

Men vi får også kun halv pris af 80% af prisen fordi institutionen er privat. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Vi betaler for 4 børn med tilskud 

2200kr 

det er et barn i klub en i SFO en i bh og en i vgst efter sommerferien kommer bh barnet i skole så så er det to sfo pladser jeg skal betale for så bliver det billigere 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Og hvis I kun er på overvejestadie endnu, så når de store jo, at blive 2 år ældre inden, en evt lillebror/søster skal passes ... jo ældre de bliver jo billigere bliver institutionerne/sfo/klub. 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Og hvis I kun er på overvejestadie endnu, så når de store jo, at blive 2 år ældre inden, en evt lillebror/søster skal passes ... jo ældre de bliver jo billigere bliver institutionerne/sfo/klub. 

Ved du da hvor gamle hendes nuværende er og hvor hurtigt hun bliver gravid? 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ved du da hvor gamle hendes nuværende er og hvor hurtigt hun bliver gravid? 

Neeeej det gør jeg ikke .... men jeg ved da, at en baby er 9 mdr undervejs - og dernæst er man på barsel nok et halvt år ca... og derved kan det næste barn i rækken i hver fald ikke have lang rid tilbage i den dyreste institutiobsplads, som er vuggestuen :-) men mindre hun selvfølgelig er blevet gravid et par dage efter fødslen. Men det er hun nok ikke i og med hun stadig er i overvejelserne omkring et barn nummer tre :-)

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Neeeej det gør jeg ikke .... men jeg ved da, at en baby er 9 mdr undervejs - og dernæst er man på barsel nok et halvt år ca... og derved kan det næste barn i rækken i hver fald ikke have lang rid tilbage i den dyreste institutiobsplads, som er vuggestuen :-) men mindre hun selvfølgelig er blevet gravid et par dage efter fødslen. Men det er hun nok ikke i og med hun stadig er i overvejelserne omkring et barn nummer tre :-)

Jeg glemte lige barslen da jeg spurgte  tænkte bare, at der godt kunne være under to år imellem børnene jo  men tager lige min forvirring i mig igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.